Nej blev inga spel i lördags och tur var det då jag funderade å Shogun och han åkte på en snabb KO. Ny vecka och en jäkla massa MMA UFC, Cage Warriors, Bellator och WSOF. Har hittat några spel och kan komma fler. ska iväg så alla kommer inte på en gång utan droppar in då och då under dagen här i boken
Ogiltigt spel-ID: 2298751
Detta är en matc på UFC 180, de var med i TUF latin america men förlorade i första omgången, Cannetti fick en chans till i semin då vera skadade sig men förlorade även där. Han är dock en bra fighter och jag förstår inte varför han är underdog här. Han är 6-1 i karriären (matcherna från tuf räknas ej in i record) och är bra allround. han enda förlust kommer via sub men det var mot Cristiano Marcelo som har riktigt vass BJJ. Han har en helt ok striking och hyfsade nedtagningar.
Briones 15-4 imponerade inte på mig och är inte lika bra allround. Jag tror att han kommer att bli nedtagen här och antingen åka på en sub eller en dec förlust, då jag tror han får det svårt att ta sig upp igen.
Ett rimligare odds på Cannetti vore 1.9, men matchen går i Meiko och man vet aldrig vad poängdomarna hittar på så låg insats.
Ogiltigt spel-ID: 2298755
Nästa spelet är ifrån Bellator, där Schilling möter Manhoeff. Schilling är 1-3 i sin MMA karriär men en jäkligt bra kickboxare och alla hans förluster har kommit via sub. han har dock inte gått en mma match sedan 2008. Manhoef är också en bra kickboxare ochhar mer erfarenhet av mma. Dock är han inte särskilt bra på marken. Hans record är på 29-11 så rutin saknar han inte.
Schilling är den bättre stående fightern här men Manhoef har rutinen från MMA och buren. Trots det ser jag ändå värde på Schilling som när som helst kan knocka Manhoef. Jag tror som sagt inte att Manhoef kommer att försöka få ned detta till marken då han är en stående fighter och gillar att underhålla. Ser värde på Schilling till detta odds och det blir en liten insats
Ogiltigt spel-ID: 2298753
Detta kommer att bli en spännande och rolig match. Första matchen mellan dessa herrar var ämn och vanns av Brooks. Det var dock speciella omständigheter. Chandler var tänkt att möta Alvarez som fick hoppa av pga skada och blev ersatt av Brooks på kort varsel. Chandler påstår även han att han var skadad.
Likväl blev det förlust och han har nu 2 raka förluster om än jämna matcher som kunnat sluta hursomhelst. Men jag tycker att Chandler blir övervärderad här, visst han tränar med ett bra gym Alliance och var riktigt bra men jag tycker att han inte riktigt sett lika bra ut de senaste två matcherna. Han är bra allround och en topp 15 fighter i LW men Brooks är inte dålig.
Brooks har 5 raka segrar och utvecklas hela tiden, han var riktigt bra i första matchen och jag antar att han fortsatt har utvecklats och är än bättre nu. Han är svår att avsluta och detta komemr att bli en jämn match, där Brooks mycket väl kan ta ett dec. Oddset är enligt mig för högt, mer rättvist vore 2.8 och jag måste testa Brooks.
Ogiltigt spel-ID: 2298757
Här går jag in lite tyngre. Visst Melvin är en UFC veteran men han verkar helt ha tappat motivationen, han har misat vikten jag vet inte hur många gånger i rad och misssade även vikten till denna titelmatch så det blev non title. Han är en slgger typ som gillar att brawla. Ingen vidare kondis har han och nu med viktproblemen lär den vara ännu sämre. Justin är på väg uppåt, han är riktigt lovande och slår riktigt hårt och sparkar som en häst. Han har inte satts på några större prov hitills och jag har inte sett mycket av han cardio. Denna match trodde jag skulle bli jämn men Melvin verkar inte vara i sin bästa form och Justin bör ta detta och snart komma till UFC där han hör hemma. han har 10 segrear via KO/TKO och är 12-0 det lär bli 13-0 efter ikväll