Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-16, 18:32   #4
OWelcheLust

OWelcheLusts avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Inledning:
Kvällens GULDKLIMP
MIN Wild @ PHX Coyotes – Betfair 2.92
Det här är en spelvärldens oslipad diamant. Det är lika bra att köra med öppna kort. PHX vann faktiskt, hör och häpna, mot New Jersey senast med 4-3. Detta väljer jag att högaktningsfullt skita fullständigt i. Jag tycker inte att tabellen är särskilt rättvis, PHX är inte så bra i förhållande till vart man ligger i tabellen. Jag spår att man kommer att rasa ner ett antal platser inom kort, oavsett att man vann över Jersey senast.

Handen på hjärtat – jag gillar Minnesota. Anledningen hittar vi i deras senaste 5 matcher, där man faktiskt har lirat smått löjligt bra. Det hela började när man satte flames på plats med 4-1. Därefter följde en stor skräll mot självaste Chicago (!) där man vände 5-1 till 6-5 på OT. Detta var en heroisk insats. Det slutade inte här. Nästa match gav man Pittsburg pisk, denna gången på ordinarie tid med 4-3. Tåget rullade vidare, och man sänkte Vancouver med hela 5-2. Tyvärr förlorade man senast, med 1-0 mot Blues... ingen storseger, precis. De nyss nämda bedrifterna är helt klart värda en stor guldstjärna i min bok, och när man nu ställs mot Coyotes, samma Phx som förlorade för över en vecka sedan med 4-0 mot Vancouver... vill jag inte längre påstå att det är 8:an mot plats 16. Detta är ett toppmöte. Ett toppmöte där hjärtebarnet Wilds har goda chanser att gå segrande ur. 2.92 är nästan irriterande högt. Eller vad sägs om:

Minnesota is 10-3 SU in its last 13 games when playing Phoenix
Tänk dock på att Wild är 8-17 på bortais denna säsongen, och dessutom har tre raka bortaförluster.
OWelcheLust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat