Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-16, 16:08   #1
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Turtlewax NHL 16/1 - 4 matcher, första spelstoppet 20:05!


Inledning:
Ja, ni som följde mina första rekar här på sajten såg väl hur uselt det gick.
1 / 4 satt. Jag hade dock marginalerna mot mig, då två av de förlorade spelen gick till övertid där det som bekant kan gå lite hursomhelst. Inatt prickade jag in Nashville, vilket känns lite surt då jag inte rekade den pga att jag kände mig lite för osäker för att våga tipsa folk om det... hursomhelst, lagt spel ligger och 1 / 4 är den statistik som gäller. Denna lördag bjuder på ett fint urval, och det lär bli ett par spel.
Lägger ut spelen tidigt pga diverse kvällsaktiviteter. Lyckas jag ta mig ur dimman när jag är hemkommen hoppas jag på att få jobba in de sista perioderna med er...

CHI Blackhawks @ CLB Bluejackets – Betfair 2.06
Okej, här har vi motiveringen för hawks:
Chicago är ett förbaskat bra lag. Visst, har man gjort mig besviken någon enstaka gång (*host* minnesota *host*) men ikväll tror jag på rak seger. Man möttes senast den 14/1, för två dagar sedan med andra ord. Chicago tog en komfortabel seger, 3-0, och jag tror att det ska gå rätt smärtfritt även ikväll trots bortaplan. Chicago har vunnit 4 av de 6 senaset mötena, och att det blir 5/7 inatt tror jag absolut är möjligt. Vi tilläger också att Columbus inte är något vidare hemmalag. Jag gillar Columbus, men får tyvärr låta hjärnan tala ikväll. Hawks har vunnit de senaste 6/9 mötena.
Vi har ett på förhand fint spel på Chicago, 2.06 på Betfair.

EDM Oilers @ SJ Sharks – Betfair 1.63
Man spelar i regel inte på såhär låga odds i NHL. Särskilt inte när det inte ens är Moneyline. Men, jag kör som ni kunde läsa i min förra rekpost på en liten annorlunda strategi när det kommer till Oilers, som visat sig fungera riktigt bra. Man spelar mot dem. Jag rankar som bekant Oilers som Amerikats i särklass absolut sämsta lag. De är helt odugliga på nästan alla punkter, vilket ofta resulterar i att man förlorar. Det finns kanske ett fåtal lag jag inte hade lirat mot Oilers, men Sharks är inte ett av dem. Sharks har 5-0 i inbördes möten. Jag håller dem som ett av de starkare lagen att aspirera till Stanleys pokal. Jag åkte på dem sist, när dem förlorade mot Boston på OT med 2-1. Boston är ett klart bättre lag än Carolina, och jag tror inte att man förlorar två gånger i rad på HP pavillion. Oddset är lågt, men chansen är skyhög. Jag trycker in en säck på Sharks till sunkoddset 1.63.

ATL Thrashers @ CAR Hurricanes – Betfair 2.82
Jag har bestämt mig för att ge Atlanta en chans till. Det var väldigt nära att spelet på dem mot självaste Buffalo gick in förra omgången... jag såg stora delar av matchen, och det var en väldigt tät tillställning. Tyvärr slutade matchen X efter ordinarie tid (1-1), och därmed gick mitt spel på raka trashers inte in...(man förlorade dock tyvärr i förlängningen, vilket gör att det inte spelade någon roll ändå)

Hursomhelst... Oilers är sopgänget nummer 1 i min bok. Ohotad förstaplats. Hurricanes är dock inte särskilt långt ifrån oilers när det kommer till uselhet. Jag tycker dem spelar väldigt tafatt och oinspirerat. Atlanta är i grund och botten ett klart bättre lag i mina ögon, även om deras statistik inte är särskilt uppmuntrande. 2-11 de senaste 13 matcherna. Siffrorna ger dock inte trashers någon vidare rättvisa. Seger är visserligen det enda som räknas i slutändan, men det går inte att blunda helt för vilka lag man faktiskt ställts mot, och kämparinsatserna man gett. Man har förlorat två gånger mot Buffalo på övertid, efter oerhört jämna tillställningar. På ordinarie tid har man spelat två uddamålsförluster mot New Jersey. Man åkte mot canadiens i OT. Jag tycker att de senaste fyra matcherna är lite mer relevanta, än statistik över 13 matcher – och där ser det ljusare ut. Storseger mot Ottawa, OT-vinst på lundkvist och hans Rangers. Storförlust mot Washington, men en fin jävla insats mot Buffalo senast. Man spelade ut Ottawa totalt med 6-1.

Om Trashers vann med 6-1 mot Ottawa, som i sin tur förlorade med 4-1 mot Carolina för drygt mindre än en vecka sedan, tycker jag att man har mycket större chans till seger än vad oddset visar.
Statistiken talar lite emot (Atlanta is 2-4 SU in its last 6 games when playing on the road against Carolina ) men man vann senast 27/11. Med det i åtanke dunkar jag en näve stålar på ATL till oerhört lockande 2.82.
OBS oddset sjunker, fanns till över 2.90 tidigare idag!

Kvällens GULDKLIMP
MIN Wild @ PHX Coyotes – Betfair 2.92
Det här är en spelvärldens oslipad diamant. Det är lika bra att köra med öppna kort. PHX vann faktiskt, hör och häpna, mot New Jersey senast med 4-3. Detta väljer jag att högaktningsfullt skita fullständigt i. Jag tycker inte att tabellen är särskilt rättvis, PHX är inte så bra i förhållande till vart man ligger i tabellen. Jag spår att man kommer att rasa ner ett antal platser inom kort, oavsett att man vann över Jersey senast.

Handen på hjärtat – jag gillar Minnesota. Anledningen hittar vi i deras senaste 5 matcher, där man faktiskt har lirat smått löjligt bra. Det hela började när man satte flames på plats med 4-1. Därefter följde en stor skräll mot självaste Chicago (!) där man vände 5-1 till 6-5 på OT. Detta var en heroisk insats. Det slutade inte här. Nästa match gav man Pittsburg pisk, denna gången på ordinarie tid med 4-3. Tåget rullade vidare, och man sänkte Vancouver med hela 5-2. Tyvärr förlorade man senast, med 1-0 mot Blues... ingen storseger, precis. De nyss nämda bedrifterna är helt klart värda en stor guldstjärna i min bok, och när man nu ställs mot Coyotes, samma Phx som förlorade för över en vecka sedan med 4-0 mot Vancouver... vill jag inte längre påstå att det är 8:an mot plats 16. Detta är ett toppmöte. Ett toppmöte där hjärtebarnet Wilds har goda chanser att gå segrande ur. 2.92 är nästan irriterande högt. Eller vad sägs om:

Minnesota is 10-3 SU in its last 13 games when playing Phoenix

?

Nog snackat. Cashen ska fördelas, en säck slänger jag in utan att tveka på Wilds till 2.92.
OBS högre insats på Wilds... 7u.

Insats: 5u om inget annat anges
Spelstatistik:
Polska ligan 2/2
Australian A-league 7/11
NHL 1/4

Jag smiter iväg om c:a en timme, men kommentarer och frågor besvaras gärna här i tråden tills dess.

BOL till alla, både i spel och kvällens kärlek...
Glöm inte, Wax before you ride!
// Turtlewax
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI

Senast redigerad av Turtlewax den 2010-01-16 klockan 16:13.
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 16:52   #2
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Jättefina rekar. Din självsäkerhet äger mig och jag hakar på MIN Wild @ PHX Coyotes. Någon match måste jag ha varje natt men jag kör lite fegare än dig till 4u. Brukar oftast bara köra 2u.

Tack.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 17:13   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 10
Sharp$: 83
Standard

Jag tror på dig, ryggat och klart med 5u som insats!
dellban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 17:32   #4
 
OWelcheLusts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Turtlewax Visa inlägg
Inledning:
Kvällens GULDKLIMP
MIN Wild @ PHX Coyotes – Betfair 2.92
Det här är en spelvärldens oslipad diamant. Det är lika bra att köra med öppna kort. PHX vann faktiskt, hör och häpna, mot New Jersey senast med 4-3. Detta väljer jag att högaktningsfullt skita fullständigt i. Jag tycker inte att tabellen är särskilt rättvis, PHX är inte så bra i förhållande till vart man ligger i tabellen. Jag spår att man kommer att rasa ner ett antal platser inom kort, oavsett att man vann över Jersey senast.

Handen på hjärtat – jag gillar Minnesota. Anledningen hittar vi i deras senaste 5 matcher, där man faktiskt har lirat smått löjligt bra. Det hela började när man satte flames på plats med 4-1. Därefter följde en stor skräll mot självaste Chicago (!) där man vände 5-1 till 6-5 på OT. Detta var en heroisk insats. Det slutade inte här. Nästa match gav man Pittsburg pisk, denna gången på ordinarie tid med 4-3. Tåget rullade vidare, och man sänkte Vancouver med hela 5-2. Tyvärr förlorade man senast, med 1-0 mot Blues... ingen storseger, precis. De nyss nämda bedrifterna är helt klart värda en stor guldstjärna i min bok, och när man nu ställs mot Coyotes, samma Phx som förlorade för över en vecka sedan med 4-0 mot Vancouver... vill jag inte längre påstå att det är 8:an mot plats 16. Detta är ett toppmöte. Ett toppmöte där hjärtebarnet Wilds har goda chanser att gå segrande ur. 2.92 är nästan irriterande högt. Eller vad sägs om:

Minnesota is 10-3 SU in its last 13 games when playing Phoenix
Tänk dock på att Wild är 8-17 på bortais denna säsongen, och dessutom har tre raka bortaförluster.
OWelcheLust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 18:00   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OWelcheLust Visa inlägg
Tänk dock på att Wild är 8-17 på bortais denna säsongen, och dessutom har tre raka bortaförluster.
Jag skulle också vara försiktig vad gäller Wild...
nhlhockey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 18:26   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 4
Standard

Ryggat allt
mryazz12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 23:07   #7
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Montreal vs Ottawa 2a ml 2.30
Alfredsson tillbaka och blir det lilla lyft som behovs i denna match.

Carolina vs Atlanta 2a 2.70
En malexplosion med Kovalchuck i spetsen...

Phoenix vs Minnesota Under 5,5 1.66
3 mal max i denna match...

Vancouver vs Pittsburg 2a ml 2.20
Pens pa g i mitt tycke, stark vandning senast och tror Malkin kommer fa islossning nu...

Nagra tankar och ideer...
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 00:07   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 10
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kiwid10 Visa inlägg
Montreal vs Ottawa 2a ml 2.30
Alfredsson tillbaka och blir det lilla lyft som behovs i denna match.

Carolina vs Atlanta 2a 2.70
En malexplosion med Kovalchuck i spetsen...

Phoenix vs Minnesota Under 5,5 1.66
3 mal max i denna match...

Vancouver vs Pittsburg 2a ml 2.20
Pens pa g i mitt tycke, stark vandning senast och tror Malkin kommer fa islossning nu...

Nagra tankar och ideer...
Tycker allt lät bra förutom den sista. Jag tror den lutar åt Canucks. Fleury står inte pga skada och istället hoppar någon "no-name" in. Canucks alltid starka hemma. OM jag skulle spela så skulle jag spela Canucks.
nhlhockey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 01:53   #9
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Har kollat pa Vancouver ett par hemma matcher nu pa slutet och varit lite besviken. Tycker de har hamnat i ngn slags dvala, far inte alls ut vad de borde utav laget, och just darfor som jag kor pa Pens, de har visat att de ar pa ratt vag atminstone och Malkin kommer det att lossna for vilken match som helst nu....
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 03:44   #10
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Ottawa vann komfortabelt med 4-2, otroligt vilken dalig hockeymatch...

Atlanta spoade Carolina efter att ha tappat 3-1 ledning i sista bara for att Kovalchuk direkt efter 3-3 malet gor 4-3 och malfesten var ett faktum....slutade 5-3

Phoenix vs Minnesota sag ut att ga emot en malsnal till stallning, men ngt hande i sista perioden och efter ca 10 minuter spelade dar bara smattrade puckarna in, lite skumt men men...Sa tyvarr flog man rejalt dar...

Vancouver vs Pens, borjade planenligt med Malkin ramlar in 0-1 pucken men broderna Sedin kvitterar i forsta och dar ar vi nu....

En ok natt med pluss i fickan....
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 03:54   #11
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Jag klarade mig fan ur dimman. Klockan är nästan 5 och desorienteringen är ett faktum. Hursomhelst får jag anse mig vara nöjd med spelen, 2/4... med tanke på de höga oddsen gick jag lite plus.

Retfullt nog satt jag och valde om jag skulle eller inte skulle ta med Chicago tidigare idag, fick en konstig känsla för den...dock tänkte jag till slut att den kändes bra trots allt, därför fick den vara med. Trist.

Trist också att Wilds inte riktigt klarade det fullt ut, såg ut att ha varit en jämn tillställning av statistiken att döma. Däremot var det ytterst trevligt att se att Atlanta fixade biffen till löjligt sköna 2.90... och Sharks, till inte så löjligt sköna 1.60.

2/4 i kvällens spel, briljanta 3/8 sammanlagt. Menmen, den här natten gick plus - och det är det som räknas.

EDIT: påpekning av stavfel och dylikt undanbedes, jag har fan inte ordentlig koll på mig själv. Påminn mig imorgon så ska jag rensa upp lite...
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 04:29   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 10
Sharp$: 83
Standard

Turtlewax nu hänger jag inte riktigt med här, Chicago vann ju? Du satte 3/4 spel och jag är hur nöjd som helst.
dellban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 09:12   #13
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

3 av 4 spel satt, snyggt...Minnesota var aldrig nara egentligen att ta poang...skum match dar det rasslade till rejalt i natet sista 10 minuterna typ...
__________________
Remember what matter's.....
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 09:17   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 4
Standard

Turtlewax är nog ganska trött 3/4 satt
mryazz12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 11:08   #15
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Hahaha, fan vilken glad överraskning det blev att vakna upp till. Vart fan 100% att Columbus vann med 6-5... men sen var jag väl inte helt "med i matchen" heller, så att säga.
Hoppas någon ryggade!

Kiwid: Det där med mål kan vara väldigt missvisande, slutresultatet talade ändå lite för en jämn historia, men inte ens resultatet är helt rättvist. Du såg matchen antar jag?
Stört att mina två "guldklimpar" i mina senaste rekposter inte ens var i närheten av att gå in... :P

Hursomhelst, dags att rätta till statistiken med andra ord!
16/1: 3/4 ( :grin: )
Fullständig: 4/8 ( )
Snittodds: 2.42

Återkommer i eftermiddag, då ska det jobbas ännu hårdare !
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td