Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-19, 21:19   #16
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Orton 283 yards - Bridgewater 157 yards

Satt enkelt.


Kommer upp en till rek om en stund inför nattens match kl 02:25 (Denver - San Francisco)
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 22:57   #17
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2258509




Sent på kvällen därför kommer reken vara kortfattad.

Dagens stora drabbning mellan Denver Broncos och San Francisco blir en intressant match. Payton Manning kan slå TD rekordet om han lyckas med 3 TDs ikväll. Linorna är rätt höga runt 290-310 passing yards och jag väljer att stå över mot ett rätt bra San Francisco försvar.

Däremot så ställs två bra kickers mot varann Phil Dawson (SF) och Brandon McManus (DB).

Där Phil Dawson satt 4av4 från 50yards+ i år , medan Brandon McManus är 0-1 från 50 yards+ , tycker allmänt att Dawson har en starkare fot och inte minst träffsäkrare från långt håll.

Jag tror inte McManus får så många chansen ikväll när Manning jagar rekord på hemmplan, samtidigt som San Francisco kommer försöka ta alla poäng man kan, därför väljer jag ett spel på vilket lag som sätter längsta field goal.

US Picks spelar 5u på San Francisco att sätta "Längst lyckade Field Goal" till 2.00 @ Ladbrokes.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 14:45   #18
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 2258509




Sent på kvällen därför kommer reken vara kortfattad.

Dagens stora drabbning mellan Denver Broncos och San Francisco blir en intressant match. Payton Manning kan slå TD rekordet om han lyckas med 3 TDs ikväll. Linorna är rätt höga runt 290-310 passing yards och jag väljer att stå över mot ett rätt bra San Francisco försvar.

Däremot så ställs två bra kickers mot varann Phil Dawson (SF) och Brandon McManus (DB).

Där Phil Dawson satt 4av4 från 50yards+ i år , medan Brandon McManus är 0-1 från 50 yards+ , tycker allmänt att Dawson har en starkare fot och inte minst träffsäkrare från långt håll.

Jag tror inte McManus får så många chansen ikväll när Manning jagar rekord på hemmplan, samtidigt som San Francisco kommer försöka ta alla poäng man kan, därför väljer jag ett spel på vilket lag som sätter längsta field goal.

US Picks spelar 5u på San Francisco att sätta "Längst lyckade Field Goal" till 2.00 @ Ladbrokes.
Som förutspått så fick inte McManus chansen att sätta ett field goal, medan Dawson satt ett field goal och missa en 51yard lång fg som hade låst spelet direkt troligtvis, men det gick vägen ändå.

Ska försöka hitta nått till nattens match mellan Pittsburgh Steelers - Houston Texans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
daders (+5)
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 21:45   #19
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2259657




Monday night fotball mellan Houston Texans och Pittsburg Steelers och vi kan förvänta oss en tuff kamp mellan två lag som verkligen behöver vinna. Båda lagen kommer in till vecka 7 med 3 vinster och 3 förluster.

Matchbilden är här även rätt klar, jag tror Texans kommer fokusera på att hålla marken mestadels via Foster som varit helt outstanding på marken. Medan Steelers kommer variera sitt spel där Ben Roethlisberger har en del hel han vill bevisa från den bedrövliga insatsen i förra matchen där han kasta 21av42 comp.

De ljusglimtar man kan se i Ben Roethlisberger tidigare matcher är två 300+ matcher (Browns 365 yards & tampa bay 314) och det intressanta är att båda har kommit hemma, man har spelat 2 hemma 4 borta, nu ska man spela 3 raka hemma matcher och det finns ett fint tillfälle för Pittsburgh att steppa upp och leverera, och jag tror Ben Roethlisberger gör det ikväll.

Ska försöka reka mycket tidigare om dagarna så alla får chansen att haka på men har haft mycket att göra.



US Picks spelar 5u på Ben Roethlisberger över 260.5 passing yards till 1.90 @ Unibet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3), limeburn (+3)
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 22:16   #20
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra spel, särskilt eftersom Texans passförsvar inte rosat marknaden. Jag ryggar.

Vill också säga att det är jättekul med någon som rekar NFL och gör det dessutom väldigt bra! Fortsätt så!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 23:47   #21
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Det är en mycket tacksam marknad då bolagen har otroligt svårt för att sätta rätta linor och hcp på spelarspecialer tex.

Keep it up!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 01:41   #22
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Tja!

Jag undrar över hur du ser på linorna. Finns det någon tumregel för när det är optimalt att lägga ett spel? Är det t.ex. generellt sett bäst att vara ute tidigt för att få så fördelaktiga odds som möjligt?
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 04:38   #23
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steffosaurus Visa inlägg
Tja!

Jag undrar över hur du ser på linorna. Finns det någon tumregel för när det är optimalt att lägga ett spel? Är det t.ex. generellt sett bäst att vara ute tidigt för att få så fördelaktiga odds som möjligt?

Tjenare, kul att någon frågar!

Är du ute efter poänglinor totalt på matchen eller handicap mellan lagen så är det fördelaktigt att vara tidigt ute, då det är stora marknader och dom röra på sig rätt så rejält.

Spelar du på spelarspecialer t,ex att att en spelare ska rusha ett visst antal yards så är det extremt sällan linan flyttas, oddset kan däremot sjunka några decimaler t,ex från 1.85 till 1.80.

Fördelen att lägga ett spel tidigt är att du kan få den lina du önskar.
Nackdelen är linan kan svänga åt ditt håll att det skulle ge dig fördel att ha väntat t,ex ikväll så gick det att få -2.5 på Steelers, linan låg på -3 i början av dagen och -3.5 som utgång.

Jag har ingen direkt tumregel för att lägga ett spel tidigt eller sent, för jag brukar titta in på matcherna flera dagar innan och från dag t.ex tisdag till matchen på söndag kan min uppfattning ha ändrats ett flertal gånger åt båda hållen, så skulle jag säga nått så skulle jag välja att vänta om jag var tvungen, då man även kan se om vissa spelare spelar osv.

Något som däremot är extremt viktigt är att jämföra linor på spelarspecialer mellan bolag, då det kan skilja en del, t,ex som inatt Bens passing yard lina låg på 275 och 271 på en del bolag och Unibet erbjöd 160.5 poäng som jag reka.

Med lite flyt så hamna han på 265 yards och spelet gick in, så det är alltid en tum regel.

Hoppas svaret gav något.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 16:21   #24
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

två dagar lång väntan utan NFL , extremt jobbigt att vänta in torsdagens match.

Tänkte att jag skulle dela med mig hur veckan ser ut för min del.

Söndag - kollar igenom alla inför rapporter, samt skadeläget på tongivande spelare, radioprat, previews osv fram till matchstart.

19.00 drar karusellen igång med alla matcher, spelar en hel del utanför mina rekar under kvällen, fram tills sista matchen.

Måndag - under dagen kollar jag på några matcher i repris från kvällen innan som jag inte kunde se, då jag ser max 3 matcher live samtidigt.

På kvällen läser jag om nattens match.

Tisdag/Onsdag är två "lediga" dagar då jag läser väldigt lite, och kollar smått igenom matcherna inför torsdagen mestadels och lite grann inför helgen.

Torsdag - Under dagen kollar jag lägesrapporterna inom lagen, och olika shower inför matchen och på dessa olika linor.

Fredag/Lördag - Ser ut ungefär som tisdag/onsdag, två dagar där jag läser lite inför söndagen.

Jag ska försöka komma med mina rekar lite tidigare än hur det varit på den senaste så imorgon kommer min rek kl 12.00 inför torsdagens match.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 17:57   #25
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 956
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
Tjenare, kul att någon frågar!

Är du ute efter poänglinor totalt på matchen eller handicap mellan lagen så är det fördelaktigt att vara tidigt ute, då det är stora marknader och dom röra på sig rätt så rejält.

Spelar du på spelarspecialer t,ex att att en spelare ska rusha ett visst antal yards så är det extremt sällan linan flyttas, oddset kan däremot sjunka några decimaler t,ex från 1.85 till 1.80.

Fördelen att lägga ett spel tidigt är att du kan få den lina du önskar.
Nackdelen är linan kan svänga åt ditt håll att det skulle ge dig fördel att ha väntat t,ex ikväll så gick det att få -2.5 på Steelers, linan låg på -3 i början av dagen och -3.5 som utgång.

Jag har ingen direkt tumregel för att lägga ett spel tidigt eller sent, för jag brukar titta in på matcherna flera dagar innan och från dag t.ex tisdag till matchen på söndag kan min uppfattning ha ändrats ett flertal gånger åt båda hållen, så skulle jag säga nått så skulle jag välja att vänta om jag var tvungen, då man även kan se om vissa spelare spelar osv.

Något som däremot är extremt viktigt är att jämföra linor på spelarspecialer mellan bolag, då det kan skilja en del, t,ex som inatt Bens passing yard lina låg på 275 och 271 på en del bolag och Unibet erbjöd 160.5 poäng som jag reka.

Med lite flyt så hamna han på 265 yards och spelet gick in, så det är alltid en tum regel.

Hoppas svaret gav något.
Tänkte väl egentligen både poänglinor och handicap fast främst det sistnämnda. Tack för input!

Hur ser du på värdet i NFL (och NCAA i den mån en jämförelse är tillämplig) jämfört med ex.vis NBA och MLB? Faktumet att NFL-säsongen är kortare (?) är väl en nackdel rent värdemässigt? Om jag har uppfattat det rätt är det mycket vanligare för en NFL-capper att ligga på en vinst% kring 60 jämfört med en MLB-capper. En iakttagelse jag gjort är att inom NFL finns det större valfrihet när det kommer till handikapp (sidesmarknaden) än MLB vilket innebär att man kan ligga nära 2 i odds ofta.

Sen vill jag passa på att ge dig en eloge för att det du gör fyller en enligt min mening väldigt viktig funktion. NFL för gemene man i Sverige är nog relativt okänt så det är jättebra att du aktualiserar det här på Sharps.
steffosaurus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 18:50   #26
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steffosaurus Visa inlägg
Tänkte väl egentligen både poänglinor och handicap fast främst det sistnämnda. Tack för input!

Hur ser du på värdet i NFL (och NCAA i den mån en jämförelse är tillämplig) jämfört med ex.vis NBA och MLB? Faktumet att NFL-säsongen är kortare (?) är väl en nackdel rent värdemässigt? Om jag har uppfattat det rätt är det mycket vanligare för en NFL-capper att ligga på en vinst% kring 60 jämfört med en MLB-capper. En iakttagelse jag gjort är att inom NFL finns det större valfrihet när det kommer till handikapp (sidesmarknaden) än MLB vilket innebär att man kan ligga nära 2 i odds ofta.

Sen vill jag passa på att ge dig en eloge för att det du gör fyller en enligt min mening väldigt viktig funktion. NFL för gemene man i Sverige är nog relativt okänt så det är jättebra att du aktualiserar det här på Sharps.

Tackar och bockar


Jag har svårt att säga om hur värdet i NFL står sig jämför med NBA/MLB.
Har man bra koll på t.ex NBA så går det att vara framgångsrik jag ser dock att man inte lägger spel varje kväll utan väljer noggrant sina matcher, även dom som NFL har sina spelarspecialer, däremot har NFL en bredare marknad som fieldgoals, longest field goal, m.m förutom spelarspecialer.

I NFL spelar oftast lagen en gång i veckan, och varje match väger blytungt och det gör oftast att du får en jämnare insats av laget, jämför med spel på MLB/NBA där dom spelar varje/varannan kväll och lagen har väldigt stora "ups and downs" vilket jag tycker är jobbigt som spelare och trivs absolut inte med.

Jag ser inte den korta säsongen rent värdemässigt som någon nackdel, fördelen är den ovannämnda att du får jämnare prestationer med en match i veckan, sen får säsongen vara allmänt längre fast inte i bekostnad av flera matcher i veckan så klart.

Spelar man enbart hcp spel och totalspel där man alltid ligger strax under två i odds så lär man självklart ha en högre cap so du säger, men jag har varierat mina spel och har svårt att säga på vilken nivå jag bör ligga på då jag har spelat annorlunda jämför med tidigare säsong (hade fler över 2.00 i odds förra året) men det kanske dyker upp.

Överlag vad man kan tycka är tråkigt med NFL är att man inte får spela varje dag, men jag tycker det är fördelen med den marknaden, dels för den sportsliga prestationen men också för att man inte plockar på sig väldigt mycket "skitspel" utan varje spel blir väldigt genomtänkt.

Det jag anser det största misstaget de flesta spelar gör, är att lägga alldeles för många spel just för att man vill uppleva spänningen ofta/hela tiden och möjligheten att vinna pengar.

hoppas du har överseende med texten, skrev det lite hastigt på luren.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 11:01   #27
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2263625



NFL WEEK 8 – US PICKS – SAN DIEGO CHARGERS @ DENVER BRONCOS

Efter en kort vecka för lagen Denver Broncos och San Diego Chargers så ställs lagen mot varann i Thursday Night Fotball.

Denver Broncos kommer in till matchen med en storseger över San Francisco där Peyton Manning kastade för 4 toutchdown och därmed blev den som kastat för flest toutchdowns i historien.

San Diego Chargers kommer till matchen efter en kanske inte helt överraskande förlust mot Kansas City som är rejält underskattade i år.

Peyton Manning har varit ett proffs genom hela sin karriär, och det är sällan han gör någon besviken(borsett SB förra året) och jag tror han kommer in till matchen och fortsätter att leverera.

San Diego Chargers vann mötet mellan lagen förra året och deras vinnande recept då, var att ha långa anfall genom sitt springspel och hålla Manning så mycket som möjligt på bänken.

Jag tror inte det funkar, och funkar det så kommer många spel komma via springspelen och därför tycker jag att jag har hittat en lina som ligger i underkant, hade förväntat mig runt -30/-35.

US Picks spelar 7u på Peyton Manning -15.5 Pass Yards h2h mot Philip Rivers till 1.85 @ Betsson
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3), erihol (+2)
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 15:23   #28
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 41
Sharp$: 1384
Standard

Anser du att spelet är spelvärt även fast oddset sjunkit till 1.75 ?

Och tack för dina rekar, ryggade Ben Roethlisberger
Hjalle90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 15:44   #29
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalle90 Visa inlägg
Anser du att spelet är spelvärt även fast oddset sjunkit till 1.75 ?

Och tack för dina rekar, ryggade Ben Roethlisberger

Jag personligen brukar stå över, och invänta nya möjligheter

kommer fler chanser!

kul med lite respons från nån som ryggat!

Senast redigerad av majkki den 2014-10-23 klockan 15:45.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 06:27   #30
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Riktigt intressant läsning! Känns som att du verkligen tänkt igenom dina spel
synd att man inte upptäckte den här tråden tidigare Följer och ryggar! GLGL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
majkki (+5)
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td