Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-12, 09:20   #391
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jahaja, råkade se en Ipsos-mätning.

Skakade förövrigt hand med Åkesson efter ett tal för en dryg vecka sedan, han lovade att stå upp för kärnkraften. Krockade nästan med en SÄPO-typ när jag vände mig om och skulle gå därifrån. Han måste ha hängt nästan precis över axeln för att vara beredd på en attack och då var det ju flera poliser i närheten också. Säkerheten i Sverige verkar handla lite om att stoppa möjligheten för att spontana attacker skall kunna vålla skada, men den erbjuder ju inget större skydd om någon väl har bestämt sig för att ha ihjäl någon.
FT tar åt sig äran också. Så ni kan väl skänka dom några hundringar av vinsten. http://www.friatider.se/h-jda-fi-odd...fts-granskning
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 09:29   #392
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Här var det hat minsann!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 09:35   #393
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Bra info - men, jag är övertygad om att det inte räcker ändå... Folk är fega och drar sig till det invanda, till syvende och sist...

Jag känner att det kryper i benen nu och det beror på att jag tydligen har "Latteben" - måste ha en kaffe nu... Vi hörs...!

Ta en "cat" istället!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 09:45   #394
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, jag är helt för att rikta "kanonerna" mot AFA-vänstern, de som verkligen förtjänar det! De som inte klarar av att ta en vanlig verbal debatt, skall huvudet lossna... Sedan håller jag med om att vi INTE har en demokrati i Sverige, snarare en demokratur...

Hur kan man ur sitt ursprung svära sig fri, då man alltid äro den man är. Det vi givit och tillåtit är av sjukaste ting - vi tar däremot det vi förlorat tillbaks. Nu skall svensken åter bli en fränd, inte den bedjande, nej, den tiden är förbi... Nu vi härja, nu vi återta, nu vi Sverige blodigt ta...

MJÖÖÖDDDD!!!

Varsågod, läs och njut

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle19519475.ab
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av NiLu den 2014-09-12 klockan 09:47.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 09:54   #395
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Och SD är rasisterna och Svp är idioterna?
Att ens nämna SD i samma mening som SVP är idioti. Ungefär som att jämföra nån brutal Rocco-rulle med Sällskapsresan.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 10:06   #396
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Jag anser bara att om man ändå skall gambla med risk att förlora insatsen, ja då får det vara värt det. Personligen så vill jag minst ha 2 ggr pengarna annars är det inte värt det kan jag tycka.

Och jag har också svårt att se saker som "surebetts" vilket jag förstår är så t som man tror är bombsäkert. Det är spel och i min värld iaf är inget säkert, därav så skall också utdelningen vara värdig insatsen. Tycker jag.
Jag respekterar att du inte har varit speciellt länge inom branschen spel men ska du ifrågasätta bör du ha saker klart för dig. Det handlar inte om att välja bort spel under 2 gånger pengarna, det handlar om att spela odds där du tror/analyserar att chansen procentuellt sett för ett vinnande utfall är större än oddset antyder.

Surebets är en helt annan historia, då spelar du tex i en tennismatch på båda spelarna, med andra ord kan du inte förlora, utan istället vinna en mindre summa på båda spelarna, tack vare att bolagen värderar olika, tex 2,10 på båda sidor. Det jag pratar om är inte surebet när jag skojar om att det är ränta, men väldigt nära surebet. Med dessa förutsättningar (en stigande Center) för varje dag som går så var 1,20 på Centern in i riksdagen ett rent räntespel. Marknaden och bolagen förstod detta och tryckte ner spelet till 1,06. Likadant var det på över 5% vilket nu senast jag tittade var nere på 1,40, linan borde tom vara högre då Centern gör en grym slutspurt tack vare Annie Lööf som är lugn, sansad och saklig i både debatter och partiledarutfrågningarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1)

Senast redigerad av sirlarsson den 2014-09-12 klockan 10:07.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 10:06   #397
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Alltså den största skojaren som har haft hand om skolpolitiken i ÅTTA???!!! (8) år ÄR ju för fan JAN BJÖRKLUND (Folkpartiet) tillsammans med resten av Alliansen (Kristendemokraterna, Centern och Moderaterna + medhjälparen SD). Att den dåren har fått föra skolpolitiken i hela jävla åtta år är en gåta för mig?!

Den näst största lögnaren och icke svararen på frågorna är Fredrik Reinfeldt.
Gåtans lösning är, att i två demokratiska val till riksdagen, fick Jan Björklund svenska folkets förtroende att ersätta den förre skolministern Ibrahim Baylan.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 10:47   #398
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Att ens nämna SD i samma mening som SVP är idioti. Ungefär som att jämföra nån brutal Rocco-rulle med Sällskapsresan.
Visst är det så, men där måste man ju faktiskt ge dom utskällda i sjuklövern samt media en eloge, där har dom verkligen lyckats med sin propaganda.
Därför är det viktigt med information, då det finns så mycket okunskap.

Vi hade ju till och med en statsvetare(!) i tråden som gjorde parallellen SD-Förintelsen
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 11:38   #399
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

På söndag lägger vi våra röster till tre demokratiskt valda församlingar.
Valresultatet till riksdagen blir inte entydigt. Alliansen får inte egen majoritet. Inte heller de rödgröna. Det blir en osäker röra. Hur man ska betrakta SD - tungan på vågen - blir ett jätteproblem för en blivande statsminister.

Jag hade förmånen att före valet 1994 i Sydafrika få träffa ledarna en och en för alla partierna. De förhandlade sinsemellan om ett politiskt program för "Sydafrikas Bästa". De enades om ett 10-punktsprogram. Valet handlade om vilket parti, som ansågs bäst lämpat att genomföra detta samförståndsprogram. Som vi alla vet vann Mandela och ANC.

Sedan dess har jag grubblat över definitionen av "demokrati".

I Mellanöstern - där man i urminnes tider (flera tusen år f Kr) slagit ihjäl grannstammen eller de som har en annan religiös tro - har vi upplevt diktatorns fall. Folk har fått välja sina ledare i mer eller mindre fria demokratiska val. Men i t ex Egypten "valde folket fel"......

För att återgå till valen i övermorgon. I vissa svenska kommuner och landsting har man ansträngt sig över blockgränserna för att hitta samförståndslösningar. Det har också skett flera gånger i Stockholm. Under krigsåren har vi haft samlingsregeringar.

Det kan vara dags för nytänkande efter söndagens val.

Senast redigerad av mackpeter den 2014-09-12 klockan 12:12.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 11:45   #400
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

På "lägre" nivå sammarbetar man ofta.
Man måste helt enkelt göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
På söndag lägger vi våra röster till tre demokratiskt valda församlingar.
Valresultatet till riksdagen blir inte entydigt. Alliansen får inte egen majoritet. Inte heller de rödgröna. Det blir en osäker röra. Hur man ska betrakta SD - tungan på vågen - blir ett jätteproblem för en blivande statsminister.

Jag hade förmånen att före valet 1974 i Sydafrika få träffa ledarna en och en för alla partierna. De förhandlade sinsemellan om ett politiskt program för "Sydafrikas Bästa". De enades om ett 10-punktsprogram. Valet handlade om vilket parti, som ansågs bäst lämpat att genomföra detta samförståndsprogram. Som vi alla vet vann Mandela och ANC.

Sedan dess har jag grubblat över definitionen av "demokrati".

I Mellanöstern - där man i urminnes tider (flera tusen år f Kr) slagit ihjäl grannstammen eller de som har en annan religiös tro - har vi upplevt diktatorns fall. Folk har fått välja sina ledare i mer eller mindre fria demokratiska val. Men i t ex Egypten "valde folket fel"......

För att återgå till valen i övermorgon. I vissa svenska kommuner och landsting har man ansträngt sig över blockgränserna för att hitta samförståndslösningar. Det har också skett flera gånger i Stockholm. Under krigsåren har vi haft samlingsregeringar.

Det kan vara dags för nytänkande efter söndagens val.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 11:58   #401
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Nu är jag väldigt säker på att ANC inte vann valet 1974. Mandela satt i fängelse då och apartheiden rådde i Sydafrika
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 12:16   #402
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiLu Visa inlägg
Nu är jag väldigt säker på att ANC inte vann valet 1974. Mandela satt i fängelse då och apartheiden rådde i Sydafrika
Nu har jag ändrat till det korrekta året 1994. Både du och jag visste säkert, att det första fria valet i Sydafrika skedde 1994.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 12:40   #403
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu har jag ändrat till det korrekta året 1994. Både du och jag visste säkert, att det första fria valet i Sydafrika skedde 1994.
Javisst därav min
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 12:42   #404
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Visst är det så, men där måste man ju faktiskt ge dom utskällda i sjuklövern samt media en eloge, där har dom verkligen lyckats med sin propaganda.
Därför är det viktigt med information, då det finns så mycket okunskap.

Vi hade ju till och med en statsvetare(!) i tråden som gjorde parallellen SD-Förintelsen
Ber om ursäkt då jag inser att jag varit alltför otydlig.

Jag har aldrig skrivit att SD och förintelsen är nära besläktade. Jag skrev att SD använder sig av samma retorik som Nazistpartiet gjorde under 30-talet. Det har inget med förintelsen att göra.

Jag skrev också att vi gör om samma misstag som på 30-talet och att barnbarnen kommer få skämmas eftersom vi vänder oss mot varandra på ett obehagligt sätt.

I Tyskland var det på 30-talet judarnas fel att ekonomin var körd i botten, arbetslösheten abnormt hög och att folket svalt. Man lovade bättring för allt folk. Givetvis om man är en av de som lever utslagen och får löfte om ett bättre liv så har man en benägenhet att tro på det. SD använder istället för Judendomen islam. Argument om att "vi" inte har råd och att det blir på exempelvis äldres bekostnad.

Första ledet i sådan argumentation är att de med låg utbildning blir de som röstar på partiet först. Detta eftersom det är de som först blir av med jobbet och har minst socialt skyddsnät. Därav är SD,s väljare i snitt lägre utbildade än andra partiers väljare (Se länk



http://www.scb.se/sv_/Hitta-statisti...-sina-valjare/

Till skillnad från tidigare propagandalänkar från både vänstern (Aftonbladet) och Högern fria tider så ska SCB vara oberoende.



SD har även varit tydliga med att det ökande tiggeriet är ett stort problem, precis som man gjorde i Tyskland under 30-talet. Varför man gör det? Jo för man får väljare med sig. Det är många som har den åsikten och den passar in i övriga partiprogrammet. Gratispoäng precis som det är när S pratar om arbetslöshet och de stackars lågutbildade som borde få mer. Samma princip men på olika kanter.


Nu ses SD som ett rasistiskt parti, jag tycker det är lika illa vilka som än använder argumentationen som den ovan. V gör detsamma fast vänder den åt andra hållet.

Både den traditionella vänstern och högern använder sig av en ekonomisk modell som gör att det krävs omkring 7% arbetslöshet i landet för att hålla inflationen i landet nere. När S står och pratar om att det är en skam för landet att arbetslösheten är så hög ljuger de eftersom de själva är måna om en relativt hög arbetslöshet om man jämför vad en vanlig väljare anser vara hög arbetslöshet.


Någon skrev att det verkar som att jag ser ner på de nästa 15% som röstar på SD och det är inte sant. Jag ser inte ner på SD väljare, jag ser ner på människor som inte har något intresse av att ta till sig information och lära sig hur saker fungerar. Jag har större respekt för någon som röstar på SD men som verkligen kan argumentera för det än någon som röstar på samma parti som mig men egentligen inte förstår varför.

Att rösta på S och säga att man gör det för att arbetslösheten är alldeles för hög är för mig ren okunskap när man använder samma modell som nuvarande regering. När man röstar på SD för att alla invandrare gör så pensionärerna blir lidande är det precis samma okunskap eftersom pensionärernas situation beror på 50 år av felaktiga beslut från våra politiker angående vår pension där man gjort allt för att skjuta upp givna ekonomiska problem.

Okunskap är problemet inte vilka partier man röstar på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+50), daders (+5)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 13:19   #405
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overplayer Visa inlägg
Ber om ursäkt då jag inser att jag varit alltför otydlig.

Jag har aldrig skrivit att SD och förintelsen är nära besläktade. Jag skrev att SD använder sig av samma retorik som Nazistpartiet gjorde under 30-talet. Det har inget med förintelsen att göra.

Jag skrev också att vi gör om samma misstag som på 30-talet och att barnbarnen kommer få skämmas eftersom vi vänder oss mot varandra på ett obehagligt sätt.

I Tyskland var det på 30-talet judarnas fel att ekonomin var körd i botten, arbetslösheten abnormt hög och att folket svalt. Man lovade bättring för allt folk. Givetvis om man är en av de som lever utslagen och får löfte om ett bättre liv så har man en benägenhet att tro på det. SD använder istället för Judendomen islam. Argument om att "vi" inte har råd och att det blir på exempelvis äldres bekostnad.

Första ledet i sådan argumentation är att de med låg utbildning blir de som röstar på partiet först. Detta eftersom det är de som först blir av med jobbet och har minst socialt skyddsnät. Därav är SD,s väljare i snitt lägre utbildade än andra partiers väljare (Se länk



http://www.scb.se/sv_/Hitta-statisti...-sina-valjare/

Till skillnad från tidigare propagandalänkar från både vänstern (Aftonbladet) och Högern fria tider så ska SCB vara oberoende.



SD har även varit tydliga med att det ökande tiggeriet är ett stort problem, precis som man gjorde i Tyskland under 30-talet. Varför man gör det? Jo för man får väljare med sig. Det är många som har den åsikten och den passar in i övriga partiprogrammet. Gratispoäng precis som det är när S pratar om arbetslöshet och de stackars lågutbildade som borde få mer. Samma princip men på olika kanter.


Nu ses SD som ett rasistiskt parti, jag tycker det är lika illa vilka som än använder argumentationen som den ovan. V gör detsamma fast vänder den åt andra hållet.

Både den traditionella vänstern och högern använder sig av en ekonomisk modell som gör att det krävs omkring 7% arbetslöshet i landet för att hålla inflationen i landet nere. När S står och pratar om att det är en skam för landet att arbetslösheten är så hög ljuger de eftersom de själva är måna om en relativt hög arbetslöshet om man jämför vad en vanlig väljare anser vara hög arbetslöshet.


Någon skrev att det verkar som att jag ser ner på de nästa 15% som röstar på SD och det är inte sant. Jag ser inte ner på SD väljare, jag ser ner på människor som inte har något intresse av att ta till sig information och lära sig hur saker fungerar. Jag har större respekt för någon som röstar på SD men som verkligen kan argumentera för det än någon som röstar på samma parti som mig men egentligen inte förstår varför.

Att rösta på S och säga att man gör det för att arbetslösheten är alldeles för hög är för mig ren okunskap när man använder samma modell som nuvarande regering. När man röstar på SD för att alla invandrare gör så pensionärerna blir lidande är det precis samma okunskap eftersom pensionärernas situation beror på 50 år av felaktiga beslut från våra politiker angående vår pension där man gjort allt för att skjuta upp givna ekonomiska problem.

Okunskap är problemet inte vilka partier man röstar på.
Nu är inte jag statsvetare men just det där med att genomsnittlige SD:are är lågutbildad och utan socialt skyddsnät om man jämnför med övriga partier verkar intressant.

Om jag fattat det hela rätt så har partierna störst stöd i dessa åldrar

SD 18-24 år
M 45-54 år
S 75- äldre
MP 45-54 år
V 25-34 år
KD 55-64 år
C 75-äldre
FP 65-74 år


Vad är då den högsta uppnådda utbildningen för en 18-19åring som läser på gymnasiet.

Högstadiet?
Gymnasiet?

En 23-24åring som läser på universitet och röstar på SD?

Gymnasiet?
Universitetsutbildad?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td