Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-14, 14:41   #76
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av algottfridsson Visa inlägg
Har tyvärr inte haft någon tid att göra några ordentliga analyser av de etapper som varit. Introduktionen på universitet har tagit all tid.

Men kan säga att mina spel går bra. Mina teorier om Navarro och Anacona verkar stämma. Navarro har nästan en timmes försprång på Tschopp. Anacona vann dagens etapp, och har plockat 18 poäng bergartävlingen, Nerz har noll. Astana har en knapp ledning i lagätvlingen.

Imorgon är det vilodag, sedan väntar ett längre tempo på tisdag.
Grym du är Algott som håller tråden levande. Intresset för cykling har kommit lite i skymundan, även om Cannondalen står i vardagsrummet och glänser .

Lycka till med liret och studierna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
algottfridsson (+10)

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-09-14 klockan 14:42.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 15:41   #77
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Astana mot Lampre måste vara klart nu? Leder med 2 timmar drygt.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 21:07   #78
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Sammanfattning 2014

Well, då var cykelsäsongen 2014 över.

För första gången så har jag varit med från starten i ett hett Australien i januari, oktoberavslutningen i ett smogfyllt Kina, vilket jag har gett mig ett mycket större perspektiv och insikt på den sport, men också en mycket större uppskattning för densamme.

Min utveckling har varit stor. När året började, så kunde inte tolka en banprofil, och vilka scenarion skulle den skapa?, vem kommer den passa? Man tvungen att förlita sig på andra, vilket gjorde att man kände sig begränsad i de spel man placerade, jag ville hitta mina egna guldkorn, och kunna tipsa om dem.

Sakta med säkert, så började man förstå; lagdynamik, taktik, tolka form och resultat. Detta skapade en svårbeskriven, men positiv magkänsla, när man hittade ett odds som stack ut. Och sedan när det var placerat, den känslan att man slagit spelboken, den var helt underbart. Men framförallt, att jag nu kunde hitta mina egna spel.

Även om jag inte placerade så många spel under våren, så placerad jag flera bra. Minns flera. Philippe Gilbert seger i Amstel Gold Race i april till 13x pengarna. Portugisen Tiago Machado som blivit lite av favorit; jag tjänade några kronor på honom under första halvan av året. Samma historia med Brice Feillu under Touren. Mina kassakor

Är fruktansvärt nöjd över mina laganalyser i både Touren och Vueltan. Lagtävlingarna gick som min prognos visade. Under Touren så började min analysförmåga att ta sig till nya nivåer, främst på grund av den tid jag kunde lägga på att föja tävlingen, på grund av en sjukskrivning.

Umder tävlingen utvecklade jag flera tolkningsmetoder, som jag har förfinat allt eftersom.

Direkt efter Touren, så hamnade jag i min första riktiga svacka. Polen runt var inget för mig. Gjorde flera, i efterhand, usla analyser som jag djupt ångrar. Men jag känner mig stolt att jag fortsatte, att jag förstod att svackor är oundvikligt och en naturlig del av bettandet.

Efter Polen kom jag tillbaka starkt. Ett illgrönt Eneco Tour följdes upp av en lika grönt Vuelta, och avslutningen har inte gått att klaga på.

Men nu är cykelåret över, men man behöver bara vänta tills januari, så är vi igång i Australien igen!

Kommer dock att testa några vintersporter, få ser hur det går. Bör väl startas en tråd lagom tills det drar igång. Kommer att försöka att vara bättre på att uppdatera denna tråd med speltips.

Ses i denna tråd nästa år

__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Seebbo (+10), smak (+5), smak (+5), sirlarsson (+5), Kirtap (+5), HPs (+1)

Senast redigerad av algottfridsson den 2014-10-16 klockan 21:16.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 15:22   #79
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Nu kör vi igång igen!

Året rivstartar med etapploppen Tour Down Under, och Tour de San Luis, det första finns det odds till, osäker på om det kommer att erbjudas odds till det andra.

2015-01-20 00:00Tour Down Under 2015Jarlinson Pantano (GC) vs Kristijan Durasek (GC) 2 FT 1.57 2.250


Årets första spel. Två lika cyklister till sättet, båda är kaptener för sina lag. Jag ser dock Durasek som en något bättre klättrare, och bör inte i mina ögon vara en så stor underdog mot Pantano som under denna säsong kommer att IAM Cyclings man för sammandragen. Man tror mycket på Pantano från laget, men jag tror att Durasek kommer att klara sig bättre "Down Under".


Har även ögon på andra spel, återkommer i så fall.


EDIT: Guide till Eurosports cykelsändningar i år.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)

Senast redigerad av algottfridsson den 2015-01-15 klockan 15:48.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-19, 13:08   #80
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

2015-01-19 17:40Tour de San Luis 2015Serghei Tvetcov vs The rest 1 FT 0.06 67.000


Det kom upp odds på tävlingen i Argentina, och passade på att plocka följande.

Serghei Tvetcov är duktig klättrare som presterade bra (t.ex. 3:a i USA Pro Challenge i konkurrens med t.ex. Majka, Van Garderen m.fl.) resultat i tävlingar förra året. Tävlade då för amerikanskt lag, men har nu bytt till ett större, och kommer förhoppningsvis får fler chanser.

Tour de San Luis innehåller sju etapper, varav individuellt tempo. Tvetcov är en duktig tempoåkare, i jämförelse med andra som kan klättra på hans nivå.

Förstås en fråga om form i årets första tävling, men 67x tycker jag är bra värde.

---

Även den första etappen av Tour Down Under startar idag lokal tid. Men har inte hittat något av värde, så jag avstår.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+10)

Senast redigerad av algottfridsson den 2015-01-19 klockan 13:09.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 22:34   #81
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

2015-01-21 01:25Tour Down Under 2015Tom Dumoulin (Stage 2) vs The rest 1 FT 0.08 51.000

2015-01-21 01:25Tour Down Under 2015Lorenzo Manzin (Stage 2) vs The rest 1 FT 0.02 201.000

2015-01-21 01:25Tour Down Under 2015Lorenzo Manzin (Stage 2) vs Alexei Tsatevich (Stage 2) 1 FT 1.77 2.090


Några av mina spel för den andra etappen, tycker i synnerhet att Dumoulin är bra värde. Dock så försvann oddsen snabbt efter jag la dem, men det blir tyvärr ofta så, på så som marknader.

Kommer istället att försöka göra en procentuell uppskattning, som gör det möjligt att sätta ett minimiodds.

---

Tvetcov-spelet kan vi redan nu rätta som en förlust. Tappade över sex minuter på dagens etapp. Lite risken med spel tidigt på säsongen, men jag tycker fortfarande att värdet fanns där.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 17:26   #82
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Hur ser det ut för Durasek-spelet?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 21:44   #83
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Hur ser det ut för Durasek-spelet?
Båda har samma tid hittils. Pantanto bättre placerad.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 07:55   #84
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

2015-01-22 01:25Tour Down Under 2015Gorka Izagirre (Stage 3) vs Domenico Pozzovivo (Stage 3) 2 FT 1.26 2.530

Årets första seger (av många, förhoppningsvis )

---

Dock så Durasek vs Pantano spelet kört, då Durasek tappade nästan två minuter på Pantano idag.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 19:34   #85
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Snart dags för säsongens andra World Tour-tävling, Dubai Tour, som startar den 4:e februari.

En platt historia, bortsett från en liten tuffare profil på den tredje, och näst sista etappen.



Och det är mycket troligt att det är just på denna etapp som allt kommer att avgöras, och om inget oförutsett händer så är det Alejandro Valverdes lopp att förlora. Cyklisten som alltid är i form, och som redan har en seger i år, efter en seger i imponerande stil efter en lång soloattack. Avslutningen på den tredje etappen passar han som handen i handsken. Han skall vinna Dubai Tour under normala förhållanden. Även Valverdes lagkamrat Juan Jose Lobato, kan vinna totalt. Visade en mycket god form i Tour Down Under, så Movistar har två mycket starka kort att välja emellan

En utmanare är Philippe Gilbert. Imponerade med avsluta säsongen med att vinna Tour of Beijing, som var betydligt tuffare än Dubai Tour. Han har dock inte tävlat i år, men profilen passar belgaren mycket bra.

Då det delas ut bonussekunder (10-6-4) vid mål, och 3-2-1 vid delmål under etapperna, så har de rena spurtarna en möjlighet att samla ihop över 30 bonussekunder på de tre platta etapperna. Jag tänker i synnerhet på Mark Cavendish, som redan tävlat i år, och den kraftfulle John Degenkolb. Tappar dem inte för mycket på den tredje etappen, så har dem alla möjligheter att utnyttja bonussekunderna till sina fördelar.

Giganterna Vincenzo Nibali och Joaquim Rodríguez för debut i Dubai Tour, men förvänta er inget stort av dem, de är sällan bra så här tidigt på säsongen.

Svensken Tobias Ludvigsson gör även sin debut för året. Dubai Tour sänds på Eurosport 2.

EDIT: Har ögonen på ett spel, men avvaktar odds på Pinnacle Sports.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)

Senast redigerad av algottfridsson den 2015-02-02 klockan 19:46.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 12:49   #86
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Etapp 1 imorgon är platt historia, och upplagd för en klassisk klungspurt.




2015-02-04 08:55Dubai Tour 2015Juan Jose Lobato Del Valle (Stage 1) vs Nicola Ruffoni (Stage 1) 2 FT 0.9 3.170


Lobato visade en fantastisk form i Tour Down Under, men så stor favorit mot en hungrig Ruffoni?

Citat:
"I used the winter well and I trained meticulously because for a sprinter races like Dubai and the Tour of Qatar are already very important events”, Ruffoni says. “I am motivated and ca not wait to confront the best sprinters in the world and try to beat them to get the first positive results of 2015 from which I expect a lot.”
Ruffoni är minst lika snabb som Lobato, och jag anser att det är minst 40% sannoliket att Ruffoni placerar sig bättre än Lobato.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av algottfridsson den 2015-02-03 klockan 21:37.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-04, 23:00   #87
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Ruffoni kom aldrig rätt in i spurten, men ett slutodds 2.53 indikerar att vi att var rätt ute i analysen.

---

Ännu en platt etapp imorgon, men se upp för kantvinden, som kan göra etappen mycket mer spännande och utslagsgivande.



2015-02-05 07:55Dubai Tour 2015Daniele Ratto (Stage 2) vs Lloyd Mondory (Stage 2) 1 FT 2.15 1.910


Har spenderat lite att gå igenom reprisen av slutfasen av loppet. Under dem sista hundratalet meterna av etappen, så blockeras Ratto av inte bara en, utan flera cycklister, vilket gör att han till slut måste frihjula in i mål.

Mondory var allt steget efter, och jag tycker inte placeringssiffran 14 representerar Rattos potential. Bättre placerad imorgon, och jag tror både på en topp-tio placering för honom, och att han slår Mondory utan några större problem.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 11:34   #88
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

2015-02-05 07:55Dubai Tour 2015Daniele Ratto (Stage 2) vs Lloyd Mondory (Stage 2) 1 FT 2.15 1.910


Ratto 7:a, och spelet sitter.
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-12, 19:48   #89
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Ser ju bra ut...snygg öppning på säsongen... Kommer att följa dig mer noggrant när det alpina slutar.

Kör hårt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
algottfridsson (+3)
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 14:52   #90
 
algottfridssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 97
Sharp$: 926

Cycling
Stats: 79 - 134 - 1
ROI: 117.04%
Vinstprocent: 37.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Ser ju bra ut...snygg öppning på säsongen... Kommer att följa dig mer noggrant när det alpina slutar.

Kör hårt
Alltid svårt i början av säsongen, men gröna resultat är alltid bra.

Jag har tidigare undvikit att spela på platta etapper, men det verkar ju funka det också...
__________________
Thomas Voeckler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av algottfridsson den 2015-02-14 klockan 15:37.
algottfridsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td