Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-04, 14:16   #57
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Risken är att alla spelar V75 både på Ons och Lör, och när folk börjar tröttna på att torska på Ons så tröttnar de på V75 som spelform och lirar mindre på Lör också.
Ok, jag kan köpa att den risken finns även om jag tror att den i så fall överskattas. Ännu mindre skulle den bli om man på ett supertydligt sätt skapade skillnader mellan onsdagarna och lördagarna. Förutom de jag nämnt kan det vara radpris (varför inte 25 öre med mer svårtippade lopp än i nuläget), tonfallet i marknadsföringen (Vinnies sju dvärgar eller vilket svammel som helst), fler voltstartslopp, sättet omgången presenteras i TV-sändningen, sättet tipsen inför omgången presenteras, nytt folk i rutan, fritt inträde på Valla där alla omgångar körs. Det finns säkert många fler sätt att få folk att i tanken skilja på V75-onsdag och V75-lördag.

Nä, jag är övertygad om att sju lopp är det rätta. Sex lopp är för lätt. Det visar sig de flesta V64-omgångarna. Åtta lopp är för svårt. Inte ens storspelarna går in något extra vid jackpott numera.

Dessutom finns möjligheten att spela V75-Tillsammans. Det borde automatiskt kunna innebära en mille eller så.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat