Citat:
Ursprungligen postat av doob
Dagens bästa spik:
1 Odin Töll - Just nu 19% och bara tredjehandare. Odin Töll fullkomligen ägde banan i värmningen sist och bara brisade till spets och var helt överlägsen! Här kan Falsig välja taktik! Köra i spets eller släppa och utnyttja stretchen! Det är mycket litet fält så att det ska häxa finns inte på kartan. Hästen är i knallform och kan både dra sönder dom i spets och slå av dom på speed! Dagens mest formstarka och spelvärda spik!
Tror det blir dagens skrik men nöjd om andrahandare/favorit på 30%! Värdet finns ändå där! Bonus om bättre!
Dagens fynd:
1) 2 Paisley (5%) är given om man inte spikar 4 Keeping Julia! Hästen är väldokumenterad i den här tråden och jag instämmer i allt som är sagt!
2) 11 Xenia G.T. (5%) pissade på hästar som Backfire, I Am Unique m.fl. i Breeders-semin! FRÅN DÖDENS! Helt ok i finalen som fyra! Behöver jag säga att 5% är för lite? Folk är fulla...
4) 5 Rightkindoftrouble är en fin travare som jag väntat länge på skulle få "proppen ur". Har inte riktigt blommat ut än men hästen har helt klart blivit härdad under året i lite tuffare konkurrens än pisslopp på orten! Nu börjar den komma så smått och då de lite tuffare hästarnas lampa börjar höstslockna lite så kan det vara dags för lite angenäma problem från bra spår och 2%!
11 Victory Streamline är en liten lantis som vill sticka upp och har form för att göra det! Tagit vinster i enklare gäng på orten men ville ut och kriga om det på V75 sist och hade förmodligen gjort det till glatt odds som fastlåst och okörd då Sjöström fastnade invändigt! Kolla i lopparkivet! Svor högt då jag hade streck för den! Absolut ingen superstjärna men i toppform släpper jag inte den här nästagångaren till 3%!
6) 4 Dedes Mythical värmde som en demon och var skitfin i provstarten sist! Sune L gav hästen en rejäl resa in mot mål och hästen var klart bra! 4% är intressant! TOPPFORM!
7) 5 Zinedine Bob till 5% är intressant! Kan i bästa stunder vara makalöst bra och hästen presterar bäst på hösten/vintern! Mot form och har läge! Vråltung tanks om form! Galet låg procent!
9 Wiss Rambo till 2% är också ett måste! Har smygläge och smygform! Är garanterat med och hugger!
8) 3 Verymuchkiss Karsk var en rejäl nästagångare sist! Såg ut att ha käkat taggtråd! 5%!
7 Up up and away kan vara årets klaraste 3%:are! Herregud vad felstreckat! Det här är ju en KANON!! Spriten är ta mig fan ett gift och gissel för många! Jag kan bara uppmana till mer supande! Julafton flera gånger per år är toppen!
doobs fyllestreck! Promille här och där:
Det är så galet så klockorna stannar och igår var jag faktiskt själv lite full! Man får så otroligt märkliga uppenbarelser i dimman! Efter ett par whisky streckade jag faktiskt..... Trumvirvel....
2 Woody Bisa - 0%!!!
Nu kan ni bläddra och undra i vilket jävla lopp startar den då? Ni har förmodligen inte ägnat 2 sekunders tanke åt den hästen och visst är det på sin plats att jag blir anklagad för att röka svamp! Som nykter dumförklarar jag mig själv men...
Jag VET att hästen under en tid har tränat som en jävla DEMON (med Gotlandsmått mätt)! Hästen är kapabel om än 10 år gammal och på retur och den har bevisligen inte velat ta ut sig i lopp på samma sätt som i träning men påpassad har den självklart varit. Har inte en jävla aning om det har handlat om något annat än skallen på hästen men i B-lopp nyligen tyckte den uppenbarligen att det var roligt att vara först igen, dessutom med galopp på vägen. Ingen tid som skrämmer stjärnorna på Valla men när dom ändå gör resan över med hästkraken så måste man ju ha förhoppning och vem vet vilken havre han fått nu när spåret är bra!? Jag streckar och hoppas på årets fyllefullträff! Som sagt... Hästen är streckad på promille och det är vad som krävs för att att få med den!
|
Odin Töll 1 a Ghost vagn sist, kan ha varit det som gjorde den så vass! Falsig är ingen man direkt spikar när det gäller V 86 eller V 75, min åsikt!