Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-05, 09:04   #166
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 816
Sharp$: 37788
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vi började bra med en spik på V4. Du höll genom hela V75 - GRATTIS!Till både dig och farsgubben!

PS Själv fick jag 31 kronor på V75. Båda spikarna sprack.DS
Stort tack Mackpeter! Din tur nästa gång
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 11:53   #167
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
1 4 6 12 (har svårt att se någon utanför dessa i vinnarcirkeln)
10 (när 7an hoppat bort sig är Uranium ensam på plan..t.o.m Walmann optimistisk)
4 (BS lyser inte av form släpper efter några hundra CB avslutar bra men hinner inte fram)
1 2 4 7 9 11 12
12 15 (6 Mino svag sist och inte direkt lättare nu...återstår två)
1 4 11
1 2 9 12 (Roger N revanchsugen som fan efter sitt "felval" sist...kan vara överlägsen här)

672 genomtänkta rader!

Lycka till....
grattis.. snyggt mannen
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 14:17   #168
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
2 framspårshästar och 5 bakspårs/tilläggshästar trots att framspårshästarna var i majoritet

Heja Hagmyrens korta upp som kraftigt missgynnar bakspårshästarna

Lita på Jens statistik nästa gång istället för att hitta på egna fakta som inte stämmer.

Så du baissar att bakspår på en bana med kort upplopp är negativt? Fortsätt gärna med denna inställning så blir det mer pengar över för oss riktiga spelare - de som vet att statistik bara är ett stöd, inte en sanning som "GrönaMamban" tycker, hehe (se, inget mellanrum).

Men, lille du, du vet väl att statistik icke bygger på en omgång, eller hur? Varje omgång och lopp är unika...

Nedan får du en liten hint om varför utfallet blev som det blev igår:

V75 1: Fick loppet kört i halsen och hamnade andra, tredje ytter, i hårt tempo och behövde bara köra rakt fram, hela loppet - dyngröta med löpningsförloppet och gjorde bara sin plikt...

V75 2: Uranium kördes till ledningen av vaken kusk. Slog inga gnistor om denne heller och hade troligtvis inte vunnit utan KH manöver...

V75 3: Spets och slut och gjorde sin plikt efter ett lopp i skittempo! Kortlopp och de framskjutna placeringarna till framspåren - enbart två av dessa men det hade kvittat om det vorit tio från bakspår, de hade ändå inte hunnit fram med detta tempo...

V75 4: Fick ett drömlopp bakom bästa hästen och för övrigt min spik, behövde inte göra mer än att följa med i ryggar ända fram tills upploppet och där avgöra på speed - bästa hästen vann inte och ännu ett lopp där bakspårshästen/vinnaren hade tur med löpningsförloppet.

V75 5: Art Kjavald, utgång för mig, överlägset bästa hästen och vann lätt! Klassblandningar gör att bakspårets/tillägget betydelse minskar...

V75 6: Willmore Trot vann ytterligare ett överpaceat lopp.

V75 7: Kortlopp och framspåren på alla framskjutna placeringar...


Kortloppen vanns från framspår och medel och långa distanser, där lyckades kusar från bakspår vinna, tack vare ovan nämnda... I dubbelklasslopp är det inte konstigt att bakspårshästar eller rättare sagt tilläggshästar vinner då dessa oftast är bättre...


Summa summarum: Jag har fortfarande rätt och du har naturligtvis fel, som vanligt, kan jag tillägga...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 14:51   #169
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Så du baissar att bakspår på en bana med kort upplopp är negativt? Fortsätt gärna med denna inställning så blir det mer pengar över för oss riktiga spelare - de som vet att statistik bara är ett stöd, inte en sanning som "GrönaMamban" tycker, hehe (se, inget mellanrum).

Men, lille du, du vet väl att statistik icke bygger på en omgång, eller hur? Varje omgång och lopp är unika...

Nedan får du en liten hint om varför utfallet blev som det blev igår:

V75 1: Fick loppet kört i halsen och hamnade andra, tredje ytter, i hårt tempo och behövde bara köra rakt fram, hela loppet - dyngröta med löpningsförloppet och gjorde bara sin plikt...

V75 2: Uranium kördes till ledningen av vaken kusk. Slog inga gnistor om denne heller och hade troligtvis inte vunnit utan KH manöver...

V75 3: Spets och slut och gjorde sin plikt efter ett lopp i skittempo! Kortlopp och de framskjutna placeringarna till framspåren - enbart två av dessa men det hade kvittat om det vorit tio från bakspår, de hade ändå inte hunnit fram med detta tempo...

V75 4: Fick ett drömlopp bakom bästa hästen och för övrigt min spik, behövde inte göra mer än att följa med i ryggar ända fram tills upploppet och där avgöra på speed - bästa hästen vann inte och ännu ett lopp där bakspårshästen/vinnaren hade tur med löpningsförloppet.

V75 5: Art Kjavald, utgång för mig, överlägset bästa hästen och vann lätt! Klassblandningar gör att bakspårets/tillägget betydelse minskar...

V75 6: Willmore Trot vann ytterligare ett överpaceat lopp.

V75 7: Kortlopp och framspåren på alla framskjutna placeringar...


Kortloppen vanns från framspår och medel och långa distanser, där lyckades kusar från bakspår vinna, tack vare ovan nämnda... I dubbelklasslopp är det inte konstigt att bakspårshästar eller rättare sagt tilläggshästar vinner då dessa oftast är bättre...


Summa summarum: Jag har fortfarande rätt och du har naturligtvis fel, som vanligt, kan jag tillägga...

Det var väl inte många som var så fel ute som du var igår. Och nu sitter du i efterhand och konstruerar verkligheten så att det på något sätt ska passa terorier byggda i en hjärna och en egobubbla som rent faktamässigt var katastrof. "Nicht schuldich!"
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 15:33   #170
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Det var väl inte många som var så fel ute som du var igår. Och nu sitter du i efterhand och konstruerar verkligheten så att det på något sätt ska passa terorier byggda i en hjärna och en egobubbla som rent faktamässigt var katastrof. "Nicht schuldich!"

Bemöt istället mig med fakta då - var har jag fel? Bara för att jag påpekade att bakspårshästarna, pga. kort upplopp skulle få svårt, så förtar ju denna omgång inte denna sanning...

Hade du inget mer substantiellt att komma med så kan du gå och kissa och sedan lägga dig...

Nolla!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 17:37   #171
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

"Observera noga att Hagmyrens upplopp endast mäter 161 meter... Bakspårshästarna missgynnas kraftigt!" -Fulsprit

"Så var det dags för Hagmyrens årliga V75-omgång! Jämna år brukar den avgöras i oktober, som nu. På sidan 268 finns banspecifik statistik för Hagmyren. Där ser man ett intressant mönster: I oktoberomgångarna vinns bara 32% av loppen från spets, medan 29% av vinnarna kommer bakifrån. Det kan jämföras med noteringen för våromgångarna, där 68% av loppen vinns från ledningen, och bara 7% bakifrån!" -Jens Sjödén

Resultat:

12
10
4
11
12
11
2

Det finns liksom inte mycket mer att säga. Fakta är fakta. Du var helt fel ute. Om du inte förstår det är det väldigt lätt att förstå varför.

"SD har större stöd bland lågutbildade"
http://www.vk.se/1207712/sd-har-stor...d-lagutbildade
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 17:53   #172
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Har svårt att se att det ska vara månaden som avgör om det korta upploppet har betydelse eller inte för framspår..
Beror nog mera på vilka hästar som har haft fram ,bakspår och hur loppen har körts.
Tyder mer på att det har körts allt för få lopp för att det ska räknas som tillförlitlig statistik överhuvud taget
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:02   #173
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Såg en intervju med Eklöf angående Hagmyren, han ansåg att det korta upploppet hade mindre betydelse eftersom att banan hade sveriges bästa kurvor så de hästar som kom ute i 3-4e spår fick med sig så pass hög fart att dom inte var missgynnad på samma sätt som på andra banor med korta upplopp.

Den går att ser här: http://www.allehanda.se/sport/trav/e...va-outsiders-2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:05   #174
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Rätt komiskt att kritken mot fulsprit grundar sig på vad han röstar

Mycket genialiskt må jag säga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
draken (+5), Fulsprit (+5)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:12   #175
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
"Observera noga att Hagmyrens upplopp endast mäter 161 meter... Bakspårshästarna missgynnas kraftigt!" -Fulsprit

"Så var det dags för Hagmyrens årliga V75-omgång! Jämna år brukar den avgöras i oktober, som nu. På sidan 268 finns banspecifik statistik för Hagmyren. Där ser man ett intressant mönster: I oktoberomgångarna vinns bara 32% av loppen från spets, medan 29% av vinnarna kommer bakifrån. Det kan jämföras med noteringen för våromgångarna, där 68% av loppen vinns från ledningen, och bara 7% bakifrån!" -Jens Sjödén

Resultat:

12
10
4
11
12
11
2

Det finns liksom inte mycket mer att säga. Fakta är fakta. Du var helt fel ute. Om du inte förstår det är det väldigt lätt att förstå varför.

"SD har större stöd bland lågutbildade"
http://www.vk.se/1207712/sd-har-stor...d-lagutbildade

Precis som draken nämner så finns det säkerligen brister i denna statistik - visa gärna upp hur många lopp han byggt sitt underlag på, så kan vi sedan snacka. det finns så mycket som sedan skall placeras in i de olika startspåren, strtsnabb häst? Galopplysten i volt/auto? Tung/lätt bana? Hur ser innerspåret ut, kontra de yttre? Vilken häst går på vilket underlag? Finns det hästar/kuskar som kan/är villiga att sätt upp tempot? Går hästen bakifrån eller bara i spets? Speedig/stark häst? Rutinerad proffskusk eller amatör bakom hästen? Startar favoriterna från fram- eller bakspår?Osv. osv. osv...

Men att korta upplopp på sikt genererar fler spetsvinnare och eller vinnare från de främre leden, är jag helt övertygad om - sedan kommer det komma omgångar när det bara kommer vinna bakspårhästar tom på Arvika och Åmåls travbanor, men dessa ggr är undantagen som bekräftar regeln...

Så fram med din/Jens "fakta" nu - får vi se om du som är så välutbildad och smart vet vad ett väl underbyggt, statistiskt underlag är...?!

Var sedan inte så bitter att SD totalägde sillmjölkarna i MP! Nästan dubbelt så stora, eller hur var det nu? Mohaahahahahah!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
draken (+5), Ante30 (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:15   #176
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Rätt komiskt att kritken mot fulsprit grundar sig på vad han röstar

Mycket genialiskt må jag säga.
Haha, va? Vem har gjort det?
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:22   #177
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Såg en intervju med Eklöf angående Hagmyren, han ansåg att det korta upploppet hade mindre betydelse eftersom att banan hade sveriges bästa kurvor så de hästar som kom ute i 3-4e spår fick med sig så pass hög fart att dom inte var missgynnad på samma sätt som på andra banor med korta upplopp.

Den går att ser här: http://www.allehanda.se/sport/trav/e...va-outsiders-2

Så är det säkerligen - han borde ju veta... Sedan är det ju så som jag predikat många gånger förr; blir ett lopp kört i 07-tempo så ökar ju chansen/risken förr skräll från de bakre regionerna, om inte storfavoriten sitter där förstås. Så ni ser, det går inte bara att stirra sig blind på spåren - det finns alltid en historia bakom varje travlopp.

Men att det principiellt är så att ju kortare upplopp desto färre bakspårhästar som vinner - det är jag helt övertygad om.

Tror att om man kollar finalomgångarna på V75 och enbart tog statistiken där ifrån - då skulle vi verkligen se att det jag säger stämmer - för där är loppen/hästarna/kuskarna så jämna så att det faktiskt i mångt och mycket blir positionerna som är avgörande...

Men, bara för att jag påstår detta så är jag inte dumdryg nog att säga att det alltid är så - sitter storfavoriterna på bakspår, ien omgång, ja då ökar ju chansen för att det blir som det blev igår - enkel matematik. Sitter alla storfavoriter på framspår, ja hur tror ni det blir då?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:27   #178
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Precis som draken nämner så finns det säkerligen brister i denna statistik - visa gärna upp hur många lopp han byggt sitt underlag på, så kan vi sedan snacka. det finns så mycket som sedan skall placeras in i de olika startspåren, strtsnabb häst? Galopplysten i volt/auto? Tung/lätt bana? Hur ser innerspåret ut, kontra de yttre? Vilken häst går på vilket underlag? Finns det hästar/kuskar som kan/är villiga att sätt upp tempot? Går hästen bakifrån eller bara i spets? Speedig/stark häst? Rutinerad proffskusk eller amatör bakom hästen? Startar favoriterna från fram- eller bakspår?Osv. osv. osv...

Men att korta upplopp på sikt genererar fler spetsvinnare och eller vinnare från de främre leden, är jag helt övertygad om - sedan kommer det komma omgångar när det bara kommer vinna bakspårhästar tom på Arvika och Åmåls travbanor, men dessa ggr är undantagen som bekräftar regeln...

Så fram med din/Jens "fakta" nu - får vi se om du som är så välutbildad och smart vet vad ett väl underbyggt, statistiskt underlag är...?!

Var sedan inte så bitter att SD totalägde sillmjölkarna i MP! Nästan dubbelt så stora, eller hur var det nu? Mohaahahahahah!!!
Låt mig först säga att jag inte bygger några av mina system baserade på enbart statistik. Jag tar det Jens skriver med en enorm nypa salt, men ganska ofta är han tendenser på spåren.
Självklart kan du bryta ner statistik i evighet, till den punkten då man kan förklara att all statistik rörande allt är meningslös.
Jag väljer dock att lyssna på Jens, som iaf har något underlag för sina teorier, än en ohövlig, skrikig SD:are (statistiskt bevisade som lågutbildade och då i mina ögon okapabla till komplicerade tankegångar).
Bot kom ju med en helt rimlig förklaring till varför Jens ologiska statistik kanske stämmer.
Men faktum är ju att i denna diskuterade omgång så skrek du ut att bakspåren var kraftigt missgynnade medans Jens sa tvärtom. Vad byggde du dina förutsägelser på egentligen?

Jaja, SD fick 13% av rösterna, väldigt illa, men ALLA andra partier är ju rörande överens om att isolera galenskapen, skicka idioterna på sanatorium, man kan inte hjälpa att man drabbats av pest.

Sett på facebook:
"SD 13%
MP 6%
SD inga i regeringen
MP 6 i regeringen
jag trodde vi levde i en democrati"

Hihi, så himla talande för alla sverigedemokrater.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:36   #179
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

Tilläggas kan ju göras att V4 på Hagmyren vanns av 50% bakspårshästar trots att dessa var i klar minioritet mot framspårshästarna.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 18:38   #180
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Du tycker inte det är talande att du drar in SD i debatten om Hagmyrens upplopp?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td