Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-22, 22:37   #1
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Spela V3


Hur "svårt" är egentligen V3? Kollat lite sporadiskt. Inte alltför sällan är utdelningen större än själva v64/v65. Verkar ofta vara en skräll som springer in en avd. Hur svårt kan det vara att pricka 3 rätt? Vad är det för hästar i loppen? Fan. Känns som det är ett inte allt för svårt sätt till revanch ibland. Men systemet är kanske inte enkelt att få ner i kostnad. Är inte super på trav generellt.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 06:41   #2
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

10 kr per rad så nog svårare än det låter.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 08:03   #3
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
10 kr per rad så nog svårare än det låter.

Jo det vet jag, det som är kruxet kanske
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 08:30   #4
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Jag har gillat V3 och trio spelet och förundrat mig att så många inte tar dessa på allvar, dvs gör system på spelet. När det gäller V3 så har jag en regel som man kan följa.

Antalet andelar som gäller är först och främst antal startande i avd 3. Är det 12 så blir det 12 andelar alltså. Kanske inte möjligt att spika i dom två första, men ta åtminstone 2 hästar i nån av avdelningarna. Systemet blir då 1x2x12 = 24 dvs 240 kr.

Jag har varit med om att värdet har varit klent efter två avdelningar och det blir en riktig skräll i avd 3 och det återstår bara EN enda andel till slut. Mumma. Hänger man med till avd 3 går det att slänga in en vinnarslant på den som har mest andelar. Lite av vinna-vinna läge alltså. Torskar favoriten är vinnarspelet fösumbart i förhållande till det ökade V3 värdet.

Det går också att ta favoriten som spik i sista om man så önskar. För delen med detta är att hänger det kvar 112 andelar till sista avd så sprids dom ut bland de startande och favoriten rensar bort kanske upp till 75% av de kvarvarande. Till skillnad på V5 och V4 spelet.

Jag gjorde bort mig totalt i fjol på Bergsåker. 12 startande i sista, köpte alltså 12 andelar och satte alla på mitt drag i V3;1. Kallblodet Moddbrun- Som vann till 10 ggr tror jag det var. I andra var jag inne på en häst som hette Penny of Man. Men ballade ur och satte BARA 8 andelar på honom i och spred dom övriga. Helt galet skulle det visa sig.

Penny of Man vann och jag hade ju BARA 8 andelar kvar till sista. Plockade bort dom chanslösa, trodde jag, högoddsarna och spelade 50 V på dom 4 hästarna. Naturligtvis vann en av dom till 79 ggr (en Väskingehäst körd av Jan-Ove Olsen).

50 vinnare var väl ok tycker någon, dessutom så fick jag ju vinst på 8 andelar eftersom INGEN hade någon enda andel på vinnaren i sista. Kan tyckas bra att jag drog in nio tusen. Icke sa nicke,

Hade jag gjort som jag numera gör så hade jag fått hela potten 93.000. Den läxan lärde mig hur jag ska spela och jag gör aldrig om den blundern mera. Jag tror benhårt på att man måste vara konsekvent när jag har en idé. Är säker på att det finns sådana som inte håller med mig, men var och en är ju salig på sin tro heter det ju.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
allaballakaitoz (+1), kungiran (+2), Heuer (+1), Migge (+1), Emeffeff (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 09:26   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tycker V3 är svårt om man inte har bra koll på regionens hästar. Det är ofta ganska lågklassiga lopp, det finns mycket sällan några substansiella tips att luta sig emot och omsättningen är lite halvklen.

Det är ganska många gånger V3 omsätter mindre än 50.000kr, så gott som alltid när det är lunchtrav och på saxbanorna. På Solvalla förra veckan när det var V75 omsattes inte ens en kvarts miljon. Svårt att ta bra betalt för idéer, inte sällan är omsättningen på vinnarspelet betydligt högre.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 10:26   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 813
Sharp$: 37783
Standard

V3 var ju ett spel som skapades för att lira ute på banorna, inte samma sak när man måste spela samtliga tre lopp i förtid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 16:50   #7
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Spännande spel verkar det vara ivarjefall.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 18:28   #8
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

jag är inte så säker på att det är för dålig omsättning, Ju större är väl chansen då att man vinner mycket eller tar kanske hela potten? om det är jätteomsättning blir det ju säkert många som är med i hugger hela vägen. jag resonerar samma sak när det gäller jackpot, ju högre omsättning ju flera vinner (bl.a. på harry boy som Moster Hilda till exempel). jag och en svåger har käbblat om detta i många många år. Han spelar BARA när det är jackpot.

Men det gällde V3. Har man någon rolig häst i nåt av V3 loppen, en god nästagångare t ex finns all anledning att göra något av det. Sedan är det ju bara två lopp kvar. jag tycker det ä BÄTTRE att det är lågklassiga lopp, då är det mycket lättare att hitta en 20 oddsare.

P21 loppen är inte alls dumma. Man kan se på förtidsspelet ibland att någon är ute med nåt intressant, dvs hårt förtidsspelad. Som jag sa tidigare, hittar man en idé som man tror på så ska man köra den. Nu brukar första V3 ibland vara sista V5/V65/V64 och då får man ju sagolikt mycket info. Naturligtvis ska man bara spela v3 på banan, så man ser provstarter och kan byta häst i sista momangen.

Kul historia. På dannero en gång så var vi 2 spelare kvar.Vi väntade ut motspelaren och satte vår andel på samma häst. Alltså delade vi potten än hur det hela slutade, antingen på 3 rätt eller 2 rätt. Lugnt och fint.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 18:48   #9
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Med en låg omsättning får man rätt ofta inte tillräckligt betalt i förhållande till svårighetsgraden. Är man övermänsklig på att tippa är väl inte det ett bekymmer, men i längden blir det svårt att visa plusresultat om man får dåligt betalt för idéerna.

Lågklassiga lopp är inga problem om man har koll på åtminstone en del av hästarna i fältet, har man inte det är V3 riktigt svårt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 19:30   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57100
Standard

P21 lopp varierar väldigt i svårighetsgrad. Är det bara totalt värdelösa och formlösa djur kan det vara så nära ett lotteri man kan komma, men det kan också vara lopp som består av ett fåtal hästar som om inget oförutsett inträffar är de enda som kan vinna. De P21 lopp som väl är de man sett och intresserat sig mest för är sista loppet på Åby på torsdagarna, och där är det sällsynt att man inte redan när man ser startlistan direkt kan plocka bort ungefär hälften och ändå ha mer än 95 procents chans att överleva.

Att inte kunna fördela sina andelar efter resp lopp gör ju att man hamnar i ett enormt underläge mot motspelarna på banan och därför är för mig ett rätt ointressant spel framför datorn. Det är också ofta de sämsta loppen som ingår på det spelet och om loppen då körs på någon småbana brukar det vara riktigt usla lopp.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-23, 20:14   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

konstigt nog(?), så tror jag att låg omsättning är bra för oss som lirar för några hundralappar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 04:00   #12
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Ska testa lite v3 i veckan. Frågan är om lunchen eller kvällen är bäst? Kanske är sak samma.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 15:17   #13
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1683
Standard

Tycker v3 är kanonspel, men man måste nästan alltid lägga upp minst 250-350 kr.
Nyckeln är ju att läsa av alla loppen noga innan. Renset i sista loppet kan vara löjligt bra. De flesta som är kvar har vanligen bara 1-4 hästar kvar inför sista, varför det brukar bli superrens på många.
Jag tycker det spelas bäst med att köra
spik * alla * 4 (där jag bjuder på favoriten om min utgångsspik är en betrodd)
alla * spik * 4 (där jag bjuder på favoriten om min utgångsspik är en betrodd)
Men som sagt, inte helt lätt och överlägset bäst att göra på banan! Klart sämre framför datorn då du måste lägga alla spel i förväg.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 19:33   #14
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Tycker v3 är kanonspel, men man måste nästan alltid lägga upp minst 250-350 kr.
Nyckeln är ju att läsa av alla loppen noga innan. Renset i sista loppet kan vara löjligt bra. De flesta som är kvar har vanligen bara 1-4 hästar kvar inför sista, varför det brukar bli superrens på många.
Jag tycker det spelas bäst med att köra
spik * alla * 4 (där jag bjuder på favoriten om min utgångsspik är en betrodd)
alla * spik * 4 (där jag bjuder på favoriten om min utgångsspik är en betrodd)
Men som sagt, inte helt lätt och överlägset bäst att göra på banan! Klart sämre framför datorn då du måste lägga alla spel i förväg.
-------------------------------------------------------------------------------------
Helt riktigt. Ett par hundra är vad man ska lägga. Klart att loppen ska läsas av noga, men man hittar alltid något korn i lopparkivet. Ju sämre klass på loppen ju större chans att lyckas tycker jag. Då kan man använda en annan parameter och det är kusken. Finns ju faktiskt en hel del dugliga kuskar som kan ratta in kameler. Med torrt travöga kan man dessutom vilka av kamelerna som vill/kan vara först i mål. Förtidsspelet ger ofta en bra fingervisning.

Ett läskigt spel är V3. Är man rätt ute blir det ofta bra utdelning. Känner flera som lägger ner mer energi på V3 än på V5;an samma dag. Självklart är att V3 ska inte spelas vid datorn utan när man är på banan. Ganska bra att man kan gå och byta andelar om det blir omstart. Skulle vara kul om vi kunde ha lite förhandsanalyser här på sajten.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-24, 19:35   #15
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Med en låg omsättning får man rätt ofta inte tillräckligt betalt i förhållande till svårighetsgraden. Är man övermänsklig på att tippa är väl inte det ett bekymmer, men i längden blir det svårt att visa plusresultat om man får dåligt betalt för idéerna.

Lågklassiga lopp är inga problem om man har koll på åtminstone en del av hästarna i fältet, har man inte det är V3 riktigt svårt.
Så sant som det är sagt

Lågklassiga lopp är inga problem om man har koll på åtminstone en del av hästarna i fältet, har man inte det är V3 riktigt svårt
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td