Ämne: V4 Gävle
Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-30, 12:48   #52
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Min känsla är att hästen utvändigt stadigt tappar på ledaren så att lucka hinner uppstå i tid oavsett.

Nu har jag inte kollat in nån repris. Kanske tappar utvändig häst just för att de båda "möts"?

Vid första anblicken kändes det solklart: Ingen diskning.
Håller delvis med. Luckan hinner säkert uppstå i tid MEN han gick ut innan luckan kom och då spelar det ju inte så stor roll vad som hade kunnat om varför vad om och hur hade hänt.

Antingen kör man enligt reglerna och väntar på luckan eller så kör man regelvidrigt. Finns inget "mellanläge att luckan ändå hade kommit och därför ska han inte diskas" i min bok.

Men man får ta det för vad det är. Det inte är inte V75 eller elitloppet och därmed inga elitdomare heller. Precis som att man inte kan förvänta sig stordåd av domarna i korpensammanhang heller. Förra säsongen gjorde jag bland annat mål rätt upp i nättaket och alla spelarna inklusive målvakten reagerade som om det blev mål men domarn blåste att det inte var mål för att han stod så dåligt till att han inte såg...
Sprite är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat