Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-05, 15:51   #169
Rickart

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Så du baissar att bakspår på en bana med kort upplopp är negativt? Fortsätt gärna med denna inställning så blir det mer pengar över för oss riktiga spelare - de som vet att statistik bara är ett stöd, inte en sanning som "GrönaMamban" tycker, hehe (se, inget mellanrum).

Men, lille du, du vet väl att statistik icke bygger på en omgång, eller hur? Varje omgång och lopp är unika...

Nedan får du en liten hint om varför utfallet blev som det blev igår:

V75 1: Fick loppet kört i halsen och hamnade andra, tredje ytter, i hårt tempo och behövde bara köra rakt fram, hela loppet - dyngröta med löpningsförloppet och gjorde bara sin plikt...

V75 2: Uranium kördes till ledningen av vaken kusk. Slog inga gnistor om denne heller och hade troligtvis inte vunnit utan KH manöver...

V75 3: Spets och slut och gjorde sin plikt efter ett lopp i skittempo! Kortlopp och de framskjutna placeringarna till framspåren - enbart två av dessa men det hade kvittat om det vorit tio från bakspår, de hade ändå inte hunnit fram med detta tempo...

V75 4: Fick ett drömlopp bakom bästa hästen och för övrigt min spik, behövde inte göra mer än att följa med i ryggar ända fram tills upploppet och där avgöra på speed - bästa hästen vann inte och ännu ett lopp där bakspårshästen/vinnaren hade tur med löpningsförloppet.

V75 5: Art Kjavald, utgång för mig, överlägset bästa hästen och vann lätt! Klassblandningar gör att bakspårets/tillägget betydelse minskar...

V75 6: Willmore Trot vann ytterligare ett överpaceat lopp.

V75 7: Kortlopp och framspåren på alla framskjutna placeringar...

Kortloppen vanns från framspår och medel och långa distanser, där lyckades kusar från bakspår vinna, tack vare ovan nämnda... I dubbelklasslopp är det inte konstigt att bakspårshästar eller rättare sagt tilläggshästar vinner då dessa oftast är bättre...

Summa summarum: Jag har fortfarande rätt och du har naturligtvis fel, som vanligt, kan jag tillägga...

Det var väl inte många som var så fel ute som du var igår. Och nu sitter du i efterhand och konstruerar verkligheten så att det på något sätt ska passa terorier byggda i en hjärna och en egobubbla som rent faktamässigt var katastrof. "Nicht schuldich!"