Ämne: Spela V3
Visa ett inlägg
Gammal 2014-11-23, 09:30   #4
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Jag har gillat V3 och trio spelet och förundrat mig att så många inte tar dessa på allvar, dvs gör system på spelet. När det gäller V3 så har jag en regel som man kan följa.

Antalet andelar som gäller är först och främst antal startande i avd 3. Är det 12 så blir det 12 andelar alltså. Kanske inte möjligt att spika i dom två första, men ta åtminstone 2 hästar i nån av avdelningarna. Systemet blir då 1x2x12 = 24 dvs 240 kr.

Jag har varit med om att värdet har varit klent efter två avdelningar och det blir en riktig skräll i avd 3 och det återstår bara EN enda andel till slut. Mumma. Hänger man med till avd 3 går det att slänga in en vinnarslant på den som har mest andelar. Lite av vinna-vinna läge alltså. Torskar favoriten är vinnarspelet fösumbart i förhållande till det ökade V3 värdet.

Det går också att ta favoriten som spik i sista om man så önskar. För delen med detta är att hänger det kvar 112 andelar till sista avd så sprids dom ut bland de startande och favoriten rensar bort kanske upp till 75% av de kvarvarande. Till skillnad på V5 och V4 spelet.

Jag gjorde bort mig totalt i fjol på Bergsåker. 12 startande i sista, köpte alltså 12 andelar och satte alla på mitt drag i V3;1. Kallblodet Moddbrun- Som vann till 10 ggr tror jag det var. I andra var jag inne på en häst som hette Penny of Man. Men ballade ur och satte BARA 8 andelar på honom i och spred dom övriga. Helt galet skulle det visa sig.

Penny of Man vann och jag hade ju BARA 8 andelar kvar till sista. Plockade bort dom chanslösa, trodde jag, högoddsarna och spelade 50 V på dom 4 hästarna. Naturligtvis vann en av dom till 79 ggr (en Väskingehäst körd av Jan-Ove Olsen).

50 vinnare var väl ok tycker någon, dessutom så fick jag ju vinst på 8 andelar eftersom INGEN hade någon enda andel på vinnaren i sista. Kan tyckas bra att jag drog in nio tusen. Icke sa nicke,

Hade jag gjort som jag numera gör så hade jag fått hela potten 93.000. Den läxan lärde mig hur jag ska spela och jag gör aldrig om den blundern mera. Jag tror benhårt på att man måste vara konsekvent när jag har en idé. Är säker på att det finns sådana som inte håller med mig, men var och en är ju salig på sin tro heter det ju.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
allaballakaitoz (+1), kungiran (+2), Heuer (+1), Migge (+1), Emeffeff (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat