Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-14, 07:53   #1
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

V75 15/9 Solvalla - Diskussionstråd


Min tur som moderator att starta tråd. Var vänliga och läs detta inlägg ordentligt så kan vi ha en fin diskussionstråd utan irrelevanta inlägg och inlägg som fyller noll. /MOD

Vill ni posta vad ni spelat eller kuponger där ni helt saknar motivering så gör ni det i ( https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-15-9-solvalla )

Vill ni kommentera era beslut i kupongen så gör ni det i den här tråden.

Inlägg såsom "snygg spelat" "ÖRJAAN DIN SOPAAAA" hör inte hemma här. Då dessa fyller ingen funktion. Däremot inlägg där ni kan vidareutveckla det hela såsom, "Örjan din sopa, hur kunde du släppa förbi ettan i upploppet?" kan skrivas här.
Vill ni gratulera någon så kan detta göras när alla lopp redan har gått. Inte mitt i.

Inlägg såsom "Jag spikar Digital Frame" hör inte hemma här. Då detta fyller ingen funktion heller. Däremot "Jag spikar Digital Frame då jag tror att hästen kommer speeda förbi övriga på upploppet." kan skrivas här. Skillnaden är den att ni motiverar era spelbeslut och kommentarer.

Inlägg där ni presenterar ett systemförslag och efterfrågar andras åsikter kan också skrivas här.

Vill ni tacka någon för ett givande inlägg så använder ni er utav Ge Sharp$ knappen och belönar användaren med Sharp$ istället för ett tack-inlägg som inte ger något tillbaka.

Jag hoppas dessa riktlinjer kan få tråden att bli mer åt kvalitet hållet och mindre åt kvantitet hållet. Sharps är trots allt ett forum där det ska diskuteras, inte spy galla.


Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Sprite (+2), fyllot (+20), DIF (+5), kocken (+8), labjjo (+5), MattiasB75 (+5), Trinity (+1), Echo (+5), Klanke (+5), hugotheboss (+5), AMHC (+1), shasha (+2), Tamuli (+2), Stekel (+100), Major (+50), TOBYTYKE (+10), zamora_79 (+4), Farnod (+100), alle (+5), Greven-plast (+5), Flickepojken (+1), Skuumberg (+50), tomtom2 (+5), brba (+5), V75fahlle (+2), Vladswe (+5), Jao (+8)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 18:40   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Innan jag ställer min fråga så vill jag bara säga bra initiativ till KP för de delade trådarna från system/kuponger och diskussioner kring loppen.

Nu till min fundering, har suttit och funderat ett bra tag på de två stora favoriterna Al Dente och Digital Frame.

1) Al Dente är det någon vits att gardera eller borde man bara spika och göra det lätt för sig? Om man skulle gardera där, vem fasiken borde man ta med då.

2) Digital Frame vad tror ni där? inget vidare spår och runda Örjan verkligen alla? Eller borde man låsa det loppet med P.U´s häst?
Velar fram och tillbaka så vore tacksam för andra tankar gällande de två stora favoriterna, är det någon av dem som borde betraktas som favorit i fara?
__________________
Provar på Twitter @Tamuli79
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 20:15   #3
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Tycker egentligen att det är vansinne att ha med kvallopp på en v75a. Man behöver inte vinna för att gå vidare. Vissa liksom Al Dente och Digital frame är troligen motståndet överlägsna men från halvrisiga lägen behöver man inte offra allt för att gå vidare. Räcker med att vara strax bakom vinnaren och jogga in som 2a och endå gå vidare. Svårt. Jag spelar inte en krona på denna omgång. Kan ge pengar men nej jag vill inte ha dessa lopp på v75.
Utarmar allt vad V75 heter.

Senast redigerad av draken den 2014-09-15 klockan 14:25.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 20:24   #4
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vinner du inte får du dåligt spår, så alla storfavoriter kommer köra för vinst.
Men det är helt iskallt att ha V75 i morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Tycker egentligen att det är vansinne att ha med kvallopp på en v75a. Man behöver inte vinna för att gå vidare. Vissa liksom Al Dente och Air frame är troligen motståndet överlägsna men från halvrisiga lägen behöver man inte offra allt för att gå vidare. Räcker med att vara strax bakom vinnaren och jogga in som 2a och endå gå vidare. Svårt. Jag spelar inte en krona på denna omgång. Kan ge pengar men nej jag vill inte ha dessa lopp på v75.
Utarmar allt vad V75 heter.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 20:35   #5
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Flerbong tror ja kan va lösningen imorgon. Ingen v7 men endå. Al dente vinner från dödens i värsta fall. Tror båda de andra melander hästarna har bra chans. Gross weight va dunderfin senast. Tar man med goop med sina favvisar så har man minst 1 rätt till. Egentligen bara 4 som är något att gardera med mer än 3 hästar. En felfri emmett Brown rinner undan från ledningen den med.
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 21:36   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Al Dente överlägsen och kan ju inte tappa med annat än galopp eller att Örjan kör grymt otaktiskt. Nästa Melander-favorit däremot ganska sårbar och borde inte vara så stor favorit som den nog blir. Medan Al Dente har sån respekt att ingen kommer köra mot den är det inte riktigt samma visa här tror jag. Bedömer det som sannolikt att Björn kommer sända fram till dödens tidigt om tempot blir lågt, och då lär han låsa loppet och köra för vinst och svara ut om Örjan följer med fram. Båth snackar skoryck och Untersteiners häst verkar vara under utveckling.

Emmet Brown måste vara den överlägset mest spelvärda favoritspiken i omgången! Bästa spåret! Slog andrahandaren Psycho den hårda vägen när de möttes förra gången! Finns ingen allvarlig utmanare om ledningen! Spets, lustempo och slut måste det bli minst 6 gånger av 10!

Intressantaste outsider skulle jag spontant säga är Nose Gear i avslutningen. Bra spår, mycket bra barfota senast och Melander har ständigt bra facit på sina uppsittningar. Och stallformen är minst sagt i zenit! Finns inget annat än laddning härifrån och skulle han ta sig till spets blir han nog svårtuggad!

Överlag tycker jag inte det är upplagt för favoritkavalkad trots uttagnings-omgång, men det känns väldigt osannolikt med så högt som sexsiffrig utdelning också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 06:42   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Innan jag ställer min fråga så vill jag bara säga bra initiativ till KP för de delade trådarna från system/kuponger och diskussioner kring loppen.

Nu till min fundering, har suttit och funderat ett bra tag på de två stora favoriterna Al Dente och Digital Frame.

1) Al Dente är det någon vits att gardera eller borde man bara spika och göra det lätt för sig? Om man skulle gardera där, vem fasiken borde man ta med då.

2) Digital Frame vad tror ni där? inget vidare spår och runda Örjan verkligen alla? Eller borde man låsa det loppet med P.U´s häst?
Velar fram och tillbaka så vore tacksam för andra tankar gällande de två stora favoriterna, är det någon av dem som borde betraktas som favorit i fara?
Jag tror Al Dente bara vinner, oavsett resa!
Men Digital Frame, vem sitter i spets Peter eller Erik antar jag? och släpper dom om Örjan avancerar fram? Jag tror inte de! Jag hoppas Peter får spets och kör hela vägen och vinner!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 09:22   #8
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Att al dente vinner om han står på 4a friska ben är solklart. Allt kan hända i trav o han kan bli påkörd eller galoppera av annan anledning. Men hästen verkar ju grymt förnuftig. Vidare tycker jag att Diamond river är en bra spik. Möter ingenting och beteendet senast har sina förklaringar. Det var jänkarvagn på och omstarter. Antar att man går tillbaka till vanlig vagn o då rundar hon dessa lätt. Vidare är jag inne på lås med air frame och jetaime express. Peter vill nog prova i spets eftersom det är viktigt med bra spår i finalen. Örjan får avancera till dödens efter en bit o är air frame på topp så vinner den antagligen men favoritskapet är för tungt.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 09:25   #9
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Nu är jag trött och irriterad, men jag stör mig så in i helvete på att vissa här stavar endå på ett helt felaktigt sätt. Vad gjorde ni i skolan??? Till och med jag får ett rött understreck, när jag skriver ordet fel. Ändå ska det vara.

Björns bästa chans i omgången ser ut att vara i avdelning 6 Psycho. Stark häst som gynnas av längre distans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 09:25   #10
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Vill även varna för Stay alert som verkar ha styrkan som sitt bästa vapen och är således distans gynnad
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 09:57   #11
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75 Solvalla

Avd.1)
9 Al Dente är överlägsen motståndet. Lär köras försiktigt, avancera, få överta och dansa undan till lätt vinst! Övriga är mest intresserade av att lifta med som tvåa! Funderar inte ens att fälla! Spik!


Avd.2)
Favoriterna 10 Bullseye Pellini och 11 Buddha har svåra utgångslägen och är inte av Al Dentes kaliber! Risk för strul från bakspåren och här vill jag gardera. Synd att mitt givna drag 8 Explosive Dust blev struken! Har körts preparé hela tiden för att laddas av här och i final! Hade varit dagens bästa drag! Vilka kan utmana? 1 Beppe Am otroligt osäker men väldigt kapabel! Synd på spåret då den förmodligen galopperar eller aldrig får se dagens ljus men på ren grundkapacitet värd ett streck till otroligt låga 5%. Om många! 5 Easter Rapida vek sig som ett korthus sist! Visst, tar spets men till och med tränaren varnar kraftigt för distansen och här kommer man att släppa! Otroligt överstreckad! Schas! Så vad återstår? 3 ThewayIam Ås har läge och form! Har härdats mot tuffa djur som mindre betrodd men formkurva och utveckling pekar så sakteliga uppåt! 7 Hero Sjöhammar verkar vara av absolut rätt sort! Mycket grön i sammanhanget och gör här bara sin fjärde start men resultaten är goda! 6 Rightkindoftrouble är flyfotad men knappast distansgynnad. Om vilsam löpning kan den slå till på speed! 2% är för lite! Kanske en klassisk helgardering är på sin plats?


Avd.3)
11 Digital Frame är nästan lika klar som Al Dente! Klassen i gänget och vem vill "mucka" när Örjan styr på? Förmodad vinnare även från lugn dödens! Örjan vet vad han har i tömmarna och måttar in den!
Om man spekulerar i favoritfall så är Untersteiner den som kan sätta käppar i hjulet! 4 Je Táime Express är tuff och stark och den som får överta och därmed bestämma vilket lopp Digitalen får! Kan den hålla stången? Kanske...? Tror inte att dessa två kör ihjäl varandra men om det scenariot uppstår är nästa hästar i min rank 2 T.Rex Sisu som hela tiden gör framsteg och Båth har ju haft en otrolig höst! 3 Mellby Club tränas av en annan tränare i kraftig uppåtform, Nurmos! Lite ostadig på benen men kapacitet finns! 9 Orion Tilly med Goop lurar därbakom på speed! Rensar bra bakom Digitalen men som sagt... Tror den är klar och har för stor respekt med sig! Tyvärr.


Avd.4)
Öppet lopp med hästar strax under eliten som nästan alltid är med i tuff omgivning med högre prischeckar på spel! 1 Soonerorlater var det surr om senast! Uppåt i form och startsnabb! Felfri är den med på fotot! 5 Evin Boko och 6 Somersault Sally mycket streckade och ska jag ta ställning för någon av dom till rådande procent är det 5 Evin Boko! Uppåtform och bättre spår! 6 Somersault Sally är startsnabb men saknar två speeder och hästen är lite för vek för min smak. Bättre rykte än resultat. Tror inte på proppen ur nu även om den kanske behöver streckas? 3 Electric Image tränar som en demon och är med och hugger när det vankas stora pengar! 9% intressant! Loppets stora outsider är 2 OP´s First Girl som man matchat ganska försiktigt. Intressant smygläge från bricka 2 och Erik upp! 6%! STORMVARNING! Den här är bra! Loppet står mellan hästarna 1-6! Bergh kanske har mörkat 4 Adriana Chip så han får sina 25 ggr fläsket!? Han är småful den där Bergh...


Avd.5)
Ytterligare ett vidöppet lopp med intressanta djur! 5 Gross Weight är min första häst! Mycket stark och rejäl och det här loppet kan Örjan reglera från dödens! Fyra hästar runt 18-19% och den modige spikar! Motstånd saknas dock inte så jag kladdar nog på! 1 Othello Tilly har ett fint utgångsläge men var hamnar den från start? Kapabel och härdad i tuffa lopp! Given! 7 Zigge Silvio gör sina höga 13-tider och har både speed och hårdhet att städa av dom om den kommer till! 2 Sapajou är heller inte borta! Handikappad av läget är 12 From Dust To Dawn men hästen är i paritet med nämnda favoriter! Bergh har dragit ytterligare ett smaskigt spår i försöket med 3 Officer C.D. Om skoryck höjer jag på ögonbrynet och lägger ett lir! 9% just nu! 8 Robic Lane från formstallet Nurmos till 4%! Ett måste! Miljondraget är 9 Bison Spiro som får smyga längs sargen! Den här måste träna MYCKET bättre än presterat för den är ALLTID så där lömskt påpassad på förtiden långt utöver misstanke att det bara är närmast sörjande som lirar! Har körts väldigt offensivt på Solvalla dessutom i vissa tidigare starter och man envisas med att matcha den i lite tuffare lopp än på orten vilket stärker min tes! Ett galet långskott jag streckar när jag ändå garderar!


Avd.6
Om 5 Emmet Brown går felfritt är det spets och slut! Tyvärr är den osäker av sig! 7 Lord Flax är uppåt, startsnabb och mycket kapabel. Förmodad spetsochslut-vinnare om femman gör bort sig! 8% är ett stort skämt liksom 3% på Burmans 3 The True F. Hon kan träna häst och ställa i ordning den där Burman! Matjord i fickorna har hon i överflöd dessutom! 3% gott folk... 27% på Psycho är psycho tycker jag men given vid gardering! 1 respektive 3% på hästarna 1 och 10 går heller inte att blunda för om det ska bli någon form av utdelning!


Avd.7)
12-12-10-12-11 är 1 Othello Face senaste startspår. Tror ägarna och Walmann unisont utbrast "ÄNTLIGEN!!!" när det saknades en siffra efter "1:an" i lottningen! Intressant läge! 7 Sloppy Joe och 6 Nosegear är med på fotot! 6 Nosegear just nu streckad på bara 1%!! Sjukt! 5 Ready Ribb är snurrig men kapabel. Båth har smaskigt läge med 2 Global Revolver! 8 Västerbo Eclair överstreckad från det här läget!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1), oinkk (+5), Major (+5)

Senast redigerad av doob den 2014-09-15 klockan 10:05.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 11:49   #12
 
99masens avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 94
Sharp$: 3967
Standard

??


Vinner Al Dente detta lopp 97 av 100?

Tveksamt
99masen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 11:53   #13
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Air frame = digital frame ?
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 12:02   #14
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det gör ingen häst, de är ju sjuka ibland utan att man märker det i förväg.
Men den blir inte 97%are.

Citat:
Ursprungligen postat av 99masen Visa inlägg
Vinner Al Dente detta lopp 97 av 100?

Tveksamt
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:03   #15
 
99masens avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 94
Sharp$: 3967
Standard

Såklart det blir


Numera redovisar Atg insats procenten

Inte streck procenten
99masen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td