Citat:
Ursprungligen postat av Migge
Om Jens hade tagit betalt för sin statistikanalys hade det kunnat vara ok med kritik om en del av hans slutsatser. Men nu är detta faktiskt en gratistjänst som han bidrar med till den som är intresserad.
Är man inte intresserad av hans analyser så behöver man faktiskt inte bry sig om nu inte poängen är att framhäva sin egen skicklighet i att värdera värdeökningen rad för rad...
|
För mig är det lika ok att kritisera gratis skräp som att kritisera skräp som kostar. Skräp är skräp.
Om det så bara är en person som inser att det finns en hel del skräp i det som Jens envisas med att lyfta fram så är jag nöjd.
Jag värderar inget alls. Det jag gör är att jag räknar ut vad utfallet verkligen blev i förhållande till vad man kunde förvänta sig från spelsiffrorna. När utfallet gång på gång ligger precis där man kan förvänta sig utan några anomalier á la Jens så tycker jag att det är värt att påpeka.
Det jag tycker är mest fascinerande är hur man kan ha så bra koll som Jens har på vissa saker samtidigt som man drar fantastiska naiva slutsatser på andra områden.