Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Detta är elithästar och spö är av mindre/ingen betydelse - hade du haft en kuse som vinglar och far och/eller är trög i loppen, ja, då skulle jag förstå din fråga...
Men, detta är yttersta eliten som varken gynnas eller missgynnas av spö... De gör alltid vad kusken begär av dem ändå! De springer lika "spikrakt" och framåt som vilket varmblod som helst.
Kan INTE förstå att vi/ni svenskar kan tro så mycket på Månprinsen från detta läge... Förstår ni inte att han blir av med ledningen och då är loppet kört, troligtvis, för honom - han möter faktiskt världseliten och inga Skelleftetravare nu!!! Hur skall Lome Brage förlora i spets...?
Men, tackar - kör nu med eran Månprins, troligtvis trea, fyra i mål efter sen spurt...
Läs loppet, för i helvete...!
|
Vad är det som säger att Melander måste backa sig sist? Inte omöjligt att han hittar ut, kan bli nån galopp, eller så gör han som många andra gör och bara flyttar ut sin häst i andra spår (Bara Lövgren som blir diskad för sånt).
Hästen har utvecklat sin startsnabbhet, jag kan inte tänka mig att han sitter sist utvändigt efter 500 meter. Tror han vrider på direkt när tempot bedarrar efter 500 m och sen får vi en fin duell. Kan Månprinsen plocka ner Lome Brage från dödens? JA