Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-08, 22:13   #226
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nej, skit i att kuskar/hästar/ekipage är dåligt anslutna bakom bilen - det drabbar ju inte de som är med och rätt på det, OM de inte ändar med att den som felar/fuskar får en flygande start... Vem bryr sig om en kusk som inte är bra nog att kunna ansluta bakom en bilvinge? Något de gjort tusentals gånger förut - Dessa rensas bort snabbt av både spelarkåren och utav tränare och ägare som vill ha häst där...

En del kanske hävdar att de då är synd om spelarna, men en häst kan ju fela bort sig och det blir inte omstart, så vari ligger skillnaden. Det enda man måste kolla hårt är om någon får en flygande start, eller inte - resten är skit samma...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:14   #227
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Lika stor skandal oavsett. Att det blir uppmärksammat pekar du ju redan på. Vad i sak är det du argumenterar för? Hästjäveln galopperar i starten så "fördel" i fotbollstermer hade varit att föredra men GENERALFELET är att idioterna blåser av FÖR SENT! Omsättningen (rikssspel, v86, v65, dd, v3, tvilling, trio, vinnare och plats. SAMTLIGA SPELFORMER DRABBAS) gör det än mer debatterat! VAD menar du mer än att bara vara motvals? Förstår dig inte?

Såklart mindre agg om färre ser än mindre drabbas av skiten! ?
Motvals ? Det var väl bara här på detta forum som det var helt klart inte bara att domarna gjorde fel utan även att det var en domarskandal av stora mått.

Molle som väl är en av de mest respekterade ansiktena i atg live/tv tyckte ju t ex att domarna gjorde helt rätt som blåste till omstart.

Tycker du överdriver när du kallar domarna idioter i detta fall.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:21   #228
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Det är inte bara frågan om domarens beslut, som påverkade oss spelares satsade 22 miljoner kronor.
Det gäller även Lövgrens agerande. I omstarten tar han upp Habito och lämnar banan promenerande. Han tänker på hästens bästa, säger han. Men vem f-n tänker på spelarnas bästa.? Vi som med 22 miljoner spelat Habito till storfavorit. Så tar Lövgren bara ut hästen ur fältet. Alla insatser på Habito var bortkastade.
Han hade ju kunnat stryka hästen, om han ansåg att den skulle fara illa av att starta. Visst - det hade blivit ett himla liv på både domare och andra. Men vi spelare hade respekterat detta mer än att inte tävla.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:21   #229
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

I AM A WINNER!

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2014-10-08
Bana: Solvalla/Jägersro T
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 560

Avd Ordinarie hästar
1 1, 5
2 5, 6

Vadet gäller startnummer

4 x 100,00 kr Totalt: 400,00 kr

Kvittonummer: 676A DA1F 622E 9541

Utbetalt: 3 113,00 kr
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:21   #230
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, skit i att kuskar/hästar/ekipage är dåligt anslutna bakom bilen - det drabbar ju inte de som är med och rätt på det, OM de inte ändar med att den som felar/fuskar får en flygande start... Vem bryr sig om en kusk som inte är bra nog att kunna ansluta bakom en bilvinge? Något de gjort tusentals gånger förut - Dessa rensas bort snabbt av både spelarkåren och utav tränare och ägare som vill ha häst där...

En del kanske hävdar att de då är synd om spelarna, men en häst kan ju fela bort sig och det blir inte omstart, så vari ligger skillnaden. Det enda man måste kolla hårt är om någon får en flygande start, eller inte - resten är skit samma...
Det ändrar loppförutsättningarna ganska radikalt om ekipage inte är anslutna, de längre ut i banan får bättre läge, hästar kan gå emellan osv. Så det är inte alls skit samma. På samma sätt som ni kastar misstankar så fort en domare gör ett misstag kan man göra detsamma mot kuskar som missar att ansluta i tid. Därför skulle inte bli bra alls om de skulle släppa allt fritt utom flygande.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:26   #231
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

SERIÖST!!!!!???

Du måste vara från Malmö Olle? Kan inte se något annat än att du är färgad....

Senast redigerad av doob den 2014-10-08 klockan 22:32.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:32   #232
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det ändrar loppförutsättningarna ganska radikalt om ekipage inte är anslutna, de längre ut i banan får bättre läge, hästar kan gå emellan osv. Så det är inte alls skit samma. På samma sätt som ni kastar misstankar så fort en domare gör ett misstag kan man göra detsamma mot kuskar som missar att ansluta i tid. Därför skulle inte bli bra alls om de skulle släppa allt fritt utom flygande.

Ge dig nu - det skulle inte alls bli någon "High Chapparall" bara för att man inte blåser av vid för sen anslutning, bara skräckfantasier i ditt huvud...

Du menar att någon kusk skulle skita i att vara i tid upp till vingen för att ge en konkurrent eller mer troligt (i ditt sinne) en ur samma stall en fördel. Hur skall dessa kunna räkna ut detta på förhand?

-"Höörödu, Örjan? Skit i och kör upp till vingen i tid, så kommer jag snabbare ner ett hack i banan, från start."

-"Men, men Stefan (Hultman eller Melander - välj själva), hästägarna då?"

-"Skitsamma, jag äger hälften av kusarna i detta lopp så det är bara jag som blir drabbad - men nu har jag spelat på denne så nu lyder du, okey?!"

-"Jaja, men jag skall då ha dubbelt betalt!"

-"Okey, Örjan - det är det värt att jag får in en massa kosing och du samtidigt svärtar ner ditt namn för några få kronor, hehe...!"


Ja, så kanske det då skulle kunna låta på stallbacken innan loppen - vad vet jag, hehe...!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:34   #233
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Motvals ? Det var väl bara här på detta forum som det var helt klart inte bara att domarna gjorde fel utan även att det var en domarskandal av stora mått.

Molle som väl är en av de mest respekterade ansiktena i atg live/tv tyckte ju t ex att domarna gjorde helt rätt som blåste till omstart.

Tycker du överdriver när du kallar domarna idioter i detta fall.
Vaddå bara på detta forum?

Läs den senaste nyheten på atg.se kl 22.35. Där skriver Robin Johanssson, Kanal 75, "När sedan omgångens tyngste favorit Habito blev bortkollrad av en tvivelaktig omstart.....

Vad tror det det kommer att stå i referaten av V86 i massmedia imorgon?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:38   #234
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4701
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Motvals ? Det var väl bara här på detta forum som det var helt klart inte bara att domarna gjorde fel utan även att det var en domarskandal av stora mått.

Molle som väl är en av de mest respekterade ansiktena i atg live/tv tyckte ju t ex att domarna gjorde helt rätt som blåste till omstart.

Tycker du överdriver när du kallar domarna idioter i detta fall.
Förvånad Olle,Han kallar snart alla för idioter kuskar hästar domare ja gud vet allt.Huvva vilken människa det verkar vara!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:40   #235
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2503
Standard

Tjenatjena gänget! Var det någon som gjorde några stålars ikväll då?
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:40   #236
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Förvånad Olle,Han kallar snart alla för idioter kuskar hästar domare ja gud vet allt.Huvva vilken människa det verkar vara!
Åh, nu har Moder Theresa vaknat! Du måste vara den mest känslige hen som funnits på ett forum... Lek inte forumpolis, det finns andra som är satt till detta, inte du...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50), mackpeter (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:41   #237
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
SERIÖST!!!!!???

Du måste vara från Malmö Olle? Kan inte se något annat än att du är färgad....
Ja i så fall färgad av det men knappast ändå. Jobbade till 8 i kväll och kollade travet först efter Zlatandokumentären på femman så är i alla fall inte färgad av några spel. Såg det loppet direkt dock och min första tanke var också varför i helsike dom blåste till omstart. Men när man sen såg repris och hörde vad regelverket säger så är jag inte så säker på att domarna gjorde fel. Tyvärr finns bara det giltiga loppet i lopparkivet så man kan inte kolla igen där för att bilda sig en om möjligt mer klar uppfattning.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:51   #238
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja i så fall färgad av det men knappast ändå. Jobbade till 8 i kväll och kollade travet först efter Zlatandokumentären på femman så är i alla fall inte färgad av några spel. Såg det loppet direkt dock och min första tanke var också varför i helsike dom blåste till omstart. Men när man sen såg repris och hörde vad regelverket säger så är jag inte så säker på att domarna gjorde fel. Tyvärr finns bara det giltiga loppet i lopparkivet så man kan inte kolla igen där för att bilda sig en om möjligt mer klar uppfattning.
Blåsa av 100 efter start är alltså ok om man inte är ansluten???
Ditt enda argument håller inte ens??

Trams och finner inget annat i din argumentation än redan nämnt!

SKANDAL är det enda passande ordet! Punkt!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:53   #239
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vaddå bara på detta forum?

Läs den senaste nyheten på atg.se kl 22.35. Där skriver Robin Johanssson, Kanal 75, "När sedan omgångens tyngste favorit Habito blev bortkollrad av en tvivelaktig omstart.....

Vad tror det det kommer att stå i referaten av V86 i massmedia imorgon?
Om det är samma Robin som i atg live har jag betydligt mer respekt för Molle.

Tvivelaktig är väl heller inte det samma som felaktig.

Men jag skrev återigen att jag varken är säker på om det var rätt eller fel men att det kändes lite överdrivet att läsa hur tvärsäkra vissa här var på att det handlade om en stor domarskandal. I sådana fall brukar även dom som får betraktas som objektiva i frågan vara helt eniga.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 23:06   #240
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om det är samma Robin som i atg live har jag betydligt mer respekt för Molle.

Tvivelaktig är väl heller inte det samma som felaktig.

Men jag skrev återigen att jag varken är säker på om det var rätt eller fel men att det kändes lite överdrivet att läsa hur tvärsäkra vissa här var på att det handlade om en stor domarskandal. I sådana fall brukar även dom som får betraktas som objektiva i frågan vara helt eniga.
Molle är objektiv menar du?? LOL!!!

Vem betalar hans lön?

Rookien "Melander" är mer objektiv och det säger lite...
B
Kunnandet och dom mest kompetenta SPELARNA finns här! Känner mer förtroende för dom än Molle! Och detta är det ENDA seriösa forumet att finna så det som skrivs här är att betrakta som objektivt nog åtminstone mer än någon knäsittande journalist!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)

Senast redigerad av doob den 2014-10-08 klockan 23:16.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td