Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-02, 03:46   #2
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Jag skrev motiveringar som försvann när min dator bråkade så det blir bara lite korta förklaringar nedan.

2014-11-02 14:30EskilstunaNeona Princess VINNARE V 7 2.500

Neona Princess är en av mina favorithästar och i mina ögon är hon bäst i kullen. PU sänder till ledningen och därifrån blir hon oslagbar över Eskilstunas korta upplopp. Det enda som talar emot är att hon har haft en lång säsong, men det gäller även de värsta motbuden som inte visat någonting alls på slutet. Nej, det blir en repris på Stoderbyt här - spets och slut för PU.

2014-11-02 14:30EskilstunaAir Frame vs Backfire H2H H2H 3 2.200

Backfire är i mina ögon det värsta motbudet till Neona Princess dels då det är den spurtstarkaste hästen och tränare Tomas Malmqvist är skicklig på årgångslopp och dels då Air Frame var något blek senast och ser ut att vara på väg nedåt i form. Backfire hamnar troligen bra till från början med rygg på PU och ses sedan med goda möjligheter att kliva förbi Air Frame på upploppet.

2014-11-02 15:17EskilstunaFlorida Queen VINNARE V 1 9.000

2014-11-02 15:17EskilstunaSecret Service vs Florida Queen H2H H2H 3 2.200

Florida Queen är en läcker treåring med fina fartresurser. Senast i försöket plockade hon ner dem enkelt bakifrån med en imponerande spurt och övertygade då förmodligen mest av alla försöksvinnarna. Nu sänder André Eklundh till ledningen och där säger han att han ska köra. Låter mycket intressant! Solvallahästen Secret Service är också fin och går med ryckhuva för första gången, men har nästan enbart startat på Solvalla och har nu spår långt ut på vingen. Kapacitetsmässigt, enligt mig, inte bättre än min vinnare (dock bättre kusk).

Det blir nog också ett platsspel på 7 Slide So Easy i lopp 6 som såg mycket fin ut senast och spurtar förbi de flesta här om kusken hittar ner i ett vettigt slagläge och det blir någorlunda tempo på loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)

Senast redigerad av Emeffeff den 2014-11-02 klockan 21:06.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat