| 2014-11-07 21:00 | Championship | Bolton vs Wigan |
+0 |
AHCP |
2 |
2.130 |
Derbymatch, Bolton vs Wigan, och de kan såklart som alltid sluta lite hur som helst. Jag väljer ändå att spela Bolton som känns helt klart på gång under nye tränaren Neil Lennon. Både Bolton och Wigan är grundkapabla lag, men för stunden är de tidigare definitivt mer på gång vilket de inte minst visade senast när Cardiff kördes över. Jag blev lurad av Lennon i den matchen, där jag spelade under 2,5, som utan några indikationer på presskonferenser och i intervjuer valde att ställa upp med ett förändrat lag där den unge mittfältaren Vela fick chansen som högerback och Craig Davies petade Jermaine Beckford på topp. Iskalla Beckford var alltså en av motivationerna till underspelet och in kom istället Davies som stänkte dit två baljor. Han spelar möjligen från start igen imorgon (om inte Joe Mason som är tillbaka spelas, det blir ingen Beckford iallafall). Det ska dock sägas att Bolton saknar Darren Pratley och eventuellt även Mark Davies. Viktige Kevin McNaughton är tillbaka på högerbacksplatsen iallafall. Jag spelar 2 units på Bolton DnB till oddset 2,13 som lockar och inväntar sedan line-ups för eventuell utökning.