Jobbar hela dagen imorrn, svårt att förutspå hur mycket tid jag kommer ha så jag kikar igenom utbudet idag. Ett spel jag fastnat för är ett "stormöte" i den Slovenska ligan:
Koper möter Maribor hemma. 1an DnB går just nu att spelas till 2.80 på Ladbrokes.
Lagen blev 2a resp. 1a i den slovenska ligan förra året så det är ett prestigeladdat möte.. Nu har dock Maribor varit och spelat i Champions League i veckan (1-1 emot Sporting) där man fick jaga en massa boll (42-58 bollinnehav) och dessutom en kvittering till minut 92', något jag tror komma gynna ett utvilat hemmalag. Koper var ligans bästa hemmalag förra året men har fått en riktigt tuff start efter uddamålsförluster emot lag 1.2 och sen 2 målsförlust i den alltid så oberäkneliga hemmapremiären emot lag nummer 5 i serien. Det är dags att ta en 3a, och jag tror Maribor får svårt att ladda om efter urladdningen i CL bara 3 dagar tidigare. Vi ser det ofta i dem stora ligorna att lagen får problem matchen efter europaspel, det torde vara än mer påtagligt i dem mindre ligorna där bredden på trupperna inte är lika stor.
2-2-1 dem senaste 5 inbördes på denna plan, 2.80 på 1a DnB är för högt. Spelas ifrån min egna kassa. 2 uts.