Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Precis som draken nämner så finns det säkerligen brister i denna statistik - visa gärna upp hur många lopp han byggt sitt underlag på, så kan vi sedan snacka. det finns så mycket som sedan skall placeras in i de olika startspåren, strtsnabb häst? Galopplysten i volt/auto? Tung/lätt bana? Hur ser innerspåret ut, kontra de yttre? Vilken häst går på vilket underlag? Finns det hästar/kuskar som kan/är villiga att sätt upp tempot? Går hästen bakifrån eller bara i spets? Speedig/stark häst? Rutinerad proffskusk eller amatör bakom hästen? Startar favoriterna från fram- eller bakspår?Osv. osv. osv...
Men att korta upplopp på sikt genererar fler spetsvinnare och eller vinnare från de främre leden, är jag helt övertygad om - sedan kommer det komma omgångar när det bara kommer vinna bakspårhästar tom på Arvika och Åmåls travbanor, men dessa ggr är undantagen som bekräftar regeln...
Så fram med din/Jens "fakta" nu - får vi se om du som är så välutbildad och smart vet vad ett väl underbyggt, statistiskt underlag är...?!
Var sedan inte så bitter att SD totalägde sillmjölkarna i MP! Nästan dubbelt så stora, eller hur var det nu? Mohaahahahahah!!!
|
Låt mig först säga att jag inte bygger några av mina system baserade på enbart statistik. Jag tar det Jens skriver med en enorm nypa salt, men ganska ofta är han tendenser på spåren.
Självklart kan du bryta ner statistik i evighet, till den punkten då man kan förklara att all statistik rörande allt är meningslös.
Jag väljer dock att lyssna på Jens, som iaf har något underlag för sina teorier, än en ohövlig, skrikig SD:are (statistiskt bevisade som lågutbildade och då i mina ögon okapabla till komplicerade tankegångar).
Bot kom ju med en helt rimlig förklaring till varför Jens ologiska statistik kanske stämmer.
Men faktum är ju att i denna diskuterade omgång så skrek du ut att bakspåren var kraftigt missgynnade medans Jens sa tvärtom. Vad byggde du dina förutsägelser på egentligen?
Jaja, SD fick 13% av rösterna, väldigt illa, men ALLA andra partier är ju rörande överens om att isolera galenskapen, skicka idioterna på sanatorium, man kan inte hjälpa att man drabbats av pest.
Sett på facebook:
"SD 13%
MP 6%
SD inga i regeringen
MP 6 i regeringen
jag trodde vi levde i en democrati"
Hihi, så himla talande för alla sverigedemokrater.