Känns lite för tidigt att spekulera, enligt SMHI ska det va snöblandat regn hela natten följt av kraftig blåst under lördagförmiddag. Får helt enkelt vänta och se hur det låter med skoändringar, om stormen ställt till det så att alla inte ens kommer till start etc.
Mina tankar så här långt:
Avd 1: 1,2,3 R4,7
Avd 2: 10(evt plus 2,6,8)
Avd 3: 2,3,8 och kanske 1 plus ngn till
Avd 4: 1,6,9,12 (Tror mest på 1 PU här men skulle AS:et (6) få till en styrning så är ju hästen kapabel, 12 verkar bli lite av ett skrik, så den vinner väl inte, men större under har skett)
Avd 5: 2,5,8,12,14,15 kanske ngn till
Avd 6: Evt spik 11 Silver Annie (R1,9?)
Avd 7: 1,2,4,6
Takter har väl vana vid Mantorp och jag tror, som fler, att både väder och bana i övrigt kan gynna bakspårskuskar, mer än vanligt i alla fall. Han har två, i mina ögon, bra chanser, 10 i V75:2 och sedan tycker jag att det finns stor chans att 11 Silver Annie, V75:6 får ett mkt mer passande lopp än senast. Funderar på att spika den senare. 15 % känns lite, från stor favorit till inget typ. I sista tror jag mest på 1,6, som alla andra, men varför inte 4 More than Enough som brukar kunna ha en bra rökare till slut och 4 % känns intressant. Tresoren med Erik är ju en chansning, men han brukar gå väldigt bra på tunga banor så än en gång det beror på väder och vind.