V86 - 19 nov
Hög tid att öppna en tråd tycker jag.
Avd 1: Första tanken var spik på Keeping Julia, men nu blir det nog gardering istället. Främst för att jag såg att Paisley bara har 4% av insatserna. Den har visserligen vilat en månad men till låg procent känns den glödhet. Förlorade med en nos mot just Keeping Julia i förra starten. Den gången hade man spår 9, nu spår 2. Får garanterat en bra position den här gången och därmed ett måstestreck. 6 Strong Reasons spetsar om man vill, sen är det upp till kusken att bestämma taktik. Hade varit kul att se den i spets, men så blir det nog inte. Intressant till 2% iallafall. 5 Pin Kronos är väl den som främst utmanar i spetsstriden, men 14% känns en aning för högt enligt mig.
3 Bailey Sweet Grim har jag tröttnat på då den inte visat något särskilt på slutet. Känns överstreckad här. Bakspåren känns kalla, förutom möjligtvis 12 Aroma Grim som kan komma in i matchen om det blir tokkörning där framme. 7 Pelikan Trio spikade jag sist i det loppet Julia vann. Tredje in den gången och nära att hinna fram på mållinjen. Nu luktar det vingel och därmed bortplockad från kupongen.
Alltså: Lås på 2, 4, 6 och VP på Paisley. Kanske även tvillingutgång på Strong Reasons.
Längre har jag inte kommit än. Men ni har säkert analyserat övriga lopp, så varsågoda att fylla i!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|