Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-03, 21:17   #46
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
1. Små tränare har inte råd att ta in hur mycket personal som helst.
2. Man bestämmer inte själv i vilket lopp (under dagen/kvällen) man ska starta i.
Hur ofta har små tränare häst i många lopp i följd? (med små tränare syftar iaf jag på tränare med mindre än 25 häst i träning). Är väl inte direkt ofta man ser små tränare ha mer än 3 starthästar en travdag?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 22:44   #47
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag ser i min kristallkula något som ser ut så här på onsdagstävlingarna:

- 5-6 lopp, inte mer
- 1,5 - 2 timmar, inte mer
- En bana
- Hög klass (välkända hästar och kuskar)
- Inga, eller möjligen några få, jackpottar (i sådana fall få jackpottar därför att spelet normalt är svårt).

I Sverige har vi ingen vidare tradition av att spela på något annat än vinnaren. Därför tar sig inte riktigt trio-spelet, och sådant som rätt ordningsföljd på 4-5-6-7-8-9-10 (eller varför inte alla 15) hästar tror jag är dödfött.

Med många avdelningar kommer också att det blir många mediokra lopp som kommer med på kupongen. Jag vill hellre se kvalitet än kvantitet.

Avgörande tror jag är att man klarar av att höja radpriset. Lotto har sedan 1980 när det lanserades gått från 1kr/rad (det ansågs dyrt därför att Stryktipset och V65 kostade 60 öre/rad) till 3kr. Det har följt KPI ganska bra. Men i travets värld kan man inte höja radpriset... Då uppstår det att "alla" har råd med stora system som sitter, och utdelningarna blir därefter.

Fick jag bestämma skulle vi köra en V54 med 5kr i radpris och ungefär de här propparna:

V54-1: För treåriga hästar med högst 200/400kkr (omväxlande varannan vecka)
V54-2: För fyraåriga hästar med högst 250/500/99999kkr (omväxlande var tredje vecka)
V54-3: Stosilver, för ston 4-7 år med 800-1500kkr
V54-4: För hästar med högst 1000kkr, 1640m, 15 bakom bilen, spårtrappa
V54-5: Långtradarcupen för alla med minst 300kkr, 3140m, tillägg vid 900 och 1800kkr

Fem ganska svåra lopp, proppar som inte är vanliga på V75, 100K i förstapris och snäll prisskala med 100-50-25-15-10-5-(5) så kommer de fyra främsta att gå ihop sig.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 23:17   #48
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
...100K i förstapris och snäll prisskala med 100-50-25-15-10-5-(5) så kommer de fyra främsta att gå ihop sig.
Den där prismodellen tror jag iofs är fel väg att gå på de stora spelen, speciellt på onsdagar. Det vi saknar ofta är ju tävling, vi får "Valla-lunken" där de släpper till varandra och är nöjda med att bli tvåa trea, sitter still i kön för att spara speeden till att få en matlapp. Inte konstigt att de stora kuskarna/stallen får styra och ställa och det inte händer något i loppen. Blir ju mer och mer favoritparader av det här. Dra upp reglaget åt andra hållet istället på de högre divisionerna och kör en modell där man vill vinna till varje pris, eller iallafall ta pallen. Mycket hög summa till ettan jämfört med tvåan och max fyra prisplaceringar.

Hoppas verkligen de börjar experimentera mer med annorlunda och mer varierande propositioner som du är inne på också, det är riktigt riktigt dåligt med förnyelse på den fronten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 23:52   #49
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Anledningen till Valla-lunken tror jag inte är prisskalorna, utan att kuskarna har rätt så bra koll på hur deras hästs kapacitet ligger till i förhållande till andra, och kör därefter. Det är dubbelt så hög kuskprovis om man vinner istället för att komma tvåa + skattefri bonus i form av hederspriser. Jag tror det räcker.

Något som också spelar in tror jag är att det är många mycket stora träningsstall på Solvalla, som därmed har flera hästar i samma lopp. Även om de vill tävla mot varandra så finns det lite för stor rädsla att inte få köra mera om man trycker upp ett för hårt tempo mot stallkamraten. Lösningen är att fler kommer till Solvalla och tävlar, så att inte de stora stallen får med alla hästar de anmäler.

Många hästägare har ju börjat berätta att det är hopplöst när det oftast bara är ettan i mål, ibland också tvåan, som ens får ihop till månadens faktura. Jag som spelare inser att de har en poäng, hedervärda insatser måste betala sig. Om en hedrande placering en längd bakom vinnaren inte ger något betalt så kommer ingen vilja trycka på i dödens, eller dra tåget 800 kvar. Ser man på stora lopp med enorma skillnader mellan första och andra pris, eller uttagningslopp där endast ettan och tvåan går vidare så körs de inte så annorlunda mot andra lopp.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.

Senast redigerad av Viroid den 2014-10-03 klockan 23:59.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 00:12   #50
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Anledningen till Valla-lunken tror jag inte är prisskalorna, utan att kuskarna har rätt så bra koll på hur deras hästs kapacitet ligger till i förhållande till andra, och kör därefter. Det är dubbelt så hög kuskprovis om man vinner istället för att komma tvåa + skattefri bonus i form av hederspriser. Jag tror det räcker.

Något som också spelar in tror jag är att det är många mycket stora träningsstall på Solvalla, som därmed har flera hästar i samma lopp. Även om de vill tävla mot varandra så finns det lite för stor rädsla att inte få köra mera om man trycker upp ett för hårt tempo mot stallkamraten. Lösningen är att fler kommer till Solvalla och tävlar, så att inte de stora stallen får med alla hästar de anmäler.

Många hästägare har ju börjat berätta att det är hopplöst när det oftast bara är ettan i mål, ibland också tvåan, som ens får ihop till månadens faktura. Jag som spelare inser att de har en poäng, hedervärda insatser måste betala sig. Om en hedrande placering en längd bakom vinnaren inte ger något betalt så kommer ingen vilja trycka på i dödens, eller dra tåget 800 kvar. Ser man på stora lopp med enorma skillnader mellan första och andra pris, eller uttagningslopp där endast ettan och tvåan går vidare så körs de inte så annorlunda mot andra lopp.
Nej du har nog rätt när jag tänker efter. Det är nog snarare sånt som stallkörning (medveten eller ej) och stalldominans (Melander-trojkorna) som ger tråkiga lopp och att det inte anmäls mer hästar utifrån till Valla.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 07:05   #51
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser i min kristallkula något som ser ut så här på onsdagstävlingarna:

- 5-6 lopp, inte mer
- 1,5 - 2 timmar, inte mer
- En bana
- Hög klass (välkända hästar och kuskar)
- Inga, eller möjligen några få, jackpottar (i sådana fall få jackpottar därför att spelet normalt är svårt).

I Sverige har vi ingen vidare tradition av att spela på något annat än vinnaren. Därför tar sig inte riktigt trio-spelet, och sådant som rätt ordningsföljd på 4-5-6-7-8-9-10 (eller varför inte alla 15) hästar tror jag är dödfött.

Med många avdelningar kommer också att det blir många mediokra lopp som kommer med på kupongen. Jag vill hellre se kvalitet än kvantitet.

Avgörande tror jag är att man klarar av att höja radpriset. Lotto har sedan 1980 när det lanserades gått från 1kr/rad (det ansågs dyrt därför att Stryktipset och V65 kostade 60 öre/rad) till 3kr. Det har följt KPI ganska bra. Men i travets värld kan man inte höja radpriset... Då uppstår det att "alla" har råd med stora system som sitter, och utdelningarna blir därefter.

Fick jag bestämma skulle vi köra en V54 med 5kr i radpris och ungefär de här propparna:

V54-1: För treåriga hästar med högst 200/400kkr (omväxlande varannan vecka)
V54-2: För fyraåriga hästar med högst 250/500/99999kkr (omväxlande var tredje vecka)
V54-3: Stosilver, för ston 4-7 år med 800-1500kkr
V54-4: För hästar med högst 1000kkr, 1640m, 15 bakom bilen, spårtrappa
V54-5: Långtradarcupen för alla med minst 300kkr, 3140m, tillägg vid 900 och 1800kkr

Fem ganska svåra lopp, proppar som inte är vanliga på V75, 100K i förstapris och snäll prisskala med 100-50-25-15-10-5-(5) så kommer de fyra främsta att gå ihop sig.
Med dom propparna har du 0-3 anmälda på vintern och max 8 anmälda på sommaren. Pris till de 4 första är rena galenskapen!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 07:26   #52
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Jag älskar tempot på V86 express. Jag tycker väldigt bra om V86 express, det känns lika svårt som V75 med 1 kronas radpris och utdelningarna brukar ju bli därefter. Jag tror inte många spelformer skulle gå över V86 i omsättning, kanske V75, men det skulle man istället tappa på lördagar.
Det tråkigaste som finns är V64 med alla JÄÄÄVLA jackpottar och utdelningar i medianen på 300kr för 6 rätt, låt oss åtminstonde inte hamna någonstans där!
V65 med en kronas radpris och samlade bonusar från veckans alla spel exkl V75?
Jag vill ha ett svårare spel, men chans till högre pengar!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 07:32   #53
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: borlänge
Inlägg: 619
Sharp$: 937
Standard

Varför inte v64 elit med högre prissummor bättre hästar kuskar bättre sport endast onsdagar på valla ev jackpot går till nästa onsdag
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 11:23   #54
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Varför skulle V75-omsättningen på lördagar sjunka om man införde V75 på onsdagar? "Nej, nu har man infört V75 på onsdagar. Det gillar jag inte. Så nu skiter jag i att spela V75 på lördagarna."

Avstår man inte att spela på onsdagar i så fall? Precis som nu.

Det har visat sig att sju lopp är det som föredras av de flesta. Inte fem, sex eller åtta. Så varumärket V75 riskerar att få på käften? Kalla det något annat då! Onsdagssjuan, Sjukt som sju, eller vad som helst. Se till att separera från lördagarna vad gäller propositioner, antal vinstgrupper, jackpottregler, marknadsföring m.m. Om man nu tror att folk är så jävla dumma att de inte kan skilja på veckodagarna.

Folk spelar inte mindre V75 på lördagarna för att onsdagarna existerar. På lördag är det lördag. Lördagsgodis. Veckans speldag. Det kan mycket väl vara så illa att svenskt trav, framför allt Solvalla, redan har sjabblat bort onsdagarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 12:36   #55
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Varför skulle V75-omsättningen på lördagar sjunka om man införde V75 på onsdagar? "Nej, nu har man infört V75 på onsdagar. Det gillar jag inte. Så nu skiter jag i att spela V75 på lördagarna."

Avstår man inte att spela på onsdagar i så fall? Precis som nu.

Det har visat sig att sju lopp är det som föredras av de flesta. Inte fem, sex eller åtta. Så varumärket V75 riskerar att få på käften? Kalla det något annat då! Onsdagssjuan, Sjukt som sju, eller vad som helst. Se till att separera från lördagarna vad gäller propositioner, antal vinstgrupper, jackpottregler, marknadsföring m.m. Om man nu tror att folk är så jävla dumma att de inte kan skilja på veckodagarna.

Folk spelar inte mindre V75 på lördagarna för att onsdagarna existerar. På lördag är det lördag. Lördagsgodis. Veckans speldag. Det kan mycket väl vara så illa att svenskt trav, framför allt Solvalla, redan har sjabblat bort onsdagarna.
Ja, det blir ju ett sjukt jävla gnäll så fort det är extra V75. Jag tror det skulle urholka.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 12:45   #56
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Risken är att alla spelar V75 både på Ons och Lör, och när folk börjar tröttna på att torska på Ons så tröttnar de på V75 som spelform och lirar mindre på Lör också.

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Varför skulle V75-omsättningen på lördagar sjunka om man införde V75 på onsdagar? "Nej, nu har man infört V75 på onsdagar. Det gillar jag inte. Så nu skiter jag i att spela V75 på lördagarna."

Avstår man inte att spela på onsdagar i så fall? Precis som nu.

Det har visat sig att sju lopp är det som föredras av de flesta. Inte fem, sex eller åtta. Så varumärket V75 riskerar att få på käften? Kalla det något annat då! Onsdagssjuan, Sjukt som sju, eller vad som helst. Se till att separera från lördagarna vad gäller propositioner, antal vinstgrupper, jackpottregler, marknadsföring m.m. Om man nu tror att folk är så jävla dumma att de inte kan skilja på veckodagarna.

Folk spelar inte mindre V75 på lördagarna för att onsdagarna existerar. På lördag är det lördag. Lördagsgodis. Veckans speldag. Det kan mycket väl vara så illa att svenskt trav, framför allt Solvalla, redan har sjabblat bort onsdagarna.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 13:16   #57
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Risken är att alla spelar V75 både på Ons och Lör, och när folk börjar tröttna på att torska på Ons så tröttnar de på V75 som spelform och lirar mindre på Lör också.
Ok, jag kan köpa att den risken finns även om jag tror att den i så fall överskattas. Ännu mindre skulle den bli om man på ett supertydligt sätt skapade skillnader mellan onsdagarna och lördagarna. Förutom de jag nämnt kan det vara radpris (varför inte 25 öre med mer svårtippade lopp än i nuläget), tonfallet i marknadsföringen (Vinnies sju dvärgar eller vilket svammel som helst), fler voltstartslopp, sättet omgången presenteras i TV-sändningen, sättet tipsen inför omgången presenteras, nytt folk i rutan, fritt inträde på Valla där alla omgångar körs. Det finns säkert många fler sätt att få folk att i tanken skilja på V75-onsdag och V75-lördag.

Nä, jag är övertygad om att sju lopp är det rätta. Sex lopp är för lätt. Det visar sig de flesta V64-omgångarna. Åtta lopp är för svårt. Inte ens storspelarna går in något extra vid jackpott numera.

Dessutom finns möjligheten att spela V75-Tillsammans. Det borde automatiskt kunna innebära en mille eller så.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 13:41   #58
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller som bekant med Overpace.

Fråga till er som inte vill ha onsdags-V75: Vad tror ni händer med lördags omsättningen om man lyckas få fart på onsdagarna med t ex V6? Positivt eller negativt för V75?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 17:08   #59
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Håller som bekant med Overpace.

Fråga till er som inte vill ha onsdags-V75: Vad tror ni händer med lördags omsättningen om man lyckas få fart på onsdagarna med t ex V6? Positivt eller negativt för V75?
Det är nog lite svårt att sia om, finns väl 2 saker man kan fundera på, dels att dom spelare som redan är aktiva spelar för en viss summa / vecka oavsett hur dom fördelar det, men samtidigt om onsdagarna blir lyckade så borde fler bli intresserad av spel överhuvudtaget vilket borde föra in mer pengar i spelet och i slutändan mer vinstpengar som det kan spelas för på lördagen. Så länge man inte misshandlar varumärket v75 allt för mycket så kommer omsättningen på lördagar hålla i sig oavsett hur resten av veckan ser ut.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 11:31   #60
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Ju fler lopp desto mer avgörande blir slumpen, slumpen skall inte vara alltför stor i travspel

Synd att höjt radpris är tabu nom travet, V5 har alltid kostat 1 kr, jag började med spelandet på hästar tidigt 70 tal, travronden kostade under 2 kronor och V5 kostade 1 krona, min spelkassa tillät kanske system på 24 kronor ( 3*4*2 och 2 spikar ).

Idag kostar ronden nästan 40 kronor men på V5 kostar det fortfarande 1 krona,



Man har en ide, en rolig spik som står i 7 gånger / 3e handsfavorit (gärna ännu mindre spelad )

På V5 kan man få betalt för sin ide På V86 är man endast ett "myrsteg" närmare 8 rätt.

Jag vill ha onsdags V5 (eller V54 ) men med ett helt annat radpris

5 lopp går snabbt ( kan väl köras lite expressfart )
5 lopp kan man läsa på även mitt i veckan, speciellt om man har 1 ide, bara 4 lopp att sätta sig in i

givetvis skall det vara 1 bana på Onsdagar,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td