Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-05, 13:00   #99
BroderH

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5974

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Ett till all-in drag redan!

Jag måste bara få med detta: Astra är ju ett lag som jag ofta och gärna skriver om. Överspelen duggar tätt med en stark offensiv, lite svagare defensiv. Ute i Europa håller det inte, gav dock Salzburg en match senast men fick stryk med 2-1 efter att ha tagit ledningen tidigt. Inga konstigheter där dock, man ska vara ett sämre lag än Salzburg men stod ändå upp bra.

Nu är det tillbaka i ligan och man får besök av ett beskedligt V. Constanta som hittills plockat 6 poäng på 9 matcher. Inget lag som underpresterat speciellt heller, man är helt enkelt inte bättre än så. Klarade precis kontraktet förra året, 2 poäng ifrån strecket efter 3 vinster och ett kryss dem sista 5 matcherna (då många matcher är uppgjorda i slutet av den Rumänska ligan så det kan lika väl ha varit så att man betalade sig kvar).

Hursomhelst, Astra vann alla 3 möten förra året, gjorde över 1.5 mål i samtliga och släppte dessutom 0 så det är lite av den "dröm"-motståndare i tidigare säsonger som man får möta nu, lagom match att komma tillbaks på det vinnande spåret med m.a.o.

Och ska Constanta ta poäng här så ska man nog inte räkna med att Astra ska gå mållösa och kan därför inte gå alltför defensivt, Astra har nämligen inte blivit nollade på över 1 år hemma i ligan. Faktum är att laget har varit nästintill oslagbara hemma med 17 matcher på hemmaplan sedan mitten av december 2013 i alla turneringar, 2 kryss, 2 förluster (bägge i Europa emot Lyon och Salzburg) och 13 vinster! Ett av kryssen kom dessutom emot Steaua som är suveräna i Rumänien så det är inget konstigt med det krysset.

Astra jagar som vanligt Steaua och har inte råd att tappa poäng i ligan på hemmaplan emot bottenlagen så man lär gå in med sedvanlig entusiasm och offensivlusta. Enda orosmolnet är ju Europa League spelet men man ska ändå ha väldigt goda chanser att göra 2 mål här. Snittar i år 3,5 mål framåt på 4 hemmamatcher i ligan och har fortfarande inte gått under 1,5 mål framåt hemma. 6 raka gånger har man gått över 1,5 mål när man spelat hemma i ligan. Oddsen är ganska bra satta men jag känner mig säker på att Astra löser detta ändå!

Ogiltigt spel-ID: 2238762

Läste att Fatai, deras bästa anfallare, är tveksamt startande. Har du nån info om det?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat