Citat:
Ursprungligen postat av doob
I min värld, under 25 års spelande, behövs inga papper! Man lånar ut och lägger ut pengar. Man köper % här och där. Man delar med sig av tips och man tar! Oavsett så har jag ALDRIG i spelets värld skrivit under ett avtal. ETT ORD ÄR ETT ORD - ETT HANDSLAG ÄR ETT HANDSLAG!
Det är oskriven lag! Har han lovat 10% anser jag att han får stå för det - bjuder snåljåpen bara på pizza och bärs (en måndag) är det upp till honom men en lika oskriven lag är att om löften och förtroenden bryts så har man sänkt sitt eget skepp och om jag vore i dina skor hade jag lämnat "middagen" med högt huvud men sett till att ALDRIG mer lämna ett tips till honom igen!
Grattis till vinsten förresten! 
|
Till viss del har du rätt. I de flestas värld fungerar det så, ett handslag funkar bra & man står vid sitt ord.
MEN, i allas värld fungerar det inte så. & skulle det nu vara så att trådskaparen imorrn får kalla handen med beskedet: "nä vi har inte kommit överens om några 10 % vid ev vinst". Ja då är inte handslaget värt speciellt mycket kontra om det funnits nedskrivet på ett papper med namnunderskrift, det jag ville få fram.