Al Dente överlägsen och kan ju inte tappa med annat än galopp eller att Örjan kör grymt otaktiskt. Nästa Melander-favorit däremot ganska sårbar och borde inte vara så stor favorit som den nog blir. Medan Al Dente har sån respekt att ingen kommer köra mot den är det inte riktigt samma visa här tror jag. Bedömer det som sannolikt att Björn kommer sända fram till dödens tidigt om tempot blir lågt, och då lär han låsa loppet och köra för vinst och svara ut om Örjan följer med fram. Båth snackar skoryck och Untersteiners häst verkar vara under utveckling.
Emmet Brown måste vara den överlägset mest spelvärda favoritspiken i omgången! Bästa spåret! Slog andrahandaren Psycho den hårda vägen när de möttes förra gången! Finns ingen allvarlig utmanare om ledningen! Spets, lustempo och slut måste det bli minst 6 gånger av 10!
Intressantaste outsider skulle jag spontant säga är Nose Gear i avslutningen. Bra spår, mycket bra barfota senast och Melander har ständigt bra facit på sina uppsittningar. Och stallformen är minst sagt i zenit! Finns inget annat än laddning härifrån och skulle han ta sig till spets blir han nog svårtuggad!
Överlag tycker jag inte det är upplagt för favoritkavalkad trots uttagnings-omgång, men det känns väldigt osannolikt med så högt som sexsiffrig utdelning också.