Citat:
Ursprungligen postat av DIF
Tycker v3 är kanonspel, men man måste nästan alltid lägga upp minst 250-350 kr.
Nyckeln är ju att läsa av alla loppen noga innan. Renset i sista loppet kan vara löjligt bra. De flesta som är kvar har vanligen bara 1-4 hästar kvar inför sista, varför det brukar bli superrens på många.
Jag tycker det spelas bäst med att köra
spik * alla * 4 (där jag bjuder på favoriten om min utgångsspik är en betrodd)
alla * spik * 4 (där jag bjuder på favoriten om min utgångsspik är en betrodd)
Men som sagt, inte helt lätt och överlägset bäst att göra på banan! Klart sämre framför datorn då du måste lägga alla spel i förväg.
|
-------------------------------------------------------------------------------------
Helt riktigt. Ett par hundra är vad man ska lägga. Klart att loppen ska läsas av noga, men man hittar alltid något korn i lopparkivet. Ju sämre klass på loppen ju större chans att lyckas tycker jag. Då kan man använda en annan parameter och det är kusken. Finns ju faktiskt en hel del dugliga kuskar som kan ratta in kameler. Med torrt travöga kan man dessutom vilka av kamelerna som vill/kan vara först i mål. Förtidsspelet ger ofta en bra fingervisning.
Ett läskigt spel är V3. Är man rätt ute blir det ofta bra utdelning. Känner flera som lägger ner mer energi på V3 än på V5;an samma dag. Självklart är att V3 ska inte spelas vid datorn utan när man är på banan. Ganska bra att man kan gå och byta andelar om det blir omstart. Skulle vara kul om vi kunde ha lite förhandsanalyser här på sajten.