Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-08, 09:33   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

V75 Åby


Dags att sätta igång tugget inför V75.

Omgången bör inledas av Untersteiner SR, som 5 Fleetfoot Hanover sett ut på slutet så måste detta vara en toppchans.

Även i avd 2 tycker jag det finns en tänkbar spik, i 11 Lover Face. Hästen har verkligen imponerat på slutet. Gynnas av distansen men är även speedig.
Vid gardering så är 8 Calvin Borel, nu med Takter given & även 3 Dixie Exclusive med Unter JR, som kanske skall gå bfro för första gången någonsin! 4 Paparazzi M lär dra på sig mycket streck också, men av "ren Vana" så tar jag bort Witasp när det är V75... 5 Super Streamline fick ett tufft lopp op Solänget och blev rullig till slut. Risken/Chansen finns att han även får göra grovjobbet här.

Det är så långt jag kommit just nu. Är även ine på att spika BBS Sugarlight i sista. Borde bli bra tempo här och gynnas av körningen.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 10:46   #2
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Fleetfoot borde ha en bra chans på form men har riktiga startkatapulter innanför sig. Hoppas på en lite jobbig inledning. Här ska fällas . Joker Stursk kan öppna hur bra som helst ibland.Mr Chicago har Calle 1,5 m inte en muskel på hela kroppen att släpa på. Kommer gå som ett skållat ollon på lördag. Iaf från start. De kan bli lite körning för att komma ner till plankan och få rygg på Fleetfoot. 10 % på Fi.. host host harkel ,Tillman såklart är taget alla dagar i veckan. Kan få ett lopp i draget. Men det är tidiga tanken. Kan mycket väl bli spik på Fleetfoot på lördag men just nu känns det som en bra favorit men endå fällbar.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 11:11   #3
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Hej... Alla travnördar och liksinnade..
Jag vet inte om jag ser spöken mitt på ljusa dan,men första avd tycker jag är intressant
med tanke på Peter U har två pållar och båda är riktigt bra..
PP vill väl verkligen ha spurten till sist precis som Jennys Royal F.. Får se hur stor och hur många som spikar Fleetfoot H..men utg blir det kanske ... Sen kan jag tycka att B Goop har ett bra spår med Junior T i avd 6 med tanke på Åbys springspår tänkbar utg ...
Avd 5 Lärlings SM och Frank Nilsson som inuvarande stund 61% och omg största favorit,,Hmmm När vann han V75 senast 2008? Nej sen hade jag EFB som utg sist och blev lite besviken, har en feeling för Hamilton AS och kanske Going Ville.. Men det är ju bara tidiga tankar, ska kasta mig in i lopparkivet. Så här på förhand lutar det åt Takter och Unterseiner denna helg men mycket kan hända tills på lördag..
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 13:39   #4
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker det finns många svaga favoriter på lördag.

Avd 1. Fleetfoot får det nog inte lätt i sitt lopp. Har visserligen startsnabbhet som duger och ett bra spår, men de innanför är ännu snabbare. 2 eller 3 spetsar väl initialt, men båda bör vara intresserade av att släppa till Fleetfoot eller Västerbo. Sitter Västerbo i spets bör loppet vara avgjort. Tror dock den "bara vinner" oavsett hur det går i spetsstriden. Inte ens favorit, det får man tacka för. Tyvärr spikas den i Guiden såg jag i morse, men det bör bli bra spelvärde på den ändå.

Avd 2. Rätt favorit i Lover Face får man väl säga då den känns hetast för dagen. Vann på riktigt fin tid efter behaglig löpning senast och Veijo har nog siktet inställt på vinst här. Jag rankar ändå Super Streamline först på läget.

Avd 3. Kanske inte ska säga att det är fel favorit i Your Highness, men det finns ju två riktigt bra motbud. Eketorpets är min förstahäst med tanke på formtoppen, även om den var sådär senast. Men frågan är om man verkligen gick helhjärtat för vinst i det loppet. Canaka blir "bortglömd" nu pga den lite sämre insatsen senast. Men den kan ju städa av det här gänget från spår 12 på ren grundkapacitet. Streckar även Jumble Ås som jag tycker bara är marginellt sämre än Eketorpets. Dåligt spår men det brukar inte spela någon roll för Flemming.

Avd 5. EFB är givetvis rätt favorit, men 60% i ett lärlingslopp är ingenting jag spikar. Hamilton As var positiv senast bakom Sauveur och kan absolut hota här med. Going Ville har varit bra en lång period nu. Tveksamt läge nu, men den ska nog med på lappen ändå.

Avd 6. Har ingen statistik tillgänglig, men jag har svårt att tänka mig att 4-åringar vinner ofta i Brons. Känns som att Beardancer överspelas här. Visst luktar det spets och då kan den vinna utan problem, men gardering är given. Remember My Name ser jag som bästa hästen. Tror den kan vinna från dödens här. Junior Troy+Goop+spår 1+Åby=måstestreck.
Skrällen är Bear With Me som måste få vinna snart.

Avd 7. Ruskigt jämnt och fint lopp. Jag vågar inte ens tippa. Magkänslan säger Claes Boko, men jag målar på så mycket det går. Arazi, Zinedine, Nouvelle får väl ses som chanslösa dock.

Senast redigerad av LeBanner den 2014-10-08 klockan 16:14.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 18:16   #5
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Någon som är intresserad att bli en del i mitt Lag? tillsammans vinner vi

https://www.vmiv75.se/lag
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 19:27   #6
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1804
Standard

Bara en känsla...har inte Peter Untersteiners sinnesjuka formtopp planat ut?
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 21:51   #7
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

I första tycker jag nog att det bör räcka med 4 Västerboonthenews och 5 Fleetfoot Hannover, den som får överta ledningen av dessa vinner förmodligen. Mina spikar i omgången blir Canaka B.F. i avdelning 3 jag tror att hon kommer att städa av de här över ÅBYs långa upplopp och i avdelning 4 kommer jag att spika 9 Silver Annie, Erik kan det här med Open Stretch. Ingen av mina spikar är favoriter och det passar mej bra. Lärlingsloppet och det sista är jag inne på att helgardera båda evt så spikar jag en till, nämligen Goop i avd 6, Junior Troy, tror att receptet är Open stretch och vinst!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 00:26   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-1.
Först tyckte jag, att loppet såg ut att vara låst på 4 och 5. Men efter att ha läst era tvivel ovan har jag studerat loppet noggrannare. Och kommit fram till, att även 9 och 10 skall streckas. 9 har ju ett staket av ettor och har vunnit såväl fram- som bakifrån. 10 slog flera av dessa hästar senast i finalen på Valla.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 14:14   #9
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-1.
Först tyckte jag, att loppet såg ut att vara låst på 4 och 5. Men efter att ha läst era tvivel ovan har jag studerat loppet noggrannare. Och kommit fram till, att även 9 och 10 skall streckas. 9 har ju ett staket av ettor och har vunnit såväl fram- som bakifrån. 10 slog flera av dessa hästar senast i finalen på Valla.
Håller med! Jag tror 9,10 blir farlig då det lär öppnas snabbt och 10an känns extra intressant med 6%.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 17:25   #10
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

9:an kan jag nog köpa, men det är ju inte så att t ex 4,5 var med i finalen, från de absolut bästa spåren i silver och på kort distans. Underpaid Hannover hade spår 5 och distansen var 2140A mot bakspår och 1640A, men, men, på lördag 14:35 vet vi!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 22:31   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Har en ruskig intressant ide i avd3....

Min ide kommer från Frankrike, tränaren tror på en låg 10-11 tid, Dessutom nu med jänkarvagn för första gången, snabba startryggar och bör komma igenom bra, har bra hårdhet genomfört med många av de andra och är enligt källor minst (10 meter bättre än Global Midnight) (Säger en del) Utan strul bör detta vara en jättechans! 5%!!! Driver atg med mig?

Spik of the week......

ELLES W.PHEDO

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+3), Gyllaren (+10), MikaF (+5)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 22:46   #12
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Har en ruskig intressant ide i avd3....

Min ide kommer från Frankrike, tränaren tror på en låg 10-11 tid, Dessutom nu med jänkarvagn för första gången, snabba startryggar och bör komma igenom bra, har bra hårdhet genomfört med många av de andra och är enligt källor minst (10 meter bättre än Global Midnight) (Säger en del) Utan strul bör detta vara en jättechans! 5%!!! Driver atg med mig?

Spik of the week......

ELLES W.PHEDO

Ja om de tiderna stämmer så är det en jäkligt intressant häst. Sedan ska man ju leva upp till det också...som bäst på senare tid 11,5 på 2000, inte direkt ngn vinnartyp 4/42 och fler andra och tredjeplatser än förstaplatser...kul tvilling?
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 22:54   #13
 
Gyllarens avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 226
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Ja om de tiderna stämmer så är det en jäkligt intressant häst. Sedan ska man ju leva upp till det också...som bäst på senare tid 11,5 på 2000, inte direkt ngn vinnartyp 4/42 och fler andra och tredjeplatser än förstaplatser...kul tvilling?
Elles W.Phedo har skördat stora framgångar i Frankrike och utvecklats rejält. Segrarna har varit av det imponerande slaget. Tjänat över miljonen på bara några starter...

Håller med Klanke....
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 23:53   #14
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Har en ruskig intressant ide i avd3....

Min ide kommer från Frankrike, tränaren tror på en låg 10-11 tid, Dessutom nu med jänkarvagn för första gången, snabba startryggar och bör komma igenom bra, har bra hårdhet genomfört med många av de andra och är enligt källor minst (10 meter bättre än Global Midnight) (Säger en del) Utan strul bör detta vara en jättechans! 5%!!! Driver atg med mig?

Spik of the week......

ELLES W.PHEDO

Har ingen koll på Johanna som kör, men Elles är en stenhård märr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2), Klanke (+2)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 00:28   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Har ingen koll på Johanna som kör, men Elles är en stenhård märr
Johanna är en rutinerad kusk. Hon har i många år mött de namnkunniga kuskarna på Vincennes. Har från barnsben lärt sig mycket om häst från pappa Anders. Hon har även kört en hel del lopp i Sverige.
Elles W har haft två framgångsrika år i Frankrike och tjänat över 2 mkr där. Hon är något bättre än 4 Global Midnight, som har framspår.
12 Canaka har framgångsrikt mött eliten här i Norden och är fältets bästa häst. Jag förstår inte, att kollektivet spelar 5 Your Highness till favorit.
2 Eketorpets Tess har snabbt tjänat mycket pengar, men har väl inte tillräcklig hårdhet för att vinna här.
Ranking 12-5-9-2-4-7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5), hugotheboss (+5)

Senast redigerad av mackpeter den 2014-10-10 klockan 00:32.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td