Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-01, 00:52   #17
hugotheboss

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Tidiga tankar:
V75:1
1,3,4,5 Coldtown klar favorit, (3 vinster av 3 på distansen) men nu är det jackpot, 1 Berkut Boko och och 5 Raz MacKenzie verkar fungera med skor också och 4 RK Princess gick bra på Valla senast, och gick bra den här tiden förra året.
V75:2
Som vanligt vet jag för lite om kallblod, men rent spontant är jag inne på samma som övriga, 2,12,14,15 i första hand. 12,15 har vunnit 45% respektive 56% på distansen, Bergh och Gulli Järven känns som ett måste.
V75:3
Känns upplagt för Nahar och Bergh, men jag har lite tillförlitlighetsproblem när det gäller Bergh så på ett system kommer jag att gardera och då med 3 Ariel Boko mkt intressant med U Ohlsson och sedan med 4 Traveling Man. Formen på gång där inbillar jag mej.
V75:4
Här tänker jag gå helt och hållet på känsla och spika 1 Beautyson med Torbjörn Jansson. Han brukar funka bra med Berghs hästar. Vill man gardera är 3,6 tidiga för mej. Svårt att gå förbi R Nilssons staket på 6 Dialog in och U Ohlsson upp på nr 3 Global Perfection.
V75:5
Här blir det många 3,4,6,8,10 har alla vunnit med respektive häst, 2 Tellmeabout Larry klart fin senaste starterna, 11 och 14 har gått bra på Bergsåker så det kan nog bli ca 9 hästar för mej här.
V75:6
9 är min första häst, Bergh så klart, bra rygg på 1 Namale kronos, och 2 Checco Boko. Min fjärde häst i loppet blir faktskt nummer 6 Västerbo Collect en susning kanske men varför inte. Inne på att Peter Eriksson kasn krångla till det och köra till spets med Acriter i rasande tempo för att sedan tvärnita 500 från mål, frågan är vem som ligger bäst till då.
V75:7
Här kommer min nästa spik Bergh på nummer 8 Financial dust, tror att han bara är bäst och spåret är inte så betydelsefullt på den långa distansen. Reserver 5,1

Så skönt att ha fått ihop några tankar innan pressen blir för stor från pressen...