Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-12, 11:06   #396
sirlarsson

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag anser bara att om man ändå skall gambla med risk att förlora insatsen, ja då får det vara värt det. Personligen så vill jag minst ha 2 ggr pengarna annars är det inte värt det kan jag tycka.

Och jag har också svårt att se saker som "surebetts" vilket jag förstår är så t som man tror är bombsäkert. Det är spel och i min värld iaf är inget säkert, därav så skall också utdelningen vara värdig insatsen. Tycker jag.
Jag respekterar att du inte har varit speciellt länge inom branschen spel men ska du ifrågasätta bör du ha saker klart för dig. Det handlar inte om att välja bort spel under 2 gånger pengarna, det handlar om att spela odds där du tror/analyserar att chansen procentuellt sett för ett vinnande utfall är större än oddset antyder.

Surebets är en helt annan historia, då spelar du tex i en tennismatch på båda spelarna, med andra ord kan du inte förlora, utan istället vinna en mindre summa på båda spelarna, tack vare att bolagen värderar olika, tex 2,10 på båda sidor. Det jag pratar om är inte surebet när jag skojar om att det är ränta, men väldigt nära surebet. Med dessa förutsättningar (en stigande Center) för varje dag som går så var 1,20 på Centern in i riksdagen ett rent räntespel. Marknaden och bolagen förstod detta och tryckte ner spelet till 1,06. Likadant var det på över 5% vilket nu senast jag tittade var nere på 1,40, linan borde tom vara högre då Centern gör en grym slutspurt tack vare Annie Lööf som är lugn, sansad och saklig i både debatter och partiledarutfrågningarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1)

Senast redigerad av sirlarsson den 2014-09-12 klockan 11:07.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat