Ämne: Cykling
Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-16, 22:07   #78
algottfridsson

algottfridssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 928

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Sammanfattning 2014

Well, då var cykelsäsongen 2014 över.

För första gången så har jag varit med från starten i ett hett Australien i januari, oktoberavslutningen i ett smogfyllt Kina, vilket jag har gett mig ett mycket större perspektiv och insikt på den sport, men också en mycket större uppskattning för densamme.

Min utveckling har varit stor. När året började, så kunde inte tolka en banprofil, och vilka scenarion skulle den skapa?, vem kommer den passa? Man tvungen att förlita sig på andra, vilket gjorde att man kände sig begränsad i de spel man placerade, jag ville hitta mina egna guldkorn, och kunna tipsa om dem.

Sakta med säkert, så började man förstå; lagdynamik, taktik, tolka form och resultat. Detta skapade en svårbeskriven, men positiv magkänsla, när man hittade ett odds som stack ut. Och sedan när det var placerat, den känslan att man slagit spelboken, den var helt underbart. Men framförallt, att jag nu kunde hitta mina egna spel.

Även om jag inte placerade så många spel under våren, så placerad jag flera bra. Minns flera. Philippe Gilbert seger i Amstel Gold Race i april till 13x pengarna. Portugisen Tiago Machado som blivit lite av favorit; jag tjänade några kronor på honom under första halvan av året. Samma historia med Brice Feillu under Touren. Mina kassakor

Är fruktansvärt nöjd över mina laganalyser i både Touren och Vueltan. Lagtävlingarna gick som min prognos visade. Under Touren så började min analysförmåga att ta sig till nya nivåer, främst på grund av den tid jag kunde lägga på att föja tävlingen, på grund av en sjukskrivning.

Umder tävlingen utvecklade jag flera tolkningsmetoder, som jag har förfinat allt eftersom.

Direkt efter Touren, så hamnade jag i min första riktiga svacka. Polen runt var inget för mig. Gjorde flera, i efterhand, usla analyser som jag djupt ångrar. Men jag känner mig stolt att jag fortsatte, att jag förstod att svackor är oundvikligt och en naturlig del av bettandet.

Efter Polen kom jag tillbaka starkt. Ett illgrönt Eneco Tour följdes upp av en lika grönt Vuelta, och avslutningen har inte gått att klaga på.

Men nu är cykelåret över, men man behöver bara vänta tills januari, så är vi igång i Australien igen!

Kommer dock att testa några vintersporter, få ser hur det går. Bör väl startas en tråd lagom tills det drar igång. Kommer att försöka att vara bättre på att uppdatera denna tråd med speltips.

Ses i denna tråd nästa år

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+10), smak (+5), smak (+5), sirlarsson (+5), Kirtap (+5), HPs (+1)

Senast redigerad av algottfridsson den 2014-10-16 klockan 22:16.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat