Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-22, 19:50   #26
majkki

majkkis avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 571

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steffosaurus Visa inlägg
Tänkte väl egentligen både poänglinor och handicap fast främst det sistnämnda. Tack för input!

Hur ser du på värdet i NFL (och NCAA i den mån en jämförelse är tillämplig) jämfört med ex.vis NBA och MLB? Faktumet att NFL-säsongen är kortare (?) är väl en nackdel rent värdemässigt? Om jag har uppfattat det rätt är det mycket vanligare för en NFL-capper att ligga på en vinst% kring 60 jämfört med en MLB-capper. En iakttagelse jag gjort är att inom NFL finns det större valfrihet när det kommer till handikapp (sidesmarknaden) än MLB vilket innebär att man kan ligga nära 2 i odds ofta.

Sen vill jag passa på att ge dig en eloge för att det du gör fyller en enligt min mening väldigt viktig funktion. NFL för gemene man i Sverige är nog relativt okänt så det är jättebra att du aktualiserar det här på Sharps.

Tackar och bockar

Jag har svårt att säga om hur värdet i NFL står sig jämför med NBA/MLB.
Har man bra koll på t.ex NBA så går det att vara framgångsrik jag ser dock att man inte lägger spel varje kväll utan väljer noggrant sina matcher, även dom som NFL har sina spelarspecialer, däremot har NFL en bredare marknad som fieldgoals, longest field goal, m.m förutom spelarspecialer.

I NFL spelar oftast lagen en gång i veckan, och varje match väger blytungt och det gör oftast att du får en jämnare insats av laget, jämför med spel på MLB/NBA där dom spelar varje/varannan kväll och lagen har väldigt stora "ups and downs" vilket jag tycker är jobbigt som spelare och trivs absolut inte med.

Jag ser inte den korta säsongen rent värdemässigt som någon nackdel, fördelen är den ovannämnda att du får jämnare prestationer med en match i veckan, sen får säsongen vara allmänt längre fast inte i bekostnad av flera matcher i veckan så klart.

Spelar man enbart hcp spel och totalspel där man alltid ligger strax under två i odds så lär man självklart ha en högre cap so du säger, men jag har varierat mina spel och har svårt att säga på vilken nivå jag bör ligga på då jag har spelat annorlunda jämför med tidigare säsong (hade fler över 2.00 i odds förra året) men det kanske dyker upp.

Överlag vad man kan tycka är tråkigt med NFL är att man inte får spela varje dag, men jag tycker det är fördelen med den marknaden, dels för den sportsliga prestationen men också för att man inte plockar på sig väldigt mycket "skitspel" utan varje spel blir väldigt genomtänkt.

Det jag anser det största misstaget de flesta spelar gör, är att lägga alldeles för många spel just för att man vill uppleva spänningen ofta/hela tiden och möjligheten att vinna pengar.

hoppas du har överseende med texten, skrev det lite hastigt på luren.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat