Kan lyfta fram ett till spel, blev efter mycket om och men ett "all-in drag": nummer 2 i ordningen!
Charleroi - Waregem, över 2.5 mål (finns till 1.97 på 12bet, jag spelar dock på Mobilbet och får 1.89)
Bägge lagen har fått en dålig start, Waregem i synnerhet som är ett tippat topp 5 lag men som just nu ligger näst sist. 6 poäng på 7 matcher, inte godkänt för ett lag som var med och slogs i ligatoppen förra året. Problembarnet: defensiven! Släppt in mål i 8 raka matcher (gått över linan i 6 av dem 8 matcherna) och det emot ganska medelmåttigt motstånd i lag som Westerlo, Mouscron Peruwels och inte minst senast när man gick på en riktig nit hemma, 1-4 emot Waasland Beveren som därmed fördubblade sin målskörd ifrån 6 matcher i en bortamatch.
Offensiven däremot, är det inge fel på. Har gjort mål i samtliga tävlingsmatcher (och träningsmatcher) i år!
Det jag tycker är tungan på vägen är att Charleroi är hemmastarka. Har gjort 2 mål eller fler i samtliga 3 hemmamatcher i år (5 raka om man räknar in förra årets ligaspel), varav 2 av 3 har gått över. Som jag ser det så ligger det nära till hands att bägge lagen gör mål och med tanke på att Waregem desperat behöver vinna så har jag svårt att se att det stannar vid 1-1. Charleroi är 2-1 till övern hemma i år, Waregem är 3-0 till överspelet på bortaplan.
Senast redigerad av tompa87 den 2014-09-19 klockan 20:09.
|