Allt tal om superjackpott ökar bara incitamenten ännu mer för att endast spela när det är jackpott. Jag tycker vi lägger ned det här med jackpott, det är en sjuk idé från början till slut.
V64 med dubbla radpriset (eller kanske 2,50), och varför inte en "Super V5" med 5kr i radpris tror jag kan vara något. Vi ser ju nu nästan dagligen hur folk mångfaldigar sitt system och vinner, vilket är ungefär samma sak som att höja radpriset.
Man bör komma ihåg att oavsett man har spelat Riks-V5, V54, V65, V64 eller V86 så har omsättningarna varit på ungefär samma nivåer på onsdagarna under mer än 20 år nu. Jag tror det är lättare att skapa 5-6 intressanta lopp med stort spelvärde än att hitta åtta. Det är väldigt mycket "skitlopp" som inte är fulla på V86, och trots expressfarten så blir det rätt långsamt att titta på. "Express-tänket" är enklare att få till om man har färre lopp än åtta. Med 15 min mellan loppen på EN bana så klarar man av sex avdelningar på 90 minuter inkl en inledning och en sammanfattning på vardera fem minuter.