Ämne: V75 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-08, 14:39   #4
LeBanner

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker det finns många svaga favoriter på lördag.

Avd 1. Fleetfoot får det nog inte lätt i sitt lopp. Har visserligen startsnabbhet som duger och ett bra spår, men de innanför är ännu snabbare. 2 eller 3 spetsar väl initialt, men båda bör vara intresserade av att släppa till Fleetfoot eller Västerbo. Sitter Västerbo i spets bör loppet vara avgjort. Tror dock den "bara vinner" oavsett hur det går i spetsstriden. Inte ens favorit, det får man tacka för. Tyvärr spikas den i Guiden såg jag i morse, men det bör bli bra spelvärde på den ändå.

Avd 2. Rätt favorit i Lover Face får man väl säga då den känns hetast för dagen. Vann på riktigt fin tid efter behaglig löpning senast och Veijo har nog siktet inställt på vinst här. Jag rankar ändå Super Streamline först på läget.

Avd 3. Kanske inte ska säga att det är fel favorit i Your Highness, men det finns ju två riktigt bra motbud. Eketorpets är min förstahäst med tanke på formtoppen, även om den var sådär senast. Men frågan är om man verkligen gick helhjärtat för vinst i det loppet. Canaka blir "bortglömd" nu pga den lite sämre insatsen senast. Men den kan ju städa av det här gänget från spår 12 på ren grundkapacitet. Streckar även Jumble Ås som jag tycker bara är marginellt sämre än Eketorpets. Dåligt spår men det brukar inte spela någon roll för Flemming.

Avd 5. EFB är givetvis rätt favorit, men 60% i ett lärlingslopp är ingenting jag spikar. Hamilton As var positiv senast bakom Sauveur och kan absolut hota här med. Going Ville har varit bra en lång period nu. Tveksamt läge nu, men den ska nog med på lappen ändå.

Avd 6. Har ingen statistik tillgänglig, men jag har svårt att tänka mig att 4-åringar vinner ofta i Brons. Känns som att Beardancer överspelas här. Visst luktar det spets och då kan den vinna utan problem, men gardering är given. Remember My Name ser jag som bästa hästen. Tror den kan vinna från dödens här. Junior Troy+Goop+spår 1+Åby=måstestreck.
Skrällen är Bear With Me som måste få vinna snart.

Avd 7. Ruskigt jämnt och fint lopp. Jag vågar inte ens tippa. Magkänslan säger Claes Boko, men jag målar på så mycket det går. Arazi, Zinedine, Nouvelle får väl ses som chanslösa dock.

Senast redigerad av LeBanner den 2014-10-08 klockan 17:14.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat