Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-12, 09:07   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 169
Sharp$: 3117
Standard

Prata av mig


Hej alla,igår lyckades jag få några 6:or på V75 och det var jag glad för,
missade 11:an i 5:e avdelningen på 10 hästar,,,,men men tack får det
och glad för 10000: som jag ska hämta idag.

Sedan ett år tillbaks finns det en polare som ringer mig och frågar efter tips mm.
han låg plus 3000:- tills igår då han gjorde en spik harry (precis som jag som
gav siffrorna ,med öppna och ej öppna avd.)

Mina hästar avd.1 4 spik
avd.2 11 #
avd.3 7 spik
avd.4 9 öppet
avd.5 Inga ideer ÖPPET
avd.6 5 Öppet
avd.7 7 Öppet

Jag lämnde detta till polaren igår och lämnade mitt system också
en spik(jävla) harry till mig på 150: .....Så ni som har tippat och
varit med kan tänka er efter ett tag som det går trögt en vinst
sitter bra,,,,,,min polare fick 7 rätt och ringde och tackade
för mina 6 vinnare och lovade mig bjuda på en pizza och
öl på måndag ,....är det skäligt eller?
kungiran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 09:28   #2
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Vadå skäligt? Det är väl helt upp till din polare?!? Finns väl ingen regel som säger att du ska ha något baraför att du är bitter över din miss i avd 5?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Olsson43 (+10), johanl (+10), the_mirage (+1), KP (+5), Trinity (+1), alle (+1), Timotimo (+2)
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 11:52   #3
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3893

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Jag drog in 480 000. Till mig o 3 vänner..

Jag fick inget för det. Dock tyckte en del annat folk att man borde fått det...

Så det är nog delat åsikt kring det när det gäller folk. Iaf "icke" betting folk..
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 11:58   #4
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skogen
Inlägg: 396
Sharp$: 1242
Standard

Jag spela in en fin vinst i somras till mig och en som var med på en del och han fick det han skulle OCH JAG VILL ABSOLUT INTE ha nåt för det.Jag är bara glad att nån litar på en angående travkunskaperna och är med på systemen man gör...
Olsson43 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 12:37   #5
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 169
Sharp$: 3117
Standard

��☺☺
kungiran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 12:39   #6
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 169
Sharp$: 3117
Standard

Ok .men om vi säger såhär att kl.11.00 igår är vi överens om mina tips fixar en vinst så får jag 10% ....vad blir det då?
kungiran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 12:44   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Om du får 10% när han vinner så tycker jag det är skäligt att du betalar 10% av hans insats varje gång han förlorar på dina tips också. Eller?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 12:46   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kungiran Visa inlägg
Ok .men om vi säger såhär att kl.11.00 igår är vi överens om mina tips fixar en vinst så får jag 10% ....vad blir det då?
ja du min vän, om ni nu kommit överens om att du ska ha 10 % av ev vinst & fortf anser dej berättigad till det, då får du nog slänga fram ett papper med hans underskrift på att ni gjort ett "avtal" om detta för att du ska kunna ta del av detta.

I annat fall får du nog vara nöjd med din pizza & öl.

En följdfråga bara, om det INTE blivit vinst, skulle du då ersätta din "kompis" med 10 % av hans insats på systemet ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kungiran (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 12:55   #9
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

Man kan bjuda på något tips då och då till sina vänner. Lägger du ner mycket tid och är duktig på det du gör hade jag inte skickat tips vecka efter vecka utan att få något tillbaka. Man har spelkontakter av en anledning. Det är för att ge och få del av andras rekar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 13:30   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 169
Sharp$: 3117
Standard

Imorgon kommer han med besked!!Men ta det lungt travpolarna ...jag ville bara dela med mig lite på en söndag,dessutom jag har varit med ett tag så ....detta handlar inte om sura miner och avundsjuka,det jag menade har med överenskommelsen o göra,men jag är nöjd som det är☺
kungiran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 14:08   #11
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson43 Visa inlägg
Jag spela in en fin vinst i somras till mig och en som var med på en del och han fick det han skulle OCH JAG VILL ABSOLUT INTE ha nåt för det.Jag är bara glad att nån litar på en angående travkunskaperna och är med på systemen man gör...
Låter som en sund grundinställning tycker jag.

Men om man i stället lägger 3-4 timmar per dag på att analysera och dessutom är så framgångsrik att grannar/bekanta vill hänga på, då skulle det vara vettig att komma överens om ersättning vid vinst innan raden läggs in.
Det är ju ett jobb man har lagt ner som de åker gratis på.
Jobbet är detsamma vore sig man förlorar eller vinner.

Nu har jag inte detta bekymmer för jag är värdelös på att tippa och håller på att lära mig. Men det känns rimlig att andra får betalt för sitt arbete om de lägger ner tiden och inte nöjer sig med enbart äran.
För många är det i stället äran som är det viktiga. Att andra uppskattar ens kunskaper.

Det är väl så även när det gäller aktier? Även om de sjunker som en sten får förvaltaren lön för sin tid?

Men sedan är det fritt att välja var man vill satsa sina pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kungiran (+3)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 14:47   #12
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
ja du min vän, om ni nu kommit överens om att du ska ha 10 % av ev vinst & fortf anser dej berättigad till det, då får du nog slänga fram ett papper med hans underskrift på att ni gjort ett "avtal" om detta för att du ska kunna ta del av detta.

I annat fall får du nog vara nöjd med din pizza & öl.

En följdfråga bara, om det INTE blivit vinst, skulle du då ersätta din "kompis" med 10 % av hans insats på systemet ?
I min värld, under 25 års spelande, behövs inga papper! Man lånar ut och lägger ut pengar. Man köper % här och där. Man delar med sig av tips och man tar! Oavsett så har jag ALDRIG i spelets värld skrivit under ett avtal. ETT ORD ÄR ETT ORD - ETT HANDSLAG ÄR ETT HANDSLAG!

Det är oskriven lag! Har han lovat 10% anser jag att han får stå för det - bjuder snåljåpen bara på pizza och bärs (en måndag) är det upp till honom men en lika oskriven lag är att om löften och förtroenden bryts så har man sänkt sitt eget skepp och om jag vore i dina skor hade jag lämnat "middagen" med högt huvud men sett till att ALDRIG mer lämna ett tips till honom igen!

Grattis till vinsten förresten!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kungiran (+10), smak (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 14:52   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Håller med doob
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 14:55   #14
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
I min värld, under 25 års spelande, behövs inga papper! Man lånar ut och lägger ut pengar. Man köper % här och där. Man delar med sig av tips och man tar! Oavsett så har jag ALDRIG i spelets värld skrivit under ett avtal. ETT ORD ÄR ETT ORD - ETT HANDSLAG ÄR ETT HANDSLAG!

Det är oskriven lag! Har han lovat 10% anser jag att han får stå för det - bjuder snåljåpen bara på pizza och bärs (en måndag) är det upp till honom men en lika oskriven lag är att om löften och förtroenden bryts så har man sänkt sitt eget skepp och om jag vore i dina skor hade jag lämnat "middagen" med högt huvud men sett till att ALDRIG mer lämna ett tips till honom igen!

Grattis till vinsten förresten!
Till viss del har du rätt. I de flestas värld fungerar det så, ett handslag funkar bra & man står vid sitt ord.

MEN, i allas värld fungerar det inte så. & skulle det nu vara så att trådskaparen imorrn får kalla handen med beskedet: "nä vi har inte kommit överens om några 10 % vid ev vinst". Ja då är inte handslaget värt speciellt mycket kontra om det funnits nedskrivet på ett papper med namnunderskrift, det jag ville få fram.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 15:57   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Till viss del har du rätt. I de flestas värld fungerar det så, ett handslag funkar bra & man står vid sitt ord.

MEN, i allas värld fungerar det inte så. & skulle det nu vara så att trådskaparen imorrn får kalla handen med beskedet: "nä vi har inte kommit överens om några 10 % vid ev vinst". Ja då är inte handslaget värt speciellt mycket kontra om det funnits nedskrivet på ett papper med namnunderskrift, det jag ville få fram.

Ett muntligt avtal är lika giltigt som ett nerskrivet avtal (att sen få rätt i rättstvist är en annan sak)
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td