Citat:
Ursprungligen postat av steffosaurus
Tja!
Jag undrar över hur du ser på linorna. Finns det någon tumregel för när det är optimalt att lägga ett spel? Är det t.ex. generellt sett bäst att vara ute tidigt för att få så fördelaktiga odds som möjligt?
|
Tjenare, kul att någon frågar!
Är du ute efter
poänglinor totalt på matchen eller
handicap mellan lagen så är det fördelaktigt att vara tidigt ute, då det är stora marknader och dom röra på sig rätt så rejält.
Spelar du på spelarspecialer t,ex att att en spelare ska rusha ett visst antal yards så är det extremt sällan linan flyttas, oddset kan däremot sjunka några decimaler t,ex från 1.85 till 1.80.
Fördelen att lägga ett spel tidigt är att du kan få den lina du önskar.
Nackdelen är linan kan svänga åt ditt håll att det skulle ge dig fördel att ha väntat t,ex ikväll så gick det att få -2.5 på Steelers, linan låg på -3 i början av dagen och -3.5 som utgång.
Jag har ingen direkt tumregel för att lägga ett spel tidigt eller sent, för jag brukar titta in på matcherna flera dagar innan och från dag t.ex tisdag till matchen på söndag kan min uppfattning ha ändrats ett flertal gånger åt båda hållen, så skulle jag säga nått så skulle jag välja att vänta om jag var tvungen, då man även kan se om vissa spelare spelar osv.
Något som däremot är extremt viktigt är att jämföra linor på spelarspecialer mellan bolag, då det kan skilja en del, t,ex som inatt Bens passing yard lina låg på 275 och 271 på en del bolag och Unibet erbjöd 160.5 poäng som jag reka.
Med lite flyt så hamna han på 265 yards och spelet gick in, så det är alltid en tum regel.
Hoppas svaret gav något.