Ogiltigt spel-ID: 2245193
Mullsjö - Sirius 1 (Innebandy SSL)
Helt enkelt för högt odds i mina ögon. Jag ser Mullsjö som en top 4 i år, och Sirius kommer slita med ett slutspel. Mullsjö har imponerat inledningsvis så jag tror helt enkelt Kevin Lundgren och Gillek kör på i vanlig ordning.
ÅBY Oilers - Åstorp 1 (innebandy allsvenskan södra)
Åby storsatsade förra säsongen och var ett av lagen som kunde ta steget upp, men tyvärr höll det inte för östgötarna. Inför den här säsongen har man fått 2 tunga förluster.
Jonathan Pegler som var tongivande valde att trappa ner på Innebandyn och gick ner till div.2. barndomsvännen Mathias Pettersson smällde in 35 mål förra året i Åby och han skrev under för SSL laget Linköping. I tillägg till det försvann även Didrik Karlsson tillbaka till Solfjäderstaden(Motala) där han också startade sitt innebandyspelande.
Man har startat säsongen smått bedrövligt, men tog senast en mäktig seger borta mot svårslagna Örebro. En seger som också var den första på de 4 inledande matcherna.
Bortalaget har tagit 5 poäng på de 4.a första, men sanningen är den att man mött SAMTLIGA lag som jag placerar längst ner tillsammans med just Åstorp.
Givetvis är det starkt att man tagit dessa 5p, men nu möter man trots allt ett lag med offensiva krafter trots sina förluster inför säsongen.
Nyckelspelare Åby:
Alexander Salomonsson: (Nyförvärv) har trots den tröga starten svarat för 5p på sina två matcher.
Jimmy Bagge: ledartyp och en poängmaskin
Fredrik Danebrant: spelskicklig back, smart.
Anton Eriksson: målfarlig back, svår att passera