Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Det ändrar loppförutsättningarna ganska radikalt om ekipage inte är anslutna, de längre ut i banan får bättre läge, hästar kan gå emellan osv. Så det är inte alls skit samma. På samma sätt som ni kastar misstankar så fort en domare gör ett misstag kan man göra detsamma mot kuskar som missar att ansluta i tid. Därför skulle inte bli bra alls om de skulle släppa allt fritt utom flygande.
|
Ge dig nu - det skulle inte alls bli någon "High Chapparall" bara för att man inte blåser av vid för sen anslutning, bara skräckfantasier i ditt huvud...
Du menar att någon kusk skulle skita i att vara i tid upp till vingen för att ge en konkurrent eller mer troligt (i ditt sinne) en ur samma stall en fördel. Hur skall dessa kunna räkna ut detta på förhand?
-"Höörödu, Örjan? Skit i och kör upp till vingen i tid, så kommer jag snabbare ner ett hack i banan, från start."
-"Men, men Stefan (Hultman eller Melander - välj själva), hästägarna då?"
-"Skitsamma, jag äger hälften av kusarna i detta lopp så det är bara jag som blir drabbad - men nu har jag spelat på denne så nu lyder du, okey?!"
-"Jaja, men jag skall då ha dubbelt betalt!"
-"Okey, Örjan - det är det värt att jag får in en massa kosing och du samtidigt svärtar ner ditt namn för några få kronor, hehe...!"
Ja, så kanske det då skulle kunna låta på stallbacken innan loppen - vad vet jag, hehe...!