Citat:
Ursprungligen postat av Migge
Och vad är skillnaden mot idag då?
T.ex. så kan man bl.a. här på Sharp$ dagligen läsa inlägg om medlemmar som är sönderlimmade hos bolagen eller som inte ens får lägga några bets!
Vad är det som är så perfekt idag egentligen?
|
Idag så har vi svenskar tillgång till alla asiatiska och karibiska bookies som vi vill utan några problem. I England så har flera lämnat (SBO) bland annat och PinnacleSports kommer nog att göra det (de "höller" öppet till sista okt istället för sep eftersom Gibraltars spelmydighet som drabbas hårt av den nya engelska lagen har vad ska man säga "överklagat" lagen och tror jag anklagat den för att strida mot den fria rörligheten eller nåt liknande i EU).
Vi har tillgång till alla EU-bookies oavsett om de har licens i England, Malta, Gibraltar, Estland, Cypern, Österikke osv (bortsett statliga bolag alla SvS eller bolag som inte accepterar kunder från ett visst land). Vi har också åtkomst åt diverse "bättre" icke Europa baserade spelbolag som Marathonbet vilket en ny lag lär kunna förhindra.
Vi har det kanon idag bortsett från limiteringar och liknande skit som bättre spelare drabbas av. Men spel och dobbel är som flera regeringar i Europa insett en potentiell outnyttjad guldgruva för att kräma in mer skatt då gemene man skiter om det finns 5 eller 50 bolag och om några få har tillgång till asiatiska böcker.
Detta lär om det inträffar med ändrade förhållanden knappast gynna de som spelar i Asien och är duktiga på vad de håller på med. Hur ska t.ex. Boored som "volymbettar" och väl lägger majoriteten av alla sina spel i Asien och hos Pinnacle kunna fortsätta med sin nuvarande form av spelade? (Rätta mig om jag har fel Boored men skrev inte du nån gång att den enda EU-bookien du hade kvar var Expekt och den var endast för bandy?).
My 2 cents som har tillkommit efter ett par år på sharps och liknande ställen och med kunniga och intresseväckande medlemmar som t.ex. Boored.
Fast ens åsikter ifrågan formas också nog av om man lutar mera mot sportbetting eller trav. För när man läser om denna fråga verkar fler inom travet än inom sportsbetting vilja ändra det hela och har inte ATG eller någon intresseorganisation för trav en del åsikter på sin webbsida om hur de skulle vilja att spelmarknaden så ut? (Spekulerar en del här nu ta med en liten nypa salt).
Hoppas jag inte svamlar för mkt nu