Ämne: Handicap-odds
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-25, 08:23   #6
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjoernanders Visa inlägg

Aller først har jeg imidlertid to spørsmål som jeg håper det er noen som kan svare på:

Når det kommer til handicap spill, asian eller europeisk, så er det noen tipsters og helter som jeg leser som avfeier en hcp-odds som uaktuell kun med begrunnelse at da burde oddsen på utfallet uten hcp vært så og så høy. Jeg har behandlet hcp-odds akkurat som all annen odds, for å spille så må jeg finne verdi. Spørsmålet er altså: finnes det noen "fixed rule" for hva for eksempel oddsen på H -1,5 bør være gitt oddsen på enkel H? En snarvei som gjør at det er enklere å vurdere om det er verdi?

Mitt andre spørsmål er om det er noen med mange bookies som vet om en som er god på H2H sesongspill i for eksempel premier league og championship? Blant mitt begrensede utvalg (8) finner jeg stort sett kun H2H mellom storkanonene. Finner ingenting på Oddsportal. Betbrain har noen, men utvalget virker veldig tilfeldig og jeg tipper at algoritmene deres kanskje ikke fanger opp slike spill så godt som de burde.

På forhånd takk for svar, ser frem til et fruktbart medlemsskap her på sharps
1.) Skulle nog tro att alla bookies har en liknande algoritm för beräkning av hcp-odds utifrån 1X-oddsen. Iaf när det gäller fotboll och Ishockey. I realiteten hamnar -1,5 i oddsintervallet +0,8 - +1,2 mot 1X2-oddset för fotboll exempelvis. Det är en automatisk uträkning som programvaran gör. Liten hänsyn tas till målförväntningen när det gäller sporter med låg scoring. Ju högre förväntning desto mer inverkar målförväntningen på hcp-oddset. I enskilda fall kan man hitta värde på -1,5 jämfört med 1X2, men inte värst ofta. Det är sällan det tas hänsyn till enskilda lag, det är bas-oddset som sätter hcp-oddset. Jag själv har gjort den typen av beräkningar för Handboll och de kalkylerna används av många Europabaserade bookies.

2.) Jag VET att H2H-säsongsspel alltid var störst hos Ladbrokes och William Hill för några år sedan. Jag TROR att det är så även nu! De är oftast först ute med outrightlistan och brukar styra andra bookies outright-odds.