Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-10, 22:57   #1
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 53
Sharp$: 88

jpasweden 2016
Stats: 12 - 9 - 0
ROI: 105.20%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

jpasweden's försök till semester 2015


Hej,

Tänkte göra ett försök att styra upp en liten spelbok, men spreadsheet inkluderat.

Har länge spelat och har för närvarande inga planer på att sluta.
Nog för att man har haft perioder där man börjar ifrågasätta sig själv och sitt eget spelande, men som tur är kommer man i regel tillbaka på ett eller annat sätt (Då menar jag inte att man ruinerar mor och far).

Hur som haver är jag en ganska mångsidig person gällande betting, jag avstår helt och hållet trav och skidsport.

Istället blir det den lite vanligare svensson bettingen med en hel del NHL och europeisk fotboll. Generellt kan vi säga så att jag trivs bäst med det spel som avgörs nattetid, och jag har ingen större grund till det. Troligtvis att jag är en nattuggla.

Däremot har jag länge bevakat ligor utanför europa, så det är väl lite av mitt eget wildcard (afrika,Sydamerika och Asien).

Min startkassa här på Sharp's är en totalsumma på 3800,00 SEK.

Just nu ligger pengarna fördelade på två spelsajter: 888Sport och Unibet.

Nu vet jag att många för en relativt oseriös uppfattning när man inte bollar runt med pengar för att hitta de bästa oddsen, och visst är det egentligen så man ska spela. Men, min startkassa är såpass låg och jag vill komma på fötter innan pengarna (förhoppningsvis) flyger runt och blir fetare på diverse spelsidor.

Jag spelar på:

888Sport
Unibet
Bet365 - kommer ej användas här då jag ENBART spelar LIVE här
Svenska Spel - endast stryktips och bomben
Williamhill


Units

Kommer inte använda mig av Units, istället av direkta SEK.
Jag har satt min ribba på 10% av kassan, vilket givetvis skulle betyda 10/10 units. 1 - 10% av kassan motsvarar med andra ord 1-10 Units.



Hur spelar jag:

I det stora hela handlar det om singlar och dubblar, vid enstaka tillfällen såsom helger eller riktigt fullsmäckade NHL nätter går det av och till att hitta en trippel. Kommer inte heller alltid att "reka" matcherna jag lägger ut, av och till är det väldigt kort tidsfrist, och vid andra tillfällen har jag helt enkelt inte tid. Men lite små kommentarer inför ska jag lyckas få med i de flesta fall.





Sen får jag givetvis ursäkta att jag inte är mer flexibel gällande spelsidor och att verkligen ge det bästa oddset marknaden erbjuder. Jag ska göra mitt bästa för att få den infon hit, så det iaf gynnar er om ni av någon anledning kommer rygga mig.


Senast redigerad av jpasweden den 2014-10-10 klockan 23:04.
jpasweden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 23:34   #2
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 53
Sharp$: 88

jpasweden 2016
Stats: 12 - 9 - 0
ROI: 105.20%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2245097



Nog för att det är NHL premiär och mycket är väldigt ovisst inför säsongen.
NYI och Columbus känns som det två skraparna som nu börjar få lite ordning på saker och ting. När man dessutom ser på NYI's laguppställning, ser det ganska bra ut.

Men att ge Carolina upp emot 3,00 pengarna känns som ett stor felsättning.

Jordan Staal och Skinner är nyckelspelare, och ingen av dem kommer entra premiären ikväll.

Men jag ser fortfarande en hel del talang i det som står på isen ikväll.
2:a linan är en riktigt trevlig syn för oss svernskar där Fasth och Lindholm finns tillsammans med Gerbe.
Jag tror och tycker Carolina blivit på tok för underskattade här, och även om Islanders har en sjukt vass 1.a lina, tycker jag att dom helt enkelt har allt för dåligt uppbackning i lina 2 och 3.

Tror på en målrik historia, men jag håller Hurricanes som vinnare.

4-3 Hurricanes


Kvällens line up: Carolina

Jiri Tlusty - Eric Staal - Alexander Semin

Nathan Gerbe - Victor Rask - Elias Lindholm

Brad Malone - Jay McClement - Patrick Dwyer

Chris Terry - Riley Nash - Patrick Brown

Justin Faulk - Andrej Sekera

Ron Hainsey - John-Michael Liles

Tim Gleason - Jay Harrison


Kvällens line up: NYI

Cory Conacher - John Tavares - Kyle Okposo

Mikhail Grabovski - Brock Nelson - Ryan Strome

Josh Bailey - Frans Nielsen - Nikolay Kulemin

Matt Martin - Casey Cizikas - Cal Clutterbuck

Thomas Hickey - Travis Hamonic

Nick Leddy - Johnny Boychuk

Brian Strait - Griffin Reinhart

Senast redigerad av jpasweden den 2014-10-11 klockan 02:53.
jpasweden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-10, 23:38   #3
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 53
Sharp$: 88

jpasweden 2016
Stats: 12 - 9 - 0
ROI: 105.20%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2245104


Senast redigerad av jpasweden den 2014-10-11 klockan 02:53.
jpasweden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 00:47   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Solna
Inlägg: 103
Sharp$: 1084
Standard

Spännande.

Men 888Sport och Unibet brukar väl ha samma odds? Eftersom 888Sport numera köper sina odds från Unibet/Kambi.
BraOdds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 01:00   #5
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 53
Sharp$: 88

jpasweden 2016
Stats: 12 - 9 - 0
ROI: 105.20%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Det är helt korrekt, spelade poker på 888sport tidigare så blev det en slant över.
Men som sagt, det kommer om någon veckas tid bli lite variation där.
(Med förutsättning att det inte är tomt på kontot )
jpasweden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 01:23   #6
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 53
Sharp$: 88

jpasweden 2016
Stats: 12 - 9 - 0
ROI: 105.20%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

En riktig powerstart med 4 spel på knappt två timmar, men morgondagen har inte alls så mycket att bjuda på som jag önskat.
Ingen feeling för någonting egentligen, men det blir trots allt 1 trippel och 1 singel med relativt låg insats:

Ogiltigt spel-ID: 2245165



Toppmöte i div.1 Norra, där 1.an går direkt upp, samtidigt som 2.an för ett försök genom kval. Dalkurd befinner sig på 4.e plats och möter då tabelltrean Brage som är 1 poäng "ahead". Men jag tycker i ärlighetens namn att Brage haft en del flyt genom säsongen och att 3.e platsen borde varit en 5.e plats med ett något större gap. Hur som helst vann Dalkurd bortamötet 4-2, lagen går på jämn takt (samma formkurva). SÅ, att de blir laddat är de ingen tvivel om med 4 matcher kvar att spela, men här anser jag att hemmaplan blir avgörande. Brage orkar inte säsongen ut.

1. AFC United 22 16 1 5 43:19 49

2. Frej 22 14 5 3 38:17 47

3. Brage 22 14 3 5 36:22 45

4. Dalkurd 22 13 5 4 40:20 44



Ogiltigt spel-ID: 2245166



Frankrike - Portugal (Landskamp)
- Landskamp är landskamp, men jag tycker Frankrike trillat in på ett positivt spår, samtidigt har jag inget över för Portugal. Evigt tjat om Ronaldo, men vad hjälper det Portugal? Rent formspel, och logiskt tycker jag Frankrike ska ta ett tvivelaktigt Portugal.


Alloa - Hearts

Hearts är inte längre i högstaligan, men att man ska tillbaka är det inga större tvivel om.
Imorn är det toppen mot botten, och även om serien är ung så anser jag att Hearts är ett bättre fotbollslag än Alloa. Att vinna med 2 bollar är sällan ett tryggt spel, men med ett målsnitt på straxt över 3 per match anser jag att detta ska vara mer än rimligt.
Svenske Sow leder skytteligan på 6 baljor för Hearts.


Thorgau - Red Ice (schweiz hockey)

Okänt för många, men inte helt okänt för mig. Red Ice har sagt att dehär ska vara året för uppflyttning och det återstår givetvis att se. Man möter jumbon Thorgau som inte lyckats ta en full 3.a än. Man ska dock inte underskatta hemmalaget som spelat tight i nästan alla matcher, så de finns en eller annan olycksfågel där. Red Ice kommer med 3 raka segrar, och någonstans känns det som att den riktiga käftsmällen kommer för hemmalaget. Goda chanser för Red Ice imorgon.

Senast redigerad av jpasweden den 2014-10-11 klockan 03:45.
jpasweden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 03:38   #7
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 53
Sharp$: 88

jpasweden 2016
Stats: 12 - 9 - 0
ROI: 105.20%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2245193



Mullsjö - Sirius 1 (Innebandy SSL)

Helt enkelt för högt odds i mina ögon. Jag ser Mullsjö som en top 4 i år, och Sirius kommer slita med ett slutspel. Mullsjö har imponerat inledningsvis så jag tror helt enkelt Kevin Lundgren och Gillek kör på i vanlig ordning.

ÅBY Oilers - Åstorp 1 (innebandy allsvenskan södra)

Åby storsatsade förra säsongen och var ett av lagen som kunde ta steget upp, men tyvärr höll det inte för östgötarna. Inför den här säsongen har man fått 2 tunga förluster.
Jonathan Pegler som var tongivande valde att trappa ner på Innebandyn och gick ner till div.2. barndomsvännen Mathias Pettersson smällde in 35 mål förra året i Åby och han skrev under för SSL laget Linköping. I tillägg till det försvann även Didrik Karlsson tillbaka till Solfjäderstaden(Motala) där han också startade sitt innebandyspelande.

Man har startat säsongen smått bedrövligt, men tog senast en mäktig seger borta mot svårslagna Örebro. En seger som också var den första på de 4 inledande matcherna.


Bortalaget har tagit 5 poäng på de 4.a första, men sanningen är den att man mött SAMTLIGA lag som jag placerar längst ner tillsammans med just Åstorp.
Givetvis är det starkt att man tagit dessa 5p, men nu möter man trots allt ett lag med offensiva krafter trots sina förluster inför säsongen.


Nyckelspelare Åby:
Alexander Salomonsson: (Nyförvärv) har trots den tröga starten svarat för 5p på sina två matcher.

Jimmy Bagge: ledartyp och en poängmaskin

Fredrik Danebrant: spelskicklig back, smart.
Anton Eriksson: målfarlig back, svår att passera

Senast redigerad av jpasweden den 2014-10-11 klockan 04:09.
jpasweden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 06:08   #8
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5261
Standard

hej!
angående Dalkurd - Brage ... båda har Domnarvsvallen som hemmaarena!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jpasweden (+3)
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td