Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-27, 12:33   #1
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Varning för betvictor.com


Skulle lägga ett bud.... Siten vägrade... Tog kontakt via chat. Fick reda på att de suspenderat mitt sport-konto. Vägrar säga varför. Vägrar meddela mig innan. Hävdar att de har svårt att betala tillbaka mina pengar till mig. Har ändå ett fyrsiffrigt belopp på kontot. Bonusen fryser inne. Har tillbringat en timme av mitt liv med deras inkompetenta kundservice. Arg och bitter. Undvik.


Redigering: 2 timmar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av suwi702 den 2014-12-27 klockan 13:15.
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 16:32   #2
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Ledsen om detta är fel tråd (är ny här)... men är detta beteende vanligt hos spelbolag? Finns det något man kan göra för att undvika det (vet inte vad jag gjort den här gången)?
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 16:34   #3
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Känns som du måste lägga upp mer information om vi ska kunna hjälpa dig, det du berättat ger oss inget mer eller mindre.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 17:54   #4
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Ok, med andra ord: Skulle lägga ett bud. Gick inte. Hörde av mig till kundtjänst. De sade att de suspenderat mitt konto. De ville inte ge mig en anledning. Hade inte fått någon information om det, bara märkte att det inte gick att lägga ett bud. Är sagt att jag ska få kontosaldot tillbaka, men bonusen har naturligtvis frustit inne. Inga fler detaljer än jag redan skrivit, alltså.
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 21:07   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

På den tiden då de hette VictorChandler och inte hade någon bonus så kom det en ganska snabb limitering och sedan efter att jag hade cashat ut så fick jag ett mail om att de hade stängt kontot. Spelar man för mer än korvören så är det uppenbarligen ett bolag att undvika, hoppas du får ut pengarna.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 21:16   #6
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Tack så mycket för svar! Förstår fortfarande inte. Råkade visserligen vinna på en match där för 3,8 gånger pengarna (helt galen match, ena laget gjorde mål med två man utvisade), men vi pratar ändå inte stora pengar. Tolkar det som att företaget helt enkelt inte är särskilt seriösa.

Tack! Behöver pengarna...
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 21:36   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
På den tiden då de hette VictorChandler och inte hade någon bonus så kom det en ganska snabb limitering och sedan efter att jag hade cashat ut så fick jag ett mail om att de hade stängt kontot. Spelar man för mer än korvören så är det uppenbarligen ett bolag att undvika, hoppas du får ut pengarna.
Nu har du missuppfattat allting.

Det är när man vinner mer än korvören som problem uppstår. Spelar man till rätt odds, det vill säga fel odds, så uppstår sällan eller aldrig några problem.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 21:47   #8
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Det är när man vinner mer än korvören som problem uppstår. Spelar man till rätt odds, det vill säga fel odds, så uppstår sällan eller aldrig några problem.
Jag vann ungefär 1100 kr. Skulle det räknas som stora pengar, tror du?

Tjatar om detta eftersom jag verkligen vill kunna undvika det i framtiden.


Redigering: Vann egentligen bara 800 med insatsen tillbaka.

Senast redigerad av suwi702 den 2014-12-27 klockan 21:48.
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 22:05   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suwi702 Visa inlägg
Jag vann ungefär 1100 kr. Skulle det räknas som stora pengar, tror du?

Tjatar om detta eftersom jag verkligen vill kunna undvika det i framtiden.


Redigering: Vann egentligen bara 800 med insatsen tillbaka.
Det handlar inte om att man vinner utan hur. Sen finns det folk som förklaras icke önskvärda utan att ha fått in ett enda spel. Räcker att dom ser att man är mer intresserad av oddsen än att spela. Spelar bra än hellre och bolagen föredrar det motsatta.

Och i ditt fall kanske du visat större intresse för bonusen än spelbolagets möjligheter att överleva på lång sikt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 22:08   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det handlar inte om att man vinner utan hur. Sen finns det folk som förklaras icke önskvärda utan att ha fått in ett enda spel. Räcker att dom ser att man är mer intresserad av oddsen än att spela. Spelar bra än hellre och bolagen föredrar det motsatta.

Och i ditt fall kanske du visat större intresse för bonusen än spelbolagets möjligheter att överleva på lång sikt.
HUR man vinner...?

Hann bara lägga ett vad, var bara reggad några dagar. Dock frågade jag supporten om hur bonusen funkar. Kanske var dumt.
suwi702 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 22:18   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suwi702 Visa inlägg
HUR man vinner...?

Hann bara lägga ett vad, var bara reggad några dagar. Dock frågade jag supporten om hur bonusen funkar. Kanske var dumt.
Exakt. Singlar till marknadshöga odds ogillas. Multispel utan att bry sig om oddsens värde gillas.

Sen om multispelet sitter och singeln spricker har mindre betydelse när dina spelmönster ska dissekeras.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 22:21   #12
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Här kan du förkovra dig ytterligare i bad bets och hur bolagen jobbar. https://www.sharps.se/forums/spelbola...-limiteringar/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
suwi702 (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-29, 21:11   #13
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suwi702 Visa inlägg
Ledsen om detta är fel tråd (är ny här)... men är detta beteende vanligt hos spelbolag? Finns det något man kan göra för att undvika det (vet inte vad jag gjort den här gången)?
Det är väldigt vanligt beteende hos så kallade Eurobookies. De enda bolagen du kan känna dig skapligt säker på att inte limiteras snabbt på är de s.k. asiatiska bookmakers, förstås Svenska Spel och spelbörser (t.ex. Betfair). Det som asiatiska bookmakers är att de inte har spellicens inom Europas ramar och att deras odds är väldigt rörliga. Pinnacle Sports är den klart största bland dessa. Dessa bolag är dock mycket svårare att vinna pengar hos då du konkurrerar med yrkesspelarna om dina pengar och oddsutstick ej förekommer

Hos övriga bookies så sänks inte oddsen automatiskt efter spel men dock väldigt snabbt hos de flesta (Bwin är väl utmärkt exempel på bolag som inte sänker snabbt men istället limiterar de snabbare än de flesta bolagen). Övriga bookies, dvs Eurobookies, kännetecknas också av ett i regel stort utbud av odds på varje match. Man vänder sig som Wagner redan nämnt enbart till hobbyspelaren och stortorskarna. Behövs just inget för att de ska limitera övriga. Har kompisar som limiterats efter 2-3 spel trots att man torskat pengar på dessa.

Bland Eurobookies är kanske Ladbrokes, Bet365, William Hill, Stan James, Bet Victor och Bwin de mest klassiska. De sänker numer samtliga väldigt snabbt såvitt jag vet. Möjligen med undantaget Ladbrokes. Även Expekt är numer väldigt snåla på att ta emot spel såvitt jag förstått det. Betclic är systersite hos Expekt så de lär ha samma tålamod. Unibet är den bookies bland de stora s.k. eurobookies som jag tror är absolut tålmodigast. Jag har fortfarande möjlighet att omsätta skapligt på Unibet och det är de ensamma om bland de bolag jag spelat hos om man bortser från asiatiska bolag och spelbörser (t.ex. Betfair).

Hos Titanbet öppnade jag konto för ett tag sedan och de limiterade mig efter 7-8 spel. Andra bolag som det knappast är värt göra sig besväret hos är t.ex. Betfred och PAF.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), suwi702 (+1)
Jokehim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 01:56   #14
Banned
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 127
Sharp$: 622
Standard

Hela branschen är ju ett stort fucking joke. Varför överhuvudtaget ha några odds om man sen inte vill att folk spelar på de?
Varför tillåts dessa skitbolag överhuvudtaget få licens någonstans när de behandlar sina kunder olika?
So what om man spelar på marknadshögst odds, men spelar ju för fan fortfarande endast på odds som spelbolaget själva erbjuder.
Unibet mest tålmodiga bland Eurobookies? Haha yeah right...
Lumiere är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-30, 12:40   #15
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 101
Standard

Har också haft problem hos dem.

Satte in en slant och nyttjade deras välkomstbonus. Hade lagt 5-6 spel när de tog bort möjligheten för mig att lägga spel på sport, wtf!?

Efter kontakt med dem menar de att jag har flera konton hos dem, vilket inte stämmer.
Jag tog ut innestående, 2000sek, och tackade för mig.

Jag hoppas att det löser sig för dig suwi702!
duoflow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td