Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-24, 20:37   #211
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Allt tal om superjackpott ökar bara incitamenten ännu mer för att endast spela när det är jackpott. Jag tycker vi lägger ned det här med jackpott, det är en sjuk idé från början till slut.

V64 med dubbla radpriset (eller kanske 2,50), och varför inte en "Super V5" med 5kr i radpris tror jag kan vara något. Vi ser ju nu nästan dagligen hur folk mångfaldigar sitt system och vinner, vilket är ungefär samma sak som att höja radpriset.

Man bör komma ihåg att oavsett man har spelat Riks-V5, V54, V65, V64 eller V86 så har omsättningarna varit på ungefär samma nivåer på onsdagarna under mer än 20 år nu. Jag tror det är lättare att skapa 5-6 intressanta lopp med stort spelvärde än att hitta åtta. Det är väldigt mycket "skitlopp" som inte är fulla på V86, och trots expressfarten så blir det rätt långsamt att titta på. "Express-tänket" är enklare att få till om man har färre lopp än åtta. Med 15 min mellan loppen på EN bana så klarar man av sex avdelningar på 90 minuter inkl en inledning och en sammanfattning på vardera fem minuter.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 19:26   #212
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 1
Sharp$: 25
Standard

Hej!

En fråga om travprogrammet, vad betyder det om det står ex 9ag eller 11ag i raden? Ag är ju autostart galopp, men vad innebär siffran?
Seba1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 20:44   #213
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seba1 Visa inlägg
Hej!

En fråga om travprogrammet, vad betyder det om det står ex 9ag eller 11ag i raden? Ag är ju autostart galopp, men vad innebär siffran?
Hej!

Betyder att den inkom som 9a eller 11a i mål, men att den var diskad. Icke diskade får en sluttid eller "distag" (distanserad). "uag" betyder att hästen utgått och ej passerat mållinjen.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-05, 23:07   #214
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seba1 Visa inlägg
Hej!

En fråga om travprogrammet, vad betyder det om det står ex 9ag eller 11ag i raden? Ag är ju autostart galopp, men vad innebär siffran?
På tal om travprogram. När slutade dom med gratisprogrammen hos ombuden?.

Det låg några blad på disken till V-86 och nu även till V-75. Dom kanske finns varje dag?

Tänkte jag skulle göra en liten comeback i morgon, har säkert inte spelat trav på 10 år. Men jag har knappt ögnat igenom listan och Nahar känns ju så där.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 13:24   #215
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5156
Standard

skoinfo vad registreras ?

XXXXXXX 1500 kronor i böter för felaktig skoinfo

men vad stå det faktisk i datorn på resultatraden , st.se och programmet

- den faktiska som var vid kontroll

eller den som tränaren rapporterade
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 18:07   #216
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
skoinfo vad registreras ?

XXXXXXX 1500 kronor i böter för felaktig skoinfo

men vad stå det faktisk i datorn på resultatraden , st.se och programmet

- den faktiska som var vid kontroll

eller den som tränaren rapporterade
Vilket lopp gäller det?

Du kan alltid jämföra med hur det ser ut i startlistan på atg.se.

Min erfarenhet säger att resultatlistorna INTE uppdateras med den verkliga balansen. Inte ens i de fall där det är helt uppenbart.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 18:46   #217
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vilket lopp gäller det?

Du kan alltid jämföra med hur det ser ut i startlistan på atg.se.

Min erfarenhet säger att resultatlistorna INTE uppdateras med den verkliga balansen. Inte ens i de fall där det är helt uppenbart.
Precis, det förblir fel i startlistorna. Man får ha egna anteckningar om man ska få det korrekt eller ha tur med intervjuer där det informeras om det.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-16, 20:23   #218
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5156
Standard

tack

inget speciellt lopp-kuse, inte funderat så mkt på det men kollade ngn kuse förra veckan där intervjun sa ett ST register ngt annat och det var böter för fel skoinfo bär jag kolladeresultatet i loppet


detvar det jag trodde - vilket annat företag skulle tex inventera lagersaldo, göra kontoavstämning i bokföringen upptäcka fel och inte OMEDELBART korrigera felet. ur svårt kan det vara, räcker det med vanlig examen . kanske behövs en magisterexamen eller en doktorerat kanske
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 11:36   #219
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Underbart kul! Är dock på lördagen och inte fredagen som alla skriver om.


Senast redigerad av Helge den 2014-12-19 klockan 11:38.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-19, 12:20   #220
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Oj, det var stort att se. Då får man ju nästan lov att planera in ett besök på åkern den dagen. Första start klockan 14:00. Fantastiskt rolig grej av Åke och Robban.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 12:29   #221
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Nu rör det på sig om skorna på eller inte.

Barfotaförbud den 25/12 beslutat av banveterinären

23 december 2014

Anders Bergqvist 1:e banveterinär på Åbytravet har beslutat att från och med den 25/12 och tills vidare inte tillåta någon forma av barfotakörning på Åbytravet. Samtliga hästar skall således vara försedda med skyddande skor på alla hovar vid all körning under tävlingsdagen. Beslutet gäller tills vidare. Varje tävlingsdag har Åbytravet en jourhavande hovslagare på plats och juldagen når ni Jonas Olsson från kl 13.00 i Paddock B.

För mer information ring Jon W Pedersen på 0708-163300 eller skicka ett mail till Anders Bergkvist på [email protected]
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 13:33   #222
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Samma förbud på Axevalla nu.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-23, 15:00   #223
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jaha ja, det vore intressant att höra hur dessa herrar motiverar besluten. Om det nu är så att man har ett grövre material på så är det naturligtvis helt i sin ordning att man förbjuder barfotakörning eftersom det sliter hårt på hovarna.

Känns som det ageras lite i panik, och utan dialog eller samförstånd.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 08:10   #224
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Tycker det är rätt många nya inom travet här på sharps nuförtiden, vilket är otroligt roligt!
Som alla vet finns det nästan löjligt mycket utrustning till hästarna om är svårt att hålla reda på, här är en sida som reder ut rätt många begrepp på ett lättöverskådligt sätt!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle11129650.ab
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)

Senast redigerad av alle den 2015-01-03 klockan 09:55.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-03, 23:11   #225
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Ni som är gammla travrävar hur säker är ni när ni värderar en favoritspik? Jag skall förklara vidare...
Om en häst har en 30% chans(enligt) strecklistan och ni tror på den med hur stor säkert kan ni säga att den kommer att vinna? 50%?
Jag förstår att varje värdering är unik men kollar man lite statistik så är OFTAST inte kollektivet så fel ute. Ändå verkar folk vara 100% säker på sin spik.
Jag har börjat räkna lite på streckspelen för att få bättre förståelse om hur långt ifrån man egentligen är. Spikarna är ju hobbyspelarens akilleshäl. Hur man än vrider och vänder det så "måste" man ha 2-3 spikar och ett reducerat system tappar ju lite av sin effekt med 3 spikar. Värderar man spikarna efter strecklistan så ger ju tre 30% spikar blott 3% chans att sätta dom.(0,3*0,3*0,3) med två spikar är vi uppe i 9%.
Kombinerar man detta med att reducera bort hälften av vinstraderna så får man gnugga i många år innan det ramlar in någon vinst.

Edit: inte sagt att man måste spela tre favoritspikar, Det gör inte jag och jag tror inte så många här på Sharps gör det heller.

Senast redigerad av Milsson den 2015-01-03 klockan 23:13.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td