Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-02, 09:46   #83
tompa87

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6093

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är väldans sugen på att plocka D. Zagreb DnB borta emot Celtic till 2.55 på Marathonbet som mitt All - in drag..

Celtic har skyhöga mål i EL, 10 poäng i gruppen vill man ta. Poängen senast emot Salzburg ser meriterande ut på papper, men faktum är att sedan Salzburg åkte ut emot MFF i CL kvalet har man inte alls varit sig själva. Defensiven har man ju alltid kunnat tumma på men offensiven gick lite i stå med Salzburg mått mätt. Efter Malmö matchen hade man 1 vinst, 4 förluster och 1 oavgjord ( emot Celtic) innan man fick självförtroende i en 12-0 vinst i cupen. Så jag läser inte in för mycket i det resultatet. Dessutom var Celtic rätt så tillbakapressade och en snabb blick på highlights och statistik gav mig följande: Celtic gjorde mål på 2 halvchanser, ett via en försvarares ben på ett långskift som Brown sköt. Utöver det skapade man i princip 0. Salzburg hade flera bra lagen och med lite skärpa hade man vunnit den matchen tämligen enkelt. 1-0 målet ifrån Wakoso var även det en individuell prestation (även om passningsspelet fram dit var bra). Skotten förlorade man med 8-22, skott på mål var slutade 2-11, hörnorna stannade på 2-9. Med andra ord så tog men en oförtjänt poäng, åtminstone sett till det man kan utröna av statistik och highlights i efterhand.

Celtic åkte ju som vi vet ur CL kvalet med buller å bång redan i andra omgången emot Legia Warszawa, förlust både hemma och borta. Fick en livlina men åkte ändå ut med sammanlagt 1-2 emot Maribor, även då blev det förlust hemma. Jag skulle säga att jag håller kroaterna högre än polackerna och inte långt ifrån slovenerna heller. Zagreb fick ju en drömstart med 5-1 hemma emot rumänska Astra. Just offensiven är ju Zagrebs signum och det kan nog bli alldeles förträffligt bra att spela som underdog idag, när Celtic då med sina "krav" på 10 poäng måste gå offensivt (startar förmodligen en 4-5-1 med hittills mållöse Scepovic då Guidetti inte blev klar i tid) kan man fokusera på omställningar. Det finns tonvis med rutin i laget, Simunic t.ex. har ju spelat VM för Kroatien, Vukojevic har 55 landskamper under bältet bl.a. och dem spelar ju i den defensiva ändan. I offensiven verkar man ha hittat rätt, man har t.ex. redan 2 spelare som gjort 11 mål i år, dem algeriske vm spelaren Soudani som flera större klubbar var intresserade av har gjort 11 på 15 matcher och Duje Cop har redan hunnit med 8 mål i ligan på 10 matcher, sammanlagt 11 mål i alla turneringar. Zagreb har spelat 3 bortamatcher i Europa i år och vunnit alla. Sammanlagt har man vunnit 8 av 9 matcher borta i år (cup förlusten emot Rijeka var på neutral plan) och spelat en oavgjord.

Som om inte detta vore nog så saknar Celtic James Forrest, Micke Lustig, Charlie Mulgrew och Adam Matthews, medans Kris Commons och Scepovic är sena testet. Det är mycket anfallskvalite som saknas och skulle Commons missa matchen kommer oddset att droppa ordentligt.

Jag plockar tammetusan Zagreb +0 nu till 2.54, marathonbet.com. all in drag!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-02 klockan 09:49.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat