Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-18, 22:53   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tompas all in drag - fotboll och hockey


Tjenare sharpsare och annat löst folk!

Jag tänkte jag skulle dra igång en tråd där jag tar fram mitt "all-in" -drag för dagen (kan även komma att förekomma andra spel men framförallt all-in draget). Det kan dessutom komma dagar då jag har 2 eller fler spel som all-in drag.

Jag har varit med sen starten av sidan men har aldrig riktigt fått spelet att stämma ordentligt, förns i år, mitt första år med positiva siffror. Eftersom jag jobbar skift, har hund och hem och framförallt en tant att underhålla så kanske motiveringarna blir kortare vissa dagar (alternativt att all-in draget uteblir i några dagar) men misströsta ej då jag ska försöka hålla denna dagbok vid liv.

Det är fritt att fråga i tråden men håll er gärna till så lite kladd som möjligt så att spelen kommer i första rummet.

Målsättningen är att dela med mig av vinnande spel helt enkelt, och dessutom hålla koll på just hur siffrorna ser ut för mina "all-in" drag då jag haft dessa att tag nu (i mitt eget huvud) och det känns som att dem har gått väldigt bra.

Har ett skrill konto så spelar alltid oddshögsta (eller så gott som oddshögsta) men frekvent förekommande är Pinnacle, Bet365, Unibet, betvictor samt lite bonushorande på Mobilbet (för stunden).

Lägger till mer här om någon undrar något frekvent.

EDIT: Jag kan ju tillägga att jag kommer att hålla en diskussion med mig själv och försöka komma fram till det bästa spelet.

EDIT 2: För dem som undrar så flatbettar jag 100 kr.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+1), smak (+2), Migge (+1), Rojiblanco (+2), erek (+1), Cazzius (+1), Jinx (+10), Sprite (+2)

Senast redigerad av tompa87 den 2014-09-18 klockan 23:25.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-18, 23:23   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller på att gå igenom morgondagens utbud och det lutar åt att detta blir dagens all-in Drag:

Lokomotiv Zagreb - NK Zadar i den kroatiska högstaligan. 2 lag som inte vet hur man spelar försvarsspel, där Zadar har släppt in sammanlagt 17 mål... på 3 bortamatcher i år! 17! Sug på den..

Zagreb å sin sida verkar också lämna försvarspelet helt åt målvakten då man Släppt in 18 mål på 8 matcher, 10 stycken på 3 hemmamatcher. Man har förvisso mött kvalificerat motstånd (Hajduk, Rijeka och D. Zagreb) men det är ändå många mål i baken det.

Överspelet är 7-1 när Zadar spelar, 3-0 borta. Överspelet är 6-2 när Zagreb spelar, 3-0 hemma. Inbördes har 5 av 7 möten gått över linan, den kryper neråt men 1.80 på Ladbrokes kan utan tvekan synas med gott samvete.

Den får bli mitt första all-in drag i dagboken.

Alltså: Zagreb - Zadar över 2.5 @ 1.80
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av tompa87 den 2014-09-18 klockan 23:29.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 00:16   #3
 
Kekecs avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 821
Standard

Tillägger att Zadar fick ny tränare , den anfallsglade och erfarne Miroslav Blazevic.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+5)
Kekec är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 13:48   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fastnade lite för ett spel i Azerbajdzjan, i derbyt mellan Inter-och FC Baku, där jag har en gammal hederlig magkänsla av att det kan bli mål åt bägge hållen.

Senaste 4 inbördes mötena har bägge lagen gjort mål på denna stadion, bolagen räknar kallt med att Inter Baku vinner, förmodligen med fler mål då oddset på hemmalaget i skrivande stund ligger runt 1.25.. jag själv var lite intresserad av hcp 1 an innan sänkningarna, men ändrade mig då jag såg att 3 av dem 4 senaste mötena på Sjafa Stadion hade slutat oavgjort. Faktum är att man endast vunnit med hcp en gång sedan lagen började mötas 2003 och det var just första mötet, 2003 (på hemmaplan d.v.s.). FC Baku lyckades dessutom göra 2 mål emot defensivt skickliga Qarabag Agdam (som vi numera ser i Europa League) borta senast så jag tror att denna matchen blir jämnare än vad oddsen förespråkar. Blgm till 2.36 på Marathonbet eller kanske ett hcp spel +1,5 @ 1.91 på betvictor
Mjaaa. .. får funderlera lite tä!

Edit: spelstopp om 10 min, låter bli men spelar en liten slant ifrån den personliga kassan på BLGM till 2.36, 2 uts av 5.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-09-19 klockan 14:50.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 16:54   #5
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hemskt att spela BLGM, det blir 7 mål i matchen men alla 7 till samma lag. Nya tag!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 17:19   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Hemskt att spela BLGM, det blir 7 mål i matchen men alla 7 till samma lag. Nya tag!
Ja, jag var tyvärr långt ifrån i min analys dessutom, trodde på jämnare. Derby är ju derby liksom, så blev det inte.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 18:02   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jobbar hela dagen imorrn, svårt att förutspå hur mycket tid jag kommer ha så jag kikar igenom utbudet idag. Ett spel jag fastnat för är ett "stormöte" i den Slovenska ligan:

Koper möter Maribor hemma. 1an DnB går just nu att spelas till 2.80 på Ladbrokes.
Lagen blev 2a resp. 1a i den slovenska ligan förra året så det är ett prestigeladdat möte.. Nu har dock Maribor varit och spelat i Champions League i veckan (1-1 emot Sporting) där man fick jaga en massa boll (42-58 bollinnehav) och dessutom en kvittering till minut 92', något jag tror komma gynna ett utvilat hemmalag. Koper var ligans bästa hemmalag förra året men har fått en riktigt tuff start efter uddamålsförluster emot lag 1.2 och sen 2 målsförlust i den alltid så oberäkneliga hemmapremiären emot lag nummer 5 i serien. Det är dags att ta en 3a, och jag tror Maribor får svårt att ladda om efter urladdningen i CL bara 3 dagar tidigare. Vi ser det ofta i dem stora ligorna att lagen får problem matchen efter europaspel, det torde vara än mer påtagligt i dem mindre ligorna där bredden på trupperna inte är lika stor.

2-2-1 dem senaste 5 inbördes på denna plan, 2.80 på 1a DnB är för högt. Spelas ifrån min egna kassa. 2 uts.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 18:21   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul med en ny dagbok om sport, och dessutom med motiveringar till spelen. Det gillas!

En fråga: vad menar du med "min egna kassa"? Spelar du åt någon annan? Bara nyfiken.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 18:49   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Kul med en ny dagbok om sport, och dessutom med motiveringar till spelen. Det gillas!

En fråga: vad menar du med "min egna kassa"? Spelar du åt någon annan? Bara nyfiken.
Kul att höra! Tyvärr har vi fått en dålig start, men Rom byggdes inte på en dag 0-1 i 17e minuten, 0-1 i 90+... Typiskt :/ "min egna kassa" syftar på dem spel jag lägger fram som inte är ett "all-in drag" Så det är bara mina egna pengar men ifrån olika "kassor" så att säga.

Gillar faktiskt inte helgerna. För mycket att hålla koll på Ska se om jag kan hitta några guldkorn till morgondagen. Återkommer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+5)
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-19, 19:06   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan lyfta fram ett till spel, blev efter mycket om och men ett "all-in drag": nummer 2 i ordningen!

Charleroi - Waregem, över 2.5 mål (finns till 1.97 på 12bet, jag spelar dock på Mobilbet och får 1.89)

Bägge lagen har fått en dålig start, Waregem i synnerhet som är ett tippat topp 5 lag men som just nu ligger näst sist. 6 poäng på 7 matcher, inte godkänt för ett lag som var med och slogs i ligatoppen förra året. Problembarnet: defensiven! Släppt in mål i 8 raka matcher (gått över linan i 6 av dem 8 matcherna) och det emot ganska medelmåttigt motstånd i lag som Westerlo, Mouscron Peruwels och inte minst senast när man gick på en riktig nit hemma, 1-4 emot Waasland Beveren som därmed fördubblade sin målskörd ifrån 6 matcher i en bortamatch.

Offensiven däremot, är det inge fel på. Har gjort mål i samtliga tävlingsmatcher (och träningsmatcher) i år!

Det jag tycker är tungan på vägen är att Charleroi är hemmastarka. Har gjort 2 mål eller fler i samtliga 3 hemmamatcher i år (5 raka om man räknar in förra årets ligaspel), varav 2 av 3 har gått över. Som jag ser det så ligger det nära till hands att bägge lagen gör mål och med tanke på att Waregem desperat behöver vinna så har jag svårt att se att det stannar vid 1-1. Charleroi är 2-1 till övern hemma i år, Waregem är 3-0 till överspelet på bortaplan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-09-19 klockan 19:09.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 09:08   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En match som faller på målsnöret är mötet mellan Podbe******** (har inte tid att stava:P) och Gornik Z i den polska högstaligan. Även här finner jag överspelet nära till hands. Pod** har varit ett bra överlag för mig hela säsongen och levererade även senast då man förlorade med 2-1 borta emot bottenlaget Korona. Faktum är att man 5 av lagets 6 senaste matcher har gått över linan, 3 av 4 hemma. Nu har man dessutom en mittback avstängd som blev utvisad senast och det lär inte vara negativt för spelet. Gornik Z startade bra, 4-2-0, men har mattats av lite nu med 2 raka förluster. Tror inte man lider så mycket av det, en av förlusterna var dessutom emot Legia som är ett slagkraftigt lag även i Europa så man Lär inte vara alltför nedslagna.

Dem 3 senaste inbördes mötena på denna arena har slutat med överspel, och 3 av dem 5 senaste inbördes. Det som gör att jag inte väljer att spela det som All - in drag är att Gornik endast gått över linan (2,5) en gång på bortaplan denna säsongen (dem andra 2 matcherna har stannat på 2 mål) samt att Gornik hittills bara släppt in 6 mål på 7 matcher. Jag tycker det kan finnas värde även på att spela borta vinst, kanske med en DnB safety, men huvudspelet blir över 2.25 @ 1.83 på pinnen, då får vi hälften tillbaks om det stannar på 2 mål.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 12:06   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Springer in med ett All - in drag här, hittade ett delstat odds på mobilbet som jag tycker är mycket spelvärt.

Norska högstaligan i hockey, toppmöte mellan Sarpsborg och Vålerenga , ett möte där jag skulle bli mycket förvånad om vi inte får se en hel del mål. För det första så är norska ligan en typisk överliga, för det andra så har Sarpsborg spelat över i 3 av 3 matcher i år (11,9 och 6 mål) , för det tredje så har Vålerenga spelat 2 av 3 över (en stannade på 5) och deras enda bortamatch slutade med 6 mål, 3 av dem 5 senaste inbördes har slutat över linan (rejält ibland dessutom) och 1 av "missarna" stannade på precis 5.

Det som talar emot är att Vålerenga inte startat så bra samt att 2 raka möten gått under på denna arenan men jag släpper ändå på en 100 - ing då alla andra bolag ligger på runt 1.70 eller lägre. Mobilbet har satt över 5.5 till 1.65 men spelet : 6 mål eller fler i matchen till 1.80!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 20:38   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Måste tro på toppchans för Scums imorgon (tyvärr ;-) ). Har ju som ni vet förstärkt ordentligt och framförallt Di Maria har redan visat framfötterna, var helt outstanding senast och med Falcao, Blind och Rojo så känns UTD som ett par nummer större än Leicester. Raka 2an är inte spelbar men -1 (AH) till runt 2.20 kan vara tänkvärt. Sen ska ju också sägas att det är annat att spela hemma på Old Trafford när man får publiken med sig efter ett tidigt ledningsmål, en helt annan att spela på King Power Stadium (hör man ju bara på namnet :P ) med publiken emot sig. Men jag tyckte mig ändå se att man fått lite vind i seglen och jag väljer att inte vänta på oddsänkningen imorgon, 2 av 5 units är det värt. Håller tummarna för att Leicester väljer att stå upp lite då man har hemmaplan, då kan det rinna iväg.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 20:54   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett all in drag: PSG -1.5 @ 2.01 (pinnen) droppar som en sten, finns flera valida anledningar till det:

PSG är en maktfaktor på hemmaplan, vunnit 13 av dem 15 senaste tävlingsmatcherna hemma på Parc-du-Prins. 10 av dessa har varit med täckt handikapp. Man har börjat säsongen lite trevande, men på hemmaplan har man 2 raka med målskillnaden 7-0, där vanligtvis så svårforcerade St. Etienne fick släppa 5 mål förbi sig. St Etienne har i år på 5 andra matcher släppt 1 enda mål. Säger en del om kapaciteten. Lyon har i flera år dalat och är nu inte ens ett lag som tar sig till gruppspel i Europa League (utslagna av ett rumänskt lag). Parkerar just nu på 16e plats med 5 poäng på 5 matcher. Är fortfarande utan poäng borta med 2 förluster emot tippade mitten/bottenlagen Toulouse och nyuppflyttade Metz. Lyon vann förvisso senast emot Monaco (som dock har öppnat horibelt) men det känns mer som en engångsföreteelse. Enda negativa som jag kan se det är PSGs CL spel i veckan, men efter CL spel förra året vann man alla utom 2 matcher (om jag räknat rätt) och dem flesta med HCP dessutom.

HCP spel på PSG blir mitt 4e all-in lir @ 2.01 (pinnacle)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 21:33   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ni får inte heller missa överspelet i Waasland Beveren - St. Liege.. Har inte tid att motivera just nu, kommer droppa dock.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td