Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-23, 11:33   #1
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 40
Standard

Handicap-odds


Hei alle! Først og fremst, pardon my... norsk.

Norsk grabb her som tenkte å begynne å delta aktivt her inne etter et par år som informasjons-leech. Har drevet med betting et par år, men venter enda på å vende de røde 97-98 roi-tallene den vanskelige siste biten over på grønn. Så det kommer nok ikke til å komme rekar fra meg før jeg vet at jeg er vinnende over tid, men håper å kunne bidra med noen interessante spill fra norsk fotball og ishockey dersom jeg kommer over dem.

Aller først har jeg imidlertid to spørsmål som jeg håper det er noen som kan svare på:

Når det kommer til handicap spill, asian eller europeisk, så er det noen tipsters og helter som jeg leser som avfeier en hcp-odds som uaktuell kun med begrunnelse at da burde oddsen på utfallet uten hcp vært så og så høy. Jeg har behandlet hcp-odds akkurat som all annen odds, for å spille så må jeg finne verdi. Spørsmålet er altså: finnes det noen "fixed rule" for hva for eksempel oddsen på H -1,5 bør være gitt oddsen på enkel H? En snarvei som gjør at det er enklere å vurdere om det er verdi?

Mitt andre spørsmål er om det er noen med mange bookies som vet om en som er god på H2H sesongspill i for eksempel premier league og championship? Blant mitt begrensede utvalg (8) finner jeg stort sett kun H2H mellom storkanonene. Finner ingenting på Oddsportal. Betbrain har noen, men utvalget virker veldig tilfeldig og jeg tipper at algoritmene deres kanskje ikke fanger opp slike spill så godt som de burde.

På forhånd takk for svar, ser frem til et fruktbart medlemsskap her på sharps
bjoernanders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 12:24   #2
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjoernanders Visa inlägg
Hei alle! Først og fremst, pardon my... norsk.

Norsk grabb her som tenkte å begynne å delta aktivt her inne etter et par år som informasjons-leech. Har drevet med betting et par år, men venter enda på å vende de røde 97-98 roi-tallene den vanskelige siste biten over på grønn. Så det kommer nok ikke til å komme rekar fra meg før jeg vet at jeg er vinnende over tid, men håper å kunne bidra med noen interessante spill fra norsk fotball og ishockey dersom jeg kommer over dem.

Aller først har jeg imidlertid to spørsmål som jeg håper det er noen som kan svare på:

Når det kommer til handicap spill, asian eller europeisk, så er det noen tipsters og helter som jeg leser som avfeier en hcp-odds som uaktuell kun med begrunnelse at da burde oddsen på utfallet uten hcp vært så og så høy. Jeg har behandlet hcp-odds akkurat som all annen odds, for å spille så må jeg finne verdi. Spørsmålet er altså: finnes det noen "fixed rule" for hva for eksempel oddsen på H -1,5 bør være gitt oddsen på enkel H? En snarvei som gjør at det er enklere å vurdere om det er verdi?

Mitt andre spørsmål er om det er noen med mange bookies som vet om en som er god på H2H sesongspill i for eksempel premier league og championship? Blant mitt begrensede utvalg (8) finner jeg stort sett kun H2H mellom storkanonene. Finner ingenting på Oddsportal. Betbrain har noen, men utvalget virker veldig tilfeldig og jeg tipper at algoritmene deres kanskje ikke fanger opp slike spill så godt som de burde.

På forhånd takk for svar, ser frem til et fruktbart medlemsskap her på sharps
Översatt med google translate!

Hej alla! Först av allt, ursäkta min ... norska.

Norwegian greppa här tänkt att börja att aktivt delta i här i några år som informations igel. Har kört genom att satsa några år men väntar fortfarande på att bli röd 97-98 ROI siffror den svåra sista biten av grönt. Så det förmodligen inte kommer att få Rekar från mig innan jag vet att jag vinner över tiden, men hoppas kunna bidra med en del intressanta spel från norsk fotboll och hockey när jag stöter på dem.

Först av allt, men jag har två frågor som jag hoppas att det finns någon som kan svara på:

När det gäller att handikapps spel, asiatiska eller europeiska, så finns det vissa tipsters och hjältar som jag läst som avfärdar en hcp odds som irrelevant på grund av att endast då bör oddsen på resultatet utan hcp varit så och så hög. Jag har behandlat hcp-odds precis som alla andra odds, för att spela så jag måste hitta värde. Frågan är alltså: det finns ingen "fast regel" för vad sådana odds H -1,5 bör få oddsen på enkla H? En genväg som gör det lättare att bedöma om det är värt?

Min andra fråga är om det finns någon med många bookmakers som vet någon som är bra på H2H säsongen spel i en sådan Premier League och mästerskap? Bland min begränsade intervall (8) Jag tycker ganska mycket bara H2H mellan stora vapen. Att hitta någonting på Odds Portal. BetBrain har någon, men valet verkar mycket slumpmässig och jag gissar att deras algoritmer kan inte fånga sådana spel som bra som de borde.

Tack på förhand för ditt svar, ser fram emot en givande medlemskap här på vassa föremål
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 12:40   #3
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Var oddsgränser ligger för olika handikapp är en kombination hur stor en favorit samt antal mål som förväntas.

En poisson-räknare i tex excel eller annat valfritt kalkyleringsprogram är till hjälp att ge sannolikheter på olika handikapp linjer. (indata: förväntat antal mål för hemma respektive bortalag.)

Där en simpel förklaring, googla för mer:
http://www.pinnaclesports.com/online...r/poisson.aspx
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2014-07-23 klockan 12:51.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 12:50   #4
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Finns en bra pdf för beräkning av AH-odds ute på nätet. Googla 'Teppo Salonen Asian Handicap'.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-24, 07:50   #5
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Hei "bjoernanders".

Sorry at jeg ikke har sett ditt innlegg tidligere, fordi jeg ikke har tittet innom her
paa galskapens forum siden.. En kamerat ga meg denne adr. for 3 aar siden, og
da jeg fortalte om systemspill med U og statistikk ble jeg erklaert Gal !

Noen uker senere var det flere som spurte om div. statistikk og system, saa her vet de fleste ikke hva de prater om. Tiltross fdor at jeg har bodd i Sverige i 10 aar saa blir
jeg forundret over denne galskapen. Og verdi odds, hahaha, med deres maate er det
knapt noen som vinner. Naar roi paa 105 % regnes som veldig bra, maa en jo spile
for 100.000 for aa vinne like mye som jeg gjoer paa et 50 kr. system ..

Som nybegynner boer du foerst bli med paa Norges eneste GRATIS odds.konk.
F.t. 2 ulike. Jeg har betalt ut over 200.000.- i premier(sponsorpenger) og det er
ingen krav til omsetning e.l.

Gaa inn paa VGDebatt sport, Tipping. Odds osv. og "Valdriss-Oddsen", der er det mange som vinner jevnt. Saa blir du med naar ny konk. starter 7.2. og du kan garantert
ikke tape en krone !! Noen bedre?

Senast redigerad av Systemspelare den 2014-12-24 klockan 07:52. Anledning: tillegg: du forstaar vel at naar svenskene ikke vil forstaa enkel norsk, da er det riktig ille...br
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-25, 07:23   #6
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjoernanders Visa inlägg

Aller først har jeg imidlertid to spørsmål som jeg håper det er noen som kan svare på:

Når det kommer til handicap spill, asian eller europeisk, så er det noen tipsters og helter som jeg leser som avfeier en hcp-odds som uaktuell kun med begrunnelse at da burde oddsen på utfallet uten hcp vært så og så høy. Jeg har behandlet hcp-odds akkurat som all annen odds, for å spille så må jeg finne verdi. Spørsmålet er altså: finnes det noen "fixed rule" for hva for eksempel oddsen på H -1,5 bør være gitt oddsen på enkel H? En snarvei som gjør at det er enklere å vurdere om det er verdi?

Mitt andre spørsmål er om det er noen med mange bookies som vet om en som er god på H2H sesongspill i for eksempel premier league og championship? Blant mitt begrensede utvalg (8) finner jeg stort sett kun H2H mellom storkanonene. Finner ingenting på Oddsportal. Betbrain har noen, men utvalget virker veldig tilfeldig og jeg tipper at algoritmene deres kanskje ikke fanger opp slike spill så godt som de burde.

På forhånd takk for svar, ser frem til et fruktbart medlemsskap her på sharps
1.) Skulle nog tro att alla bookies har en liknande algoritm för beräkning av hcp-odds utifrån 1X-oddsen. Iaf när det gäller fotboll och Ishockey. I realiteten hamnar -1,5 i oddsintervallet +0,8 - +1,2 mot 1X2-oddset för fotboll exempelvis. Det är en automatisk uträkning som programvaran gör. Liten hänsyn tas till målförväntningen när det gäller sporter med låg scoring. Ju högre förväntning desto mer inverkar målförväntningen på hcp-oddset. I enskilda fall kan man hitta värde på -1,5 jämfört med 1X2, men inte värst ofta. Det är sällan det tas hänsyn till enskilda lag, det är bas-oddset som sätter hcp-oddset. Jag själv har gjort den typen av beräkningar för Handboll och de kalkylerna används av många Europabaserade bookies.

2.) Jag VET att H2H-säsongsspel alltid var störst hos Ladbrokes och William Hill för några år sedan. Jag TROR att det är så även nu! De är oftast först ute med outrightlistan och brukar styra andra bookies outright-odds.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td