Citat:
Ursprungligen postat av boored
Klart majoriteten är förlorande, annars skulle det ju aldrig gå ihop och bolag skulle inte existera öht.
Snarare att dom inte ens tolerera en promille vinnare eller ens spelare som inte förlorar snabbt nog för att generera vinst till bolaget
|
Mellan 3-5% slår break even hos alla de bookies jag har eller haft insyn i! Med tanke på att majoriteten av dem betalar tillbaka minst 90% av spelarnas insatser så är det enkelt att förstå varför limiteringarna kommer ganska snabbt för dem som har ett spelmönster som är "suspekt".
För mig är det här en icke-diskussion ändå! Det är länge sedan jag spelade på Sv. Spel överhuvudtaget! Likaså hos EU-baserade bookies. Men ifall Sverige satsar på samma system som i Danmark, England, Italien osv så kan man nog lugnt konstatera att det är dags att plocka ut alla evt. pengar från alla perifera bookies. Iaf om man pysslar med sportspel.
Av dagens EU-bookies så är det väl än så länge egentligen bara Bet365 som insett att marknaden håller på att falla samman, de har ju börjat öppna sin bok senaste året, en av beslutsfattarna, Glen Fox är en framsynt herre med av den gamla stammen och bolaget gjorde en kovändning när han började för några år sedan. Numera hedgar de risk i Asien det är mycket svårare att bli limiterad där om man inte håller på enbart med någon obskyr marknad där edgen är stor mot dem.