Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-29, 22:11   #13
Jokehim

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 128
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suwi702 Visa inlägg
Ledsen om detta är fel tråd (är ny här)... men är detta beteende vanligt hos spelbolag? Finns det något man kan göra för att undvika det (vet inte vad jag gjort den här gången)?
Det är väldigt vanligt beteende hos så kallade Eurobookies. De enda bolagen du kan känna dig skapligt säker på att inte limiteras snabbt på är de s.k. asiatiska bookmakers, förstås Svenska Spel och spelbörser (t.ex. Betfair). Det som asiatiska bookmakers är att de inte har spellicens inom Europas ramar och att deras odds är väldigt rörliga. Pinnacle Sports är den klart största bland dessa. Dessa bolag är dock mycket svårare att vinna pengar hos då du konkurrerar med yrkesspelarna om dina pengar och oddsutstick ej förekommer

Hos övriga bookies så sänks inte oddsen automatiskt efter spel men dock väldigt snabbt hos de flesta (Bwin är väl utmärkt exempel på bolag som inte sänker snabbt men istället limiterar de snabbare än de flesta bolagen). Övriga bookies, dvs Eurobookies, kännetecknas också av ett i regel stort utbud av odds på varje match. Man vänder sig som Wagner redan nämnt enbart till hobbyspelaren och stortorskarna. Behövs just inget för att de ska limitera övriga. Har kompisar som limiterats efter 2-3 spel trots att man torskat pengar på dessa.

Bland Eurobookies är kanske Ladbrokes, Bet365, William Hill, Stan James, Bet Victor och Bwin de mest klassiska. De sänker numer samtliga väldigt snabbt såvitt jag vet. Möjligen med undantaget Ladbrokes. Även Expekt är numer väldigt snåla på att ta emot spel såvitt jag förstått det. Betclic är systersite hos Expekt så de lär ha samma tålamod. Unibet är den bookies bland de stora s.k. eurobookies som jag tror är absolut tålmodigast. Jag har fortfarande möjlighet att omsätta skapligt på Unibet och det är de ensamma om bland de bolag jag spelat hos om man bortser från asiatiska bolag och spelbörser (t.ex. Betfair).

Hos Titanbet öppnade jag konto för ett tag sedan och de limiterade mig efter 7-8 spel. Andra bolag som det knappast är värt göra sig besväret hos är t.ex. Betfred och PAF.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), suwi702 (+1)
Jokehim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat